Toon posts:

Instagram: Ervaring met datarequest. backup DM’s?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden, onlangs heb ik uit nieuwsgierigheid een data request aangevraagd bij Instagram.

In eerste instantie waren de files die ik kreeg niet heel spannend: foto’s, likes, searches etc.
Maar het bestand ‘messages’ vond ik wel redelijk schokkend/opmerkelijk.
Op het moment van aanvragen stonden er namelijk bij mij enkele dm’s/gesprekken open in de inbox. Deze gesprekken waren dus terug te vinden in messages.json file, maar het opvallende was dat deze gesprekken terug gingen tot de eerste keer dat ik die persoon gesproken heb (sommige tot 2016), kort gezegd dus de volledige chathistorie.

Deze gesprekken zijn in het verleden meermaals verwijderd, maar blijkbaar bij ‘activatie’ van een gesprek komt er dus oude data tevoorschijn, en dit is enkel zichtbaar bij een data request en niet in de app zelf. Overige verwijderde gesprekken waren niet terug te vinden.

Heeft iemand hier een soortgelijke ervaring mee?

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

In eerste instantie zeg ik: Instagram is van Facebook... en jij vindt het gek dat ze gegevens van je opslaan (ook nadat ze hebben aangegeven het te zullen verwijderen)?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Verwijderd

Topicstarter
Nee, gek vind ik het niet. Maar wat ik wel gek vind is dat er een variabele(actieve en niet-actieve gesprekken) bestaat die van invloed is op de resultaten van een datarequest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Dat zou niet moeten, bij een datarequest moeten ze _alle_ data van je opsturen. Als je die eerder niet gekregen hebt, en nu wel, dan zou ik snel een tip insturen naar Tweakers.net, want dat gaat hard tegen de GDPR in.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!