Toon posts:

wat voor satelliet ontvanger.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Graag zou ik van mensen die in het bezit zijn van een digitale schotel horen wat voor iets ze bezitten en hoe dat hun bevalt, en wat ze in de toekomst aan zouden schaffen.

Ik hoor veel positieve verhalen over de humax 5400.

Zijn er mensen met ervaring met deze ontvanger? En welk formaat schotel gebruiken jullie. En tevens welke LNB ;-)

Hoop vraagjes, hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen.
Tis de bedoeling dat er veel dolby digitaal uitzendingen en breedbeeld formaat films mee op ontvangen kunnen worden, en graag de hotbird en astra schotel aankan.
Ik ben er al uit dat het een duo lnb word.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
De keuze om zowel Astra als Hotbird te ontvangen is een goede, aangezien dat nauwelijks meer kost dan alleen Astra bijv.

De Humax 5400 is een Irdeto bak, die je om kan proggen zodat ie ook Seca en Viaccess kan ontvangen. Let wel, dat je dan speciale files met keys nodig hebt, en dat je ook niet zo flexibel bent als dat je per coderingsysteem een aparte module gebruikt.

Ik heb zelf een Humax F1-VACI, de voorloper van de 5300, deze heeft Viaccess ingebouwd, en ik heb er een Aston (Seca) cam bijgeplaatst. Veel zenders op de Hotbird zijn in Viacess gecodeerd. De Nederlandse zenders op de Astra zijn in Seca (en nog een beetje in Irdeto) gecodeerd, terwijl het Duitse Premiere World in Betacrypt is. Dat is een variant van Irdeto, en dat kun je dus met een gepatchte 5400 ook ontvangen. Moet je wel van nazisynchroniseerde films houden ;)

LNB: monoblock voor astra/hotbird, met lage s/r verhouding
schotel: 85cm rond, of zo'n bi-sat van Visiosat