Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Keuze tussen 2 laptops. Ervaringen tips/ adviezen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pvogel1
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:14
Hallo,

Ik heb 2 laptops uitgezocht welke mij geschikt lijken, maar ik kan niet goed kiezen tussen deze 2. Wellicht dat jullie wat tips / info kunnen geven wat doorslaggevend kan zijn.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Met name mailen, surfen tekst verwerken. Misschien in de toekomst Autocad LT en wat foto's bewerken, maar daar is de laptop niet echt op uitgezocht.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
€+/-650,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Nee, ik game niet.
Moet makkelijk mee te nemen zijn voor vergaderingen, misschien vakantie etc.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Eigenlijk heb ik onderstaande laptops al uitgezocht, maar de keuze tussen deze 2 is moeilijk.
Evt. nog andere merken kan ook, maar ik heb al uitgebreid gezocht en kom dan toch uit bij Asus, Lenovo en optie HP.
De verschillen zijn volgens mij.

Asus: 260 gram lichter en mat scherm.
Lenovo: dus 260 gram zwaarder, glanzend scherm en touchscreen.

Ervaringen met beide merken en de bouwkwaliteit? Touchscreen nodig (2-1 laptop handig)?

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1375640;1372784/

Graag hoor ik wat ervaringen en / of adviezen.

Alle reacties

• Vinny1994
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:38
Ik denk dat jouw persoonlijke voorkeur hier doorslaggevend zal zijn.

Zelf heb ik met diverse 'smaken' laptops gewerkt. Groot, klein, zwaar, licht, met en zonder touchscreen.
Wat mij opvalt is dat naar mijn mening een mat scherm het fijnste werkt.

Touchscreen maak ik zo goed als geen gebruik van, daarnaast zitten die vingervlekken ook altijd in de weg en als de zon een beetje op je spiegelende scherm schijnt kun je de helderheid al weer op 100% zetten.

Als ik dus zou moeten kiezen, zou ik voor de Asus gaan. Ben zelf sowieso tevreden over hun garantie afhandeling.
pricewatch: Asus ZenBook 14 UX431FA-AM022T

Het blijft denk ik echter écht persoonlijke voorkeur...

• Pvogel1
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:14
Ik heb toch maar voor de Lenovo gekozen.
Toch, wel geinig en een keer anders. Nog niet echt mee gewerkt, maar de laptop ziet er op het eerste oog goed uit!

Bedankt voor je reactie.