Vraag

• Gustavoo
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-07 21:29
Beste Tweakers,

Het scherm van mijn inmiddels 5 jaar oude Lenovo Thinkpad S440 is er mee opgehouden. De laatste maanden had ik al veel last van het het flikkeren van mijn scherm. Het rare was dat wanneer ik de stroomvoeding loskoppelde en weer koppelde het op de een of andere manier (tijdelijk) over was. Maar gisteren ging het scherm compleet op zwart en kan ik dus alleen mijn laptop nog gebruiken wanneer ik 'm via de HDMI poort aansluit op de tv/beeldscherm.

Ik heb het een en ander gegoogled, maar werd er niet veel wijzer van. Is het puur het scherm wat niet goed functioneert of kan het bijvoorbeeld ook liggen aan de connector of de ribbon die daaraan vast zit? Ik weet dat het lastig is om dat op afstand te testen, maar weten jullie misschien hoe ik kan checken wat ik moet vervangen?
...

Lenovo Thinkpad S440 uit 2012
Processor: Intel(R) Core(TM) i3-4030U CPU @1.90GHz

...

Heb de drivers opnieuw geïnstalleerd, zonder effect, dus ik denk dat ik of het scherm moet gaan vervangen of een ander onderdeel wat daaraan verbonden is (ribbon, connector).
...

Alvast bedankt en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Mocht er iets missen of verkeerd zijn, hoor ik dat graag.