Beste Tweakers,
Al enige tijd maak ik gebruik van een Samsung HT-E5500 Home Cinema set.
Deed het prima en werkt nog steeds, echter loop ik er nu tegen aan dat sinds ik een 4K tv heb, ik ook wel gewoon goed geluid wil hebben en dat werkt niet met passtrough via mijn tv.
Ik ben dus op zoek naar een vervanger.
Daar ik een tv meubel heb waar alles precies in past, ben ik opzoek naar een slimline versterker.
Het valt mij op dat er steeds meer soundbars en standaard modellen versterkers, dan de slimeline varianten of überhaupt de good old home cinema sets met b.v. een bluray speler.
Mijn oog is nu gevallen op deze 2 modellen:
- Onkyo TX-L50
- Pioneer VSX-S 520
Deze zouden in mijn meubel moeten passen dus dat is top.
Iemand anders nog een suggestie voor een slimline versteker?
Echter zit ik nog wel met het volgende:
Ik kan niet in 1x upgraden, dat wil zeggen dat ik niet meteen een nieuwe set speakers kan kopen.
Nu dacht ik, dat ik misschien voor tijdelijk de speakers van de Samsung set zou kunnen koppelen.
Daar ik een totale noob ben in Ohms en dergelijken, was ik benieuwd of iemand mij hier meer over kan vertellen.
Dit zijn de specs van de speakers:
Front, Surround & Centre
Impedance: 3 Ohm
Frequency range: 140Hz - 20kHz
Output sound pressure level: 87db/W/M
Rated input: 165W
Maximum input: 330w
Subwoofer:
Frequency range: 40Hz - 160Hz
Output sound pressure level: 88db/W/M
Rated input: 170W
Maximum input: 340w
Als ik als voorbeeld de Onkyo neem, zie ik dat de speaker Impedance 4 - 8 Ohm is.
Gaat dit werken met deze speakers, of vernagel ik dan de versterker?
Bijvoorbaat dank!
Al enige tijd maak ik gebruik van een Samsung HT-E5500 Home Cinema set.
Deed het prima en werkt nog steeds, echter loop ik er nu tegen aan dat sinds ik een 4K tv heb, ik ook wel gewoon goed geluid wil hebben en dat werkt niet met passtrough via mijn tv.
Ik ben dus op zoek naar een vervanger.
Daar ik een tv meubel heb waar alles precies in past, ben ik opzoek naar een slimline versterker.
Het valt mij op dat er steeds meer soundbars en standaard modellen versterkers, dan de slimeline varianten of überhaupt de good old home cinema sets met b.v. een bluray speler.
Mijn oog is nu gevallen op deze 2 modellen:
- Onkyo TX-L50
- Pioneer VSX-S 520
Deze zouden in mijn meubel moeten passen dus dat is top.
Iemand anders nog een suggestie voor een slimline versteker?
Echter zit ik nog wel met het volgende:
Ik kan niet in 1x upgraden, dat wil zeggen dat ik niet meteen een nieuwe set speakers kan kopen.
Nu dacht ik, dat ik misschien voor tijdelijk de speakers van de Samsung set zou kunnen koppelen.
Daar ik een totale noob ben in Ohms en dergelijken, was ik benieuwd of iemand mij hier meer over kan vertellen.
Dit zijn de specs van de speakers:
Front, Surround & Centre
Frequency range: 140Hz - 20kHz
Output sound pressure level: 87db/W/M
Rated input: 165W
Maximum input: 330w
Subwoofer:
Frequency range: 40Hz - 160Hz
Output sound pressure level: 88db/W/M
Rated input: 170W
Maximum input: 340w
Als ik als voorbeeld de Onkyo neem, zie ik dat de speaker Impedance 4 - 8 Ohm is.
Gaat dit werken met deze speakers, of vernagel ik dan de versterker?
Bijvoorbaat dank!