rutgergron schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:54:
Daarentegen niet alleen cloudgaming, maar ook dat je vroeger echt naar de winkel fietst om een game te kopen die er volledig op stond. Zelfde voor e-reading, streaming van films/series. Al deze ontwikkelingen hoeft voor mij niet. Alles online, digitaal ... Tuurlijk kan je nog boeken, dvds, games kopen alleen het is niet te vergelijken als met wat het was.
Tijden zijn veranderd in voor mij op een negatieve manier.
Met mijn 29 jaar voel ik mij soms ook al een oude meneer.
Ik ben consultant van een groot ERP systeem en veel bedrijven die de software echt nodig hebben, denken toch allemaal dat het een appje is die je even download.
Als je dan online geen video handleiding hebt, dan heb je direct een verschrikkelijke slechte software.
Terwijl wij gratis trainingen geven, uitgebreid nieuwe ontwikkelingen beschrijven en behulpzame helpdesk hebben. maar omdat ze niet iedere seconde online een filmpje kunnen zien, dan ben je waardeloos.
omdat alles maar online en digitaal op iedere seconde benaderbaar moet zijn.
Daar hebben wij het meeste last van in de nieuwe ontwikkeling van alles digitaal en online.
Ze vergeten even waarom je een ERP systeem nodig hebt, namelijk voor je hele bedrijfsvoering en professionaliseren van je eigen firma. 80% van de consument snappen dit niet.
Gebruiken liever 20 losse appjes (wat in totaal veel meer geld kost), dan 1 degelijk systeem.
Ik ben dus ook wel negatief over alles online en digitaal.
of zelfs de niet ICT'ers die denken dat CLOUD betekend: Ow, dan hoef ik niets te installeren en dan kan ik dat via mijn internet explorer raad plegen ?
Leer aub wat cloud betekend.
Nee je bent niet afhankelijk van 1 werkplek of 1 locatie, maar je moet sommige grote ERP systemen nog steeds installeren op je werkplek. Desktop of laptop maakt dan niet uit.
IPV dat je als gebruiker op icoontje A klikt, klik je op icoontje B goh wat een verschil.
======================
Misschien mijn opmerking / reactie niet direct te maken met "einde van desktop" , maar wel als reactie op het feit dat alles digitaal en online gaat en daardoor desktops eventueel komen te vervallen.
Misschien ben ik ook ouderwets door te denken dat ik een desktop op mijn werk juist fijner vindt dan een laptop te hebben. (ok, ik heb nu een laptop omdat ik als consultant ook vaak buiten kantoor ben).
het is juist fijn je eigen bureau te hebben (beetje zelf aankleden) en als je werk afgerond hebt, gewoon lekker naar huis kan gaan en prive en werk kunt gaan scheiden.
Ik veracht van mijn collega's en eigen het team onder mij dat ze zich 110% inzetten voor het bedrijf en beoordeel iemand op zijn resultaten en niet op zijn werktijden.
Heb al genoeg vrienden zien stressen of burnout zien krijgen doordat ze overal doorwerken.
want ja geen vaste desktop, alles in de cloud en dus overal gaat het maar door en daar profiteren de bazen weer van.