Maximaal 6 mbit download snelheid via kabel op pc

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Ziggo als internet provider en mijn pakket is 100 mb +.
Aangezien mijn pc boven in de slaapkamer staat maak ik gebruik van 2 Powerline adapters.
De internetkabel gaat vanaf mijn modum beneden in de powerline adapter en die vanuit mijn slaapkamer verleng ik door naar een switch.
Ik heb namelijk meerdere internet kabels nodig voor mijn tv,pc,ps4 en kleine modum boven.
Mijn vraag is waarom ik maar 6 mb download snelheid haal? komt dat door de powerline adapters of de switch of moet ik een goede router aanschaffen?

Laat graag een reactie achter :)

Beste antwoord (via Verwijderd op 05-09-2019 12:26)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Let ook op dat PLC-adapters altijd direct in de muur moeten en niet achter verlengsnoeren/stekkerblokken. Ook wil je ze zo ver mogelijk uit de buurt houden (over stroomnet gezien) van storingsbronnen, zoals de PSU van je PC. Dat kun je regelen door die storingsbronnen juist wel met verlengsnoeren en stekkerblokken aan te sluiten, aangezien dat signalen - dus ook stoorsignalen - op frequenties die PLC gebruikt (2-80MHz) flink dempt.

Maar goed, eerst inderdaad controleren of het aan de PLC ligt of niet. Pas als je dat zeker weet heeft het zin grondig te gaan troubleshooten.

Oslik blyat! Oslik!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 21:32
Test de snelheid zo dicht mogelijk bij je modem, zonder powerline adapters ertussen, en je weet of het aan je powerline adapters ligt, of niet.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knorretje-
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-08 20:15

Knorretje-

How do you spell love – Piglet

Eerst testen wat @Hahn zegt inderdaad. Mocht het aan je powerlines liggen zou ik je adviseren om andere stopcontacten te proberen. Dit kan namelijk heel erg verschillen (stroomgroepen etc)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Let ook op dat PLC-adapters altijd direct in de muur moeten en niet achter verlengsnoeren/stekkerblokken. Ook wil je ze zo ver mogelijk uit de buurt houden (over stroomnet gezien) van storingsbronnen, zoals de PSU van je PC. Dat kun je regelen door die storingsbronnen juist wel met verlengsnoeren en stekkerblokken aan te sluiten, aangezien dat signalen - dus ook stoorsignalen - op frequenties die PLC gebruikt (2-80MHz) flink dempt.

Maar goed, eerst inderdaad controleren of het aan de PLC ligt of niet. Pas als je dat zeker weet heeft het zin grondig te gaan troubleshooten.

Oslik blyat! Oslik!