Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jon_florijn
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:05
Mijn vraag
Ik heb nu DSM 6.2 virtueel draaien in ESXi 6.7. Via hardware passthrough communiceert DSM rechtstreeks met de sata-controller waar 2x3TB en 2x4TB hdd's op aangesloten zijn.
Voor de eerste test heb ik deze schijven niet aangesloten gehad, maar een 200gb ssd die ik nog had liggen. Ik was huiverig voor dataverlies van m'n Synology array. Toen bleek dat alles goed werkte, heb ik de ssd eruit gehaald en de 4 genoemde schijven geplaatst. DSM ziet nu 3 van die 4 schijven en nog de ssd. Mijn Storage Pool is nu beschadigd en ik kan hem niet repareren.

Relevante software en hardware die ik gebruik
DSM 6.2, ESXi 6.7

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb in DSM geprobeerd de ssd te verwijderen. Ik heb de schijf die niet gezien wordt uit de machine gehaald, hij ziet nog steeds 1 ssd + 3 hdd's.
Op internet heb ik gezocht, maar dit probleem kan ik nergens vinden. Ik kom alleen op de standaard antwoorden zoals dat je de repair functie moet gebruiken. Als het zo simpel was, dan had ik dat al gedaan natuurlijk.

Ik vermoed dat ik via de cli de storage pool moeten aanpassen. Zolang ik geen data kwijt raak, is dat geen probleem. Maar hoe verwijder ik de ssd uit de storage pool en kan ik de 4e hdd toevoegen?

Groeten, Jon.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jon_florijn
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:05
Bij het nalezen van bovenstaande post ging mij ineens een lichtje branden. De ssd die DSM detecteert, is een virtuele schijf die ESXi aan hem aanbiedt en dus niet een ssd die er ooit gezeten heeft... Topic mag van mij verwijderd/gesloten worden. Ik ga er van uit dat ik nu de 4e schijf wel aan de gang krijg.

Jon.