Asus turbo kaarten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• westworld
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-10-2021
Ik ben momenteel aan het denken om 2 Geforce RTX 2060 Super GPUs in een Phanteks Evolv X kast te steken. pricewatch: Phanteks Enthoo Evolv X Glass Zilver

Ik maak me echter zorgen over de cooling.

Heeft iemand ervaring met de GForce RTX Turbo reeks van Asus? Werkt de cooling van dit soort kaarten goed? pricewatch: Asus Turbo GeForce RTX 2060 Super 8GB Evo

De rede dat ik aan dit soort kaarten denk is omdat met standaard fans je op het eerste zicht de warme lucth van de onderste gpu op de achterkant van de bovenste blaast.

mvg,

Westworld

Beste antwoord (via westworld op 05-09-2019 13:05)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
defineer goed :) De koeling werkt zoals bedoelt, maar ze maken meer lawaai en hebben vaak ook iets mindere prestaties dan kaarten met betere koelers omdat je sneller tegen throttling aanloopt. Al weet ik niet of dat bij de 2060 snel speelt. Voordeel is dat je er zo veel naast elkaar kan zetten als je wilt zonder gedoe met airflow..

Maar met welk moederbord? Want de meeste moederborden bedoelt voor max 2 gpu's hebben wel een slot tussen de 2 plekken zitten zodat je gewoon betere stillere koelers kunt gebruiken.

Blower koelers zou ik pas bij 3 of 4 gpu's gaan overwegen..

[ Voor 26% gewijzigd door maratropa op 04-09-2019 22:24 ]

specs

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• maratropa
  • Niet online
defineer goed :) De koeling werkt zoals bedoelt, maar ze maken meer lawaai en hebben vaak ook iets mindere prestaties dan kaarten met betere koelers omdat je sneller tegen throttling aanloopt. Al weet ik niet of dat bij de 2060 snel speelt. Voordeel is dat je er zo veel naast elkaar kan zetten als je wilt zonder gedoe met airflow..

Maar met welk moederbord? Want de meeste moederborden bedoelt voor max 2 gpu's hebben wel een slot tussen de 2 plekken zitten zodat je gewoon betere stillere koelers kunt gebruiken.

Blower koelers zou ik pas bij 3 of 4 gpu's gaan overwegen..

[ Voor 26% gewijzigd door maratropa op 04-09-2019 22:24 ]

specs

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:00
Wat wil je er mee gaan doen, met 2 kaarten?
SLI is zo goed als dood, dus merendeel van de games hebben er niets aan.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:23
SLI gewoon niet doen, je kan veel beter voor een hogere serie gaan (bijvoorbeeld RTX 2070 Super of RTX 2080), daar ga je veel meer aan hebben.

The devil is in the details.

• ETHART
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-01 08:19
De 2060 ondersteunt geen SLI tenzij je met custom drivers wil gaan werken.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:32
Hahn schreef op donderdag 5 september 2019 @ 01:52:
SLI gewoon niet doen, je kan veel beter voor een hogere serie gaan (bijvoorbeeld RTX 2070 Super of RTX 2080), daar ga je veel meer aan hebben.
ETHART schreef op donderdag 5 september 2019 @ 02:37:
De 2060 ondersteunt geen SLI tenzij je met custom drivers wil gaan werken.
White Feather schreef op donderdag 5 september 2019 @ 01:23:
Wat wil je er mee gaan doen, met 2 kaarten?
SLI is zo goed als dood, dus merendeel van de games hebben er niets aan.
Wie zegt dat de kaarten in SLI gebruikt gaan worden. Voor computetaken kunnen prima 2 of meer videokaarten gebruikt worden zonder dat het door SLI in beschikbaar VRAM wordt gehalveerd.
Buiten dat ondersteunt de 2060S idd geen SLI en moederborden vaak ook niet.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:00
Uszka schreef op donderdag 5 september 2019 @ 07:04:
[...]

[...]

[...]

Wie zegt dat de kaarten in SLI gebruikt gaan worden. Voor computetaken kunnen prima 2 of meer videokaarten gebruikt worden zonder dat het door SLI in beschikbaar VRAM wordt gehalveerd.
Buiten dat ondersteunt de 2060S idd geen SLI en moederborden vaak ook niet.
Tja, als er weer eens een topicstart is zonder:
Om je zo goed mogelijk van dienst te zijn, vragen we uiteraard wel een goede aftrap van je... De minimumeisen die we aan je topic stellen:
...
2. Antwoord in je openingspost op de volgende vragen:
Wat wil je bereiken?
Wat mag het gaan kosten?
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
Dan is het voor ons ook glazen bol kijken wat er mee gedaan gaat worden.

• westworld
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-10-2021
Volgens mij staat cooling los van SLI :)

Het is de bedoeling om deze kaarten in Blender te gebruiken (Blender heeft ook geen ondersteuning voor SLI, maar zou wel de workload over 2 kaarten kunnen verdelen)

Voor Mobo heb ik mijn oog laten vallen op pricewatch: Asus Prime X570-PRO

Alvast bedankt voor jullie reacties.

[ Voor 24% gewijzigd door westworld op 05-09-2019 13:08 . Reden: extra mobo info ]

• maratropa
  • Niet online
westworld schreef op donderdag 5 september 2019 @ 13:04:
Volgens mij staat cooling los van SLI :)

Het is de bedoeling om deze kaarten in Blender te gebruiken (Blender heeft ook geen ondersteuning voor SLI, maar zou wel de workload over 2 kaarten kunnen verdelen)

Voor Mobo heb ik mijn oog laten vallen op pricewatch: Asus Prime X570-PRO

Alvast bedankt voor jullie reacties.
dat mobo heeft dus een extra slot ruimte tussen 2 dual slot gpu’s, je kunt prima, mits je ook voor wat airflow zorgt, er 2 2060’s in zetten met custom gamekoelers.

specs

Pagina: 1