Vraag

• duimomlaag
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 08-06-2020
Ik ben bezig met het samenstellen van een mid-range game pc en ik ben van plan om in ieder geval een AMD Ryzen 5 3600 aan te schaffen, omdat ik vrijwel overal lees dat dit voor games een goede keuze is. Nu lees ik hier een daar ook dat sommige moederborden een bios-upgrade nodig hebben, maar daar wil ik me wegens gebrek aan kennis liever niet aan wagen.

Ik wil ongeveer tot €200,- uitgeven aan een moederbord. Wifi is geen must, en zal met dit budget lastig worden neem ik aan. Wel wil ik minstens 1 Intel 660p (of soortgelijke) ssd gaan gebruiken. Voorkeur voor een merk heb ik niet; ik heb liever iets meer kwaliteit en mogelijkheden in de toekomst dan het goedkoopste van het goedkoopste.

Onderstaande moederborden staan op mijn shortlist:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1MoederbordenASRock X570 Phantom Gaming 4€ 173,37€ 173,37
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 109,-€ 109,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 282,37

Welke van bovenstaande moederborden past het beste bij mijn wensen (voornamelijk het niet hoeven te upgraden van de bios)? Of raden jullie andere moederborden aan?

Beste antwoord (via duimomlaag op 06-09-2019 20:04)

• DanDGT
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-03 15:35
Ik zou voor de tomahawk max gaan, die werkt direct zonder update. De x570 ook maar ik denk niet dat die €60,- extra je iets gaat brengen.

Bouwt computers @ Danmetic

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• DanDGT
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-03 15:35
Ik zou voor de tomahawk max gaan, die werkt direct zonder update. De x570 ook maar ik denk niet dat die €60,- extra je iets gaat brengen.

Bouwt computers @ Danmetic

Anoniem: 112755

Wil zelf een 3700x en loop ook te denken aan de MSI B450 Tomahawk Max, die x570 borden zijn erg duur.
Zelf zie ik het nog 2 maanden aan in de hoop dat er betere alternatieven komen.
Ik zag laatst deze video op youtube met een 3900x op bovenstaand bord:
https://www.youtube.com/watch?v=fY2fbAzFiUE
Tja dan ga je toch twijfelen. Ik ben benieuwd naar jouw keuze...

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Anoniem: 112755 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 21:42:
Wil zelf een 3700x en loop ook te denken aan de MSI B450 Tomahawk Max, die x570 borden zijn erg duur.
Zelf zie ik het nog 2 maanden aan in de hoop dat er betere alternatieven komen.
Ik zag laatst deze video op youtube met een 3900x op bovenstaand bord:
https://www.youtube.com/watch?v=fY2fbAzFiUE
Tja dan ga je toch twijfelen. Ik ben benieuwd naar jouw keuze...
ga je een topic kapen, of wat is hier de bedoeling. je praat zelf over 3700X, en komt met een zgn review met 3900X.....waar gaat dit over ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee