Hoe stabiel is uw (Ahrend) bureau?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenBE
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-04 12:19
Aangezien ik op zoek ben naar een nieuwe bureau omdat mijn oude Ikea Bekant zeer hard wiebelde (van links naar rechts en omgekeerd) heb ik hier wat topics bezocht. Ik zag enkele goede ervaringen met Ahrend (500) bureau's dus even opgezocht op Marktplaats en eentje gaan bezichten in een tweedehands meubelwinkel. Aangezien een model met 4 poten mij stabieler leek die gekozen en bezocht.

Kort gezegd: wiebelen was even erg als mijn Ikea Bekant: verschrikkelijk voor zo'n 'topmerk'.

Nu lijkt het mij onwaarschijnlijk dat alle Ahrend bureau's zo hard wiebelen en vroeg ik me dus af welke de goede modellen zijn.

Dus bij deze: welke Ahrend bureau heeft u, welk onderstel (type poten) en hoe hard wiebelt deze? (als u het blad vastneemt en heen en weer beweegt) Mocht u ook zoals mij een stabiele bureau gezocht hebben en gevonden hebben is het merk en model ook altijd welkom. Bedankt!

PS: in dezelfde meubelwinkel enkele andere bureau's getest en geen van allen wiebelde zoveel dus het ligt niet enkel aan mij.

Alle reacties

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:13
Ik heb een bureau gemaakt van twee kasten (Alex) en het keukenblad Karlby. Ziet er prachtig uit en geen beweging in te krijgen (blad is erg zwaar).

ZIet er zo uit (foto is van het internet):

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/jftl5jecl1721.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door NotSoSteady op 04-09-2019 21:34 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:05
@NotSoSteady met zo'n username mag je eigenlijk niet reageren in dit topic he? :+
GoldenBE schreef op woensdag 4 september 2019 @ 21:31:

PS: in dezelfde meubelwinkel enkele andere bureau's getest en geen van allen wiebelde zoveel dus het ligt niet enkel aan mij.
Ik heb geen ervaring met Ahrend. Maar waarom koop je dan niet één van die bureau's? :)

Ik heb toevallig een paar maanden geleden ook nieuwe bureau's gekocht, uit deze serie. Geen bekend merk ofzo maar ik heb geen klachten over de stabiliteit. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:07
Ik heb hier op werk aantal Ahrend bureaus staan. Volgens mij de Essa serie. Die staan echt als een huis. Zijn loeizwaar en onverwoestbaar.

Doordat ze zo zwaar zijn is er bijna geen beweging in te krijgen.

Zaten de poten wel goed vast? Ik ben laatst verhuisd en had een poot niet goed vast gezet. Wiebelde een beetje. Poot vast gezet en toen was het over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmeeh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2023
Heb zelf ook z'n Tafel gehad en die was ontzettend stevig en echt geen wiebeltafel. Je hebt het gewoon over een zit tafel(niet in hoogte verstelbaar)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hier "gewoon" 2 IKEA schraagjes met een los blad er op. Is wel 2 meter breed dus aardig zwaar. Geen beweging in te krijgen. Maar ja, er ligt dan ook aardig wat gewicht op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBE
Timmeeh schreef op woensdag 4 september 2019 @ 22:04:
Heb zelf ook z'n Tafel gehad en die was ontzettend stevig en echt geen wiebeltafel. Je hebt het gewoon over een zit tafel(niet in hoogte verstelbaar)?
Dat was een tafel met 4 poten in hoogte verstelbaar. (Niet elektrisch, manueel per poot)
Xander schreef op woensdag 4 september 2019 @ 21:58
waarom koop je dan niet één van die bureau's? :)
Eentje was super stabiel (met slinger om hoogte te verstellen en T poot) maar te groot.

Een andere was wel de juiste maat maar toch een beetje minder stabiel dan de grotere, vandaar besloten het op veilig te spelen en hem niet te nemen en hier eens raad te vragen om een superstabiele in de juiste maat te vinden ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:32
Ik zie dat er veel gebruik gemaakt wordt van een 'keukenblad Karlby' als desktop, die heeft maar een diepte van 61.5 cm dat is toch geen doen, dan zit je toch met je neus in de monitor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
RoaDHouse schreef op woensdag 4 september 2019 @ 22:11:
Ik zie dat er veel gebruik gemaakt wordt van een 'keukenblad Karlby' als desktop, die heeft maar een diepte van 61.5 cm dat is toch geen doen, dan zit je toch met je neus in de monitor.
Ja maar dan hoeven ze geen leesbril op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Heb een Ahrend bureau van 180x80cm met handverstelbare T-poten. Geen beweging in te krijgen. Poten wegen al genoeg en het volkern blad doet de rest.

Poten wel waterpas gezet? Met 4 losse poten wel nodig denk ik. En een stabiele en rechte vloer is natuurlijk ook wel fijn.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:13
Zal wel per persoon verschillen. Ik zit er de hele dag achter en gebruik een 27-inch monitor, nergens last van. Dat met je neus in de monitor zitten herken ik in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBE
Bastien schreef op woensdag 4 september 2019 @ 22:18:
Heb een Ahrend bureau van 180x80cm met handverstelbare T-poten. Geen beweging in te krijgen. Poten wegen al genoeg en het volkern blad doet de rest.

Poten wel waterpas gezet? Met 4 losse poten wel nodig denk ik. En een stabiele en rechte vloer is natuurlijk ook wel fijn.
Ik heb die ook gewogen, hij woog ook vrij veel. En zag er stevig uit alleen de poten waren wat dunner en in hoogte verstelbaar (verstelbaar zijn maakt ze waarschijnlijk minder stevig)

De verkoper stond erbij en het was een winkel vol met tweedehands bedrijfsmeubels. Waarschijnlijk had deze wel genoeg ervaring om deze stabieler te maken als dat kon.
Maar misschien is dat niet zo want waterpas stond hij niet maar de rest ook niet en die waren merkbaar stabieler en hadden zwaardere poten. Bij mijn Ikea Bekant hielp hem anders instellen ook niet vandaar dat ik er niet te veel over nadacht.

[ Voor 11% gewijzigd door GoldenBE op 04-09-2019 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:08
Volgens mij hebben wij hiervoor een Bekant gehad in L vorm met een stuk eraan. Die was niet in beweging te krijgen. De huidige is dat ook, maar kleiner en wiebelt meer.
Ligt denk ik aan het formaat en de vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon0013
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 28-03 12:26

leon0013

Ooit waren het er twaalf

Ik heb zelf ook een Galant Bekant in L-vorm met aan de 60 cm zijde 1 velenging en aan de andere kant 2 panelen erbij. Alles op T poten. Ding staat erg stabiel en geen beweging in te krijgen. Ondanks dat het bureau 4x is verhuisd en dus ook telkens gedemonteerd geweest is.

Voor mijn schuurtje heb ik een Galant bekant onderstel met 4 afzonderlijk verstelbare poten op een oneven tegelgrond.

Zowel de T poten als de rechte poten zijn zonder probleem te stellen. En het geheel staat recht. Aangezien je dit instabiele al bij 2 bureaus ondervonden hebt... Is je ondergrond dan wel stabiel ?

[ Voor 5% gewijzigd door leon0013 op 05-09-2019 21:41 . Reden: Ik dacht wat anders te hebben ]

7x185 Wp mono op Growatt 1500s; 4x250Wp mono op Growatt 1000s; 4x2 75Wp CdTe op Steca 500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-05 16:05
Ik heb zelf ook een bureau met een Karlby keukenblad en ik heb zeker geen last van mijn 34 inch ultrawide die te dichtbij zit.

• GoldenBE
leon0013 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 23:29:
Zowel de T poten als de rechte poten zijn zonder probleem te stellen. En het geheel staat recht. Aangezien je dit instabiele al bij 2 bureaus ondervonden hebt... Is je ondergrond dan wel stabiel ?
Wel mijn ondergrond was niet 100% vlak, maar bij de T poten kan je de 2 "doppen" per poot ook verdraaien zodat je hem waterpas krijgt. Hielp helaas niet. Ook voor de zekerheid bij Ikea zelf eens gaan testen (misschien had die van mij een productie/assemblage fout) maar die daar in de "toonzaal" staan hebben hetzelfde probleem. Enkel de elektrische zijn merkbaar stabieler.

Bij mijn Bekant kon je volgens mij de poot vastschroeven in de grond je bleef het probleem hebben. De "lange" ronde buis die in hoogte verstelbaar is leek gewoon "te veel speling" te hebben en te kunnen bewegen.

Voor de duidelijkheid: ik had gewoon een 160x80 cm blad en metalen onderstel met 2 in hoogte verstelbare T-poten.

En ik ben zeker niet de enige met problemen zie bijvoorbeeld: https://www.reddit.com/r/...6/ikea_bekant_desk_wobble

[ Voor 6% gewijzigd door GoldenBE op 05-09-2019 00:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:26
Geen idee of het een Ahrend bureau is, maar degelijk is het wel.

De basis is van metaal met een kabelgoot, waardoor beide (T?) poten met elkaar verbonden zijn. Het blad is "ergonomisch" 180 breed, links 100 diep en rechts 80 diep.

Staat als een huis. Via marktplaats gekocht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ClCIdIVE0jf7n3Oh7eAld0dn/medium.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Zorg ook even dat je opmeet hoe hoog het bureau mag zijn. Als je 170 bent moet je bureau 70 of 71 cm hoog zijn. Je armleuningen moeten op zelfde hoogte als je bureau enzovoort.

Stevigheid is leuk, maar als je bureau 90 cm hoog is en jij bent bent 170 ben ga je niet blij zijn.

• Poenzkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-05 11:21

Poenzkie

Just being Hendrick

GoldenBE schreef op donderdag 5 september 2019 @ 00:05:
[...]

Wel mijn ondergrond was niet 100% vlak, maar bij de T poten kan je de 2 "doppen" per poot ook verdraaien zodat je hem waterpas krijgt. Hielp helaas niet. Ook voor de zekerheid bij Ikea zelf eens gaan testen (misschien had die van mij een productie/assemblage fout) maar die daar in de "toonzaal" staan hebben hetzelfde probleem. Enkel de elektrische zijn merkbaar stabieler.

Bij mijn Bekant kon je volgens mij de poot vastschroeven in de grond je bleef het probleem hebben. De "lange" ronde buis die in hoogte verstelbaar is leek gewoon "te veel speling" te hebben en te kunnen bewegen.

Voor de duidelijkheid: ik had gewoon een 160x80 cm blad en metalen onderstel met 2 in hoogte verstelbare T-poten.

En ik ben zeker niet de enige met problemen zie bijvoorbeeld: https://www.reddit.com/r/...6/ikea_bekant_desk_wobble
Van de Bekant is het inderdaad een bekend probleem. Ik heb er 2 hier op het werk staan en die wiebelen ook als de malle.

Voor de duidelijkheid, de onderkant van de T voet staat super stabiel en die wiebelt ook niet mee. Het verticale deel heeft gewoon niet genoeg stevigheid.

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-05 10:59
Aangezien ik op zoek ben naar een nieuwe bureau.
Van waar uit belgie kom je ? D’r zit hier tegen lommel aan een kerel die 5 magazijnen vol heeft met bureau’s en kasten etc.. ahrend bureau voor een paar tientjes, uitzoeken.
Pm me maar mits interesse

• leon0013

leon0013

Ooit waren het er twaalf

GoldenBE schreef op donderdag 5 september 2019 @ 00:05:
[...]
Ik zal voor de aardigheid vanavond eens kijken wat een losse poot doet. Ik denk dat het bij mij dan gunstig is om een tweezidig verlengde L-opstelling te hebben die voor extra stabiliteit zorgt.
Ik heb namelijk 5 poten eronder.

Wat ik bij Ikea ook zie (zeker in het bekväm krukje bijvoorbeeld) is dat producten met de jaren steeds dunner/lichter/goedkoper worden .
Mijn bureau is 11 jaar oud dus mogelijk nog anders gemaakt dan de huidige generatie.

[ Voor 0% gewijzigd door leon0013 op 05-09-2019 09:30 . Reden: d/t is moeilijk, tijd voor koffie. ]

7x185 Wp mono op Growatt 1500s; 4x250Wp mono op Growatt 1000s; 4x2 75Wp CdTe op Steca 500

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05 14:40

Chiron

Moderator Discord
NotSoSteady schreef op woensdag 4 september 2019 @ 21:33:
Ik heb een bureau gemaakt van twee kasten (Alex) en het keukenblad Karlby. Ziet er prachtig uit en geen beweging in te krijgen (blad is erg zwaar).

ZIet er zo uit (foto is van het internet):

[Afbeelding]
Ik heb ook eens zitten kijken naar zo'n IKEA blad, maar het grote nadeel vind ik persoonlijk dat ze heel ondiep zijn, 63 centimeter. Wil toch wel 80cm, voor een gezonde kijkafstand met computerschermen.
Er zijn ook wel bredere bladen beschikbaar maar alleen op aanvraag, en ook meteen een stuk duurder.

Andere optie iss een vingerlas blad bij de bouwmarkt van 80 diep, met een bekant onderstel van de IKEA, maar zo te zien is dat ook geen stabiele oplossing. En het Bekant onderstel is max 160 breed }:O

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• leon0013

leon0013

Ooit waren het er twaalf

Chiron schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:15:
[...]
En het Bekant onderstel is max 160 breed }:O
Dat is zonder problemen te verlengen weet ik toevallig. ik heb zo een velengstuk voor +40 cm in gebruik.

Qua stabiliteit moet je dan ( mogelijk) wel van de T-poten af. Mijn rechte met 4 individueel verstelbare poten is ook zo stabiel als m'n huis.

[ Voor 0% gewijzigd door leon0013 op 05-09-2019 21:42 . Reden: Ik heb geen Bekant maar een Galant. ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05 14:40

Chiron

Moderator Discord
leon0013 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:21:
[...]

Dat is zonder problemen te verlengen weet ik toevallig. ik heb zo een velengstuk voor +40 cm in gebruik.

Qua stabiliteit moet je dan ( mogelijk) wel van de T-poten af. Mijn rechte met 4 individueel verstelbare poten is ook zo stabiel als m'n huis.
Dat is de voorganger van de Bekant, de Galant. Bekant onderstel is uit 1 stuk en ik zie op de site van IKEA ook geen verlengstukken staan.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastiaanF
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
de Mehes serie van arend is er in vele soorten ( T poten vast & in hoogte verstelbaar ) lengte 180 of 160 / en diepte van 80 of 60. Het is afhankelijk van lengte of hoogte instelbaar een punt is.

Veder lade blok nodig of niet; elektra punt nodig voor opladen en welke stoel wil je gebruiken

• BastiaanF
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
lengte van de persoon die het buro gebruikt..

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:02

LankHoar

Langharig tuig

Vanavond thuis maar eens kijken. Heb sinds een aantal maanden ook een Bekant in gebruik maar heb niet het idee dat deze "wobbelt".

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-05 10:48

PinusRigida

I put the p in pool.

Ahrend Essa hoekbureau, Volkern met zwarte rand, op standaard in hoogte verstelbare T-poten.
Geeft geen krimp, verzet zich geen millimeter, staat er al sinds 2010 en nog geen zichtbare sporen van slijtage.

https://i.imgur.com/BgnlwBP.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door PinusRigida op 05-09-2019 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:59

Superflip

*pwiet*

Wij hebben net onze thuisbureau ingericht met 2 bureaus van Jarvis (https://www.fully.eu/pages/jarvis-adjustable-standing-desks). We hebben heel lang gekeken naar de Bekant standing desks van Ikea, maar die vond ik ook te wobbelig (ik gebruik deze reeds op kantoor).

Volgende punten waren bij mij belangrijk:
  • Stabiel
  • Elektrisch in hoogte verstelbaar met voldoende range
  • Aanvaardbare prijs
Kost amper meer maar je krijgt echt wel een heel stevige bureau. Wij hebben wel een hele resem opties genomen waardoor het wel wat aantikt, maar ik wil geen andere bureau meer.

[ Voor 16% gewijzigd door Superflip op 05-09-2019 14:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:07
omdat mijn oude Ikea Bekant zeer hard wiebelde
Ik dacht even dat we met een Brabants bureau te maken hadden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Mehes in hoekopstelling van 200 x 168 en 200 x 240.
welk onderstel (type poten)
H.
en hoe hard wiebelt deze?
Niet.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18:45
Ik heb hier 2 gebruikte bureaus via BVA gekocht. 1 voor 5 euro (100x220) en 1 voor 30 euro (80x180). Beiden hebben een T poot en een stalen verbinding met kabelgoot tussen beiden. Bij dat van 5 euro moesten wat schroeven vervangen worden, bij het andere wat bouten worden aangetrokken. Sinds die tijd staat het zo stabiel als het maar zijn kan. Printer, monitoren en nog veel meer, ze bewegen niet.

De instabiliteit heeft waarschijnlijk niets met Ahrend te maken maar meer met losse en niet aangetrokken (als dat mogelijk is) schroeven of verbindingsbouten. Even eronder kruipen en kijken wat het echte probleem is. Alles aantrekken dan is het vast opgelost.

Terzijde: Bij T poten heb je aanzienlijk minder risico op het stoten van je tenen.. 8)

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:31
Chiron schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:29:
[...]

Dat is de voorganger van de Bekant, de Galant. Bekant onderstel is uit 1 stuk en ik zie op de site van IKEA ook geen verlengstukken staan.
Heb hier ook twee oudere Galants staan, die zijn inderdaad behoorlijk stabiel. Ooit gekocht omdat de force-feedback mijn Logitech G25 minder stabiele bureau's naar zijn grootje hielp. Heb hier een "normale" van 160x80 staan en die is redelijk stabiel, het hoekbureau met vijf poten staat nog net wat stabieler.

Ik heb ze overigens met in hoogte verstelbare poten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leon0013

leon0013

Ooit waren het er twaalf

Chiron schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:29:
[...]

Je hebt gelijk. Ik heb voor de duidelijkheid even mijn reacties bijgewerkt.

Pagina: 1