X470 @AMD ryzen 3600x, geen > hoe zie je dat BIOS oud is?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aquinox
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 10-09 09:45
Hoi!
Ik heb net een build voor iemand gemaakt met asus x470 prime pro. de pc start op,alle led lampjes en koelers doen hun ding, de gpu fan draait, cpu fan ook. Maar geen beeld. Is het zeker dat dit komt omdat de CPU niet kan communiceren vanwege een oude BIOS (verwacht eigenlijk wel 2 maanden na release dat de supportive bios voor de nieuwe Ryzen 3600x geinstalleerd is..)
?

Hoe kan ik verifieren welke versie van de bios erin zit zonder dat ik iets kan zien op beeldscherm?

Ram erin en eruit gehaald, cpu ook, verschillende HDMI kabels geprobeerd, verschillende monitors...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

X470 MAX van MSI heeft nieuwe bios, verder nog geen. bord en cpu terugsturen en 3600 halen met MAX bordje, evt B450. 3600X heeft geen enkel voordeel tov 3600 alleen koeler die meegeleverd is is beter.

[ Voor 58% gewijzigd door Hackus op 04-09-2019 21:02 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 15:46
Wat meer onderzoek had dit kunnen voorkomen. Het is naïef om te denken dat het bord wel met de juiste bios wordt geleverd.

Bios-versie staat vaak op een sticker bij de chipset op het bord en als er ondersteuning voor Ryzen 3000 op had gezeten, dan had dat ook zeker op de doos gestaan.