Toon posts:

Problemen laptop en wifi verbinding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met mijn handen in het haar en weet niet goed hoe ik mijn probleem moet oplossen. Hopelijk is hier iemand die kan helpen. :*)

Ik heb op mijn laptop wifi verbinding, maar deze valt om de 10 minuten weg, als ik hem opnieuw verbindt duurt het 1 minuut voordat ik op internet kan. Het gekke is dat ik op mijn mobiel en andere apparaten (andere laptop)
wel gewoon op internet kan en daar geen problemen mee heb.
Mijn laptop heeft geen problemen bij het netwerk bij mijn ouders of op mijn werk. Het gaat dus echt alleen om het netwerk bij mij thuis. Aangezien het alleen bij deze laptop speelt, ga ik er vanuit dat het specifiek aan deze laptop ligt en dus niet aan het netwerk etc.

Waar kan ik beginnen om dit probleem op te lossen? Ik heb al verschillende keren het netwerk op mijn laptop opnieuw ingesteld, maar dit mocht helaas niet baten. Ook heb ik al wat geprobeerd met de firewall.
Dit probleem speelt al een lange tijd, ik ben altijd genoodzaakt om op een andere laptop te werken. Maar ik zou nu toch graag een oplossing willen...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waarom haal je dan de vragen die vooraf ingevuld stonden weg? Want nu beantwoord je niet wat voor hard- en software je gebruikt. 8)7 Vertel over je laptop, software (OS en drivers) en je netwerk (Hardware, type WiFi), etc.

Je zegt dat je je netwerk op je laptop opnieuw ingesteld hebt... bedoel je dat je gewoon opnieuw verbonden bent? En wat heb je geprobeerd met de firewall?

Dus, geef even wat meer input :)

Overigens zijn er talloze topics over wegvallende verbindingen, ook recent. Had je daar al inspiratie gevonden? ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Windows al opnieuw geïnstalleerd?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry helemaal vergeten te vermelden!
Ik heb een Lenovo Yoga, Windows 10 Home (versie 1903)
Verder ben ik nogal een leek op het gebied van hard- en software, ik weet niet goed hoe en waar ik dit moet zoeken.. Het volgende heb ik gevonden onder het kopje netwerkeigenschappen;

Naam: LAN-verbinding* 1
Beschrijving: Microsoft Wi-Fi Direct Virtual Adapter #3
Status: Niet operationeel
Maximale verzendeenheid: 1500
IPv4-adres: 169.254.157.220/16
IPv6-adres: fe80::d001:4df8:1be0:9ddc%2/64
DNS-servers: fec0:0:0:ffff::1%1, fec0:0:0:ffff::2%1, fec0:0:0:ffff::3%1
Connectiviteit (IPv4/IPv6): Verbroken

Naam: LAN-verbinding* 12
Beschrijving: Microsoft Wi-Fi Direct Virtual Adapter #4

Naam: Wi-Fi
Beschrijving: Realtek 8822BE Wireless LAN 802.11ac PCI-E NIC
Status: Operationeel
Snelheid van de verbinding (ontvangen/verzenden): 300/300 (Mbps)
DHCP ingeschakeld: Ja
DNS-domeinnaam: home
Achtervoegsel DNS-verbinding: home
Lijst met DNS-zoekachtervoegsels:
Connectiviteit (IPv4/IPv6): Verbonden met Internet / Verbonden met onbekend netwerk

Geen enkel topic komt overeen met mijn probleem waardoor ik niet goed weet hoe en waar ik moet zoeken voor een oplossing. Zijn er niet een aantal standaard 'manieren' die enigszins overeen komen met mijn probleem en die ik kan proberen haha?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 4 september 2019 @ 19:04:
Vragen
1. Zou je alle netwerkapparatuur kunnen noemen? Dus ook modems, routers, switches of access points?
Ik vermoed dat het in jouw geval overigens maar om 1x een WLAN Router gaat die je van je ISP hebt gekregen.

2. Gebruik je 2.4GHz of 5GHz verbindingen, en is dat verschillend t.o.v. je ouders of werk?
Idem voor de werkende laptop: 2.4 of 5 GHz?

3. Kan je de probleem laptop eens met een kabel,aansluiten en nagaan hoe de verbinding dan is?

Suggesties:
A. Wat ik kan bedenken is dat de probleem laptop verbindt op 2.4 GHz, en je welllcht in een storingsgevoelige omgeving zit (veel interferentie of andere bronnen). Als de andere laptops op 5 Ghz, zullen die waarschijnlijk dat probleem niet hebben.

B. Heb je het access point / WLAN router wel,eens gereset? Z.n. eerst even overleggen met de ISP omdat je soms ook allerlei noodzakelijke instellingen verliest. Meestal zijn die beschermd tegen resets, maar voorkomen is beter dan genezen.

C. Theoretisch heeft de netwerkadapter een hardwarematig probleem met een van de twee frequenties, en bij je ouders of werk toevallig de andere gebruikt. Deze suggestie lijkt me overigens erg onwaarschijnlijk en ook goed uit te sluiten door op,beide banden te testen bij je ouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer deze driver eens te installeren en kijk of het probleem verholpen is: https://download.lenovo.com/pccbbs/mobiles/n29w110w.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannenkoek14
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-12-2023
Ik heb exact hetzelfde probleem met dezelfde wifi adapter: Realtek 8822BE Wireless LAN 802.11ac PCI-E NIC

Lenovo ideapad s340
Windows 10 1903 Pro

Ook de allerlaatste drivers geinstallleerd.
Ondertussen al mijn 3e laptop van lenovo ontvangen. Bij de eerste 2 dacht ik, oke ligt aan de laptop, maar ik lees zoveel klachten over deze realtek adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 28-09 20:31
Verwijderd schreef op woensdag 4 september 2019 @ 19:04:
Verder ben ik nogal een leek op het gebied van hard- en software, ik weet niet goed hoe en waar ik dit moet zoeken.. Het volgende heb ik gevonden onder het kopje netwerkeigenschappen;

Naam: LAN-verbinding* 1
Beschrijving: Microsoft Wi-Fi Direct Virtual Adapter #3
IPv4-adres: 169.254.157.220/16
IPv6-adres: fe80::d001:4df8:1be0:9ddc%2/64
DNS-servers: fec0:0:0:ffff::1%1, fec0:0:0:ffff::2%1, fec0:0:0:ffff::3%1

Naam: LAN-verbinding* 12
Beschrijving: Microsoft Wi-Fi Direct Virtual Adapter #4

Naam: Wi-Fi
Beschrijving: Realtek 8822BE Wireless LAN 802.11ac PCI-E NIC
Status: Operationeel
Snelheid van de verbinding (ontvangen/verzenden): 300/300 (Mbps)
DHCP ingeschakeld: Ja
DNS-domeinnaam: home
Achtervoegsel DNS-verbinding: home
Lijst met DNS-zoekachtervoegsels:
Connectiviteit (IPv4/IPv6): Verbonden met Internet / Verbonden met onbekend netwerk

Geen enkel topic komt overeen met mijn probleem waardoor ik niet goed weet hoe en waar ik moet zoeken voor een oplossing. Zijn er niet een aantal standaard 'manieren' die enigszins overeen komen met mijn probleem en die ik kan proberen haha?
In eerste kolom bij lan 1 staat een externe IPv4-adres i.p.v. interne aangezien interne adressen altijd beginnen met 10, 172 of 192.Het is wel inactief maar dit adres kan alleen vekregen worden als je de laptop direct bedraad aan een modem hebt gehangen of je laptop in windows deze adres statisch hebt gemaakt.

Onder wifi kolom staat echter wel verbonden maar geen IPv4-adres hebt wat duid dat je geen ip adres verkrijgt via DHCP of het niet vermeld hier.

Ik zou zeggen dat het een IP conflict is waardoor je geen internet hebt.

Kijk eens bij je adaptor of je adres statisch is of dynamisch via netwerksettigs en de wifi adapter.

Ik zou via CMD je ipadress eens vernieuwen en dns flushen

https://support.nexon.net...se-Renew-IP-and-Flush-DNS

Misschien dat dat helpt

[ Voor 5% gewijzigd door Arthion-nl op 08-09-2019 02:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PL3X4N
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-09 12:09

PL3X4N

Add me on XBL: PL3X4N

Arthion-nl schreef op zondag 8 september 2019 @ 01:58:
[...]

In eerste kolom bij lan 1 staat een externe IPv4-adres i.p.v. interne aangezien interne adressen altijd beginnen met 10, 172 of 192.Het is wel inactief maar dit adres kan alleen vekregen worden als je de laptop direct bedraad aan een modem hebt gehangen of je laptop in windows deze adres statisch hebt gemaakt.
Gast dat is een apipa adres.

OT: Check eens of je verbonden blijft als je zelf een IP adres toekent in de range van je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
PL3X4N schreef op zondag 8 september 2019 @ 04:00:
[...]

Gast dat is een apipa adres.

OT: Check eens of je verbonden blijft als je zelf een IP adres toekent in de range van je router.
Ah apipa die kende ik nog niet dus weer iets geleerd.
Dus hij krijgt dus geen interne ipadres toegewezen als ik het dus begrijp.

[ Voor 1% gewijzigd door Arthion-nl op 08-09-2019 04:28 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Arthion-nl schreef op zondag 8 september 2019 @ 04:22:
[...]

Ah die kende ik nog net dus weer iets geleerd.
Dus hij krijgt dus geen interne ipadres toegewezen als ik dus begrijp.
Nee je begrijpt het nog niet :p er zitten twee virtuele verbindingen in (MS WiFi Direct) en een Realtek fysieke 802.11 verbinding die geen adres heeft, waarschijnlijk om dat L2 nooit werkend op komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
johnkeates schreef op zondag 8 september 2019 @ 04:28:
[...]

Nee je begrijpt het nog niet :p er zitten twee virtuele verbindingen in (MS WiFi Direct) en een Realtek fysieke 802.11 verbinding die geen adres heeft, waarschijnlijk om dat L2 nooit werkend op komt.
Ah ok maar geen idee wat je met L2 bedoelt. Wel lees ik dat het uitzetten van deze MS wfi Direct uitvallende wifi verhelp maar geen idee of dit van toepassing is voor de TS

https://answers.microsoft...34-4301-bdf9-2b0809a291f3
Pagina: 1