slotjes beleid....

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Ik zie de laatste tijd een hoop topics waar een slot aan gehangen wordt met de mededeling: UTFS / lees de FAQ!

Ik vraag me echt af of het niet veel beter is om het daar dan (als mod) bij te LATEN! Dus niet zoŽn topic ook nog eens van een slotje voorzien. Ik zie de noodzaak er eerlijk gezegd niet van in. Er zijn genoeg mensen (hoe dom en voordehandliggend een vraag ook kan zijn) die dan nog best een antwoord willen geven of iemand ff een schop de goede kant op (search resultaten linken o.i.d.). ZoŽn topic kan dan vanzelf wel afzinken richting de GoT kelder.

Pas als een user onnodig gaat lopen zeiken/flamen/omhoogschoppen kun je altijd nog een slotje overwegen.

paar voorbeeldjes:

[topic=194336]
[topic=194300]
[topic=194301]
[topic=194186]
[topic=193940]

Wat is nou de toegevoegde waarde van dat slot aan zoŽn opmerking? Het enige wat je op die manier doet is een klimaat scheppen waarin je bij de gratie van de oppermachtige mod mag posten i.p.v. dat de moderators de boel een beetje in de gate houden en in goede banen leiden.

de betaler vervuilt

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
:D

Het is juist zo dat er een slotje op moet en dat users niet moeten zeuren in dat soort topics.

edit: Dan heb ik het over warez req's etc.

Ik ben het ook niet eens met slotjes voor utfs ( :r ) topics. Maar dat is een oeverloze discussie.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
edit: Dan heb ik het over warez req's etc.
Daar heb ik het niet over....
Maar dat is een oeverloze discussie.
Pff, nee hoor. Kwestie van goed beleid.

de betaler vervuilt

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:00

Jaymz

Keep on moving !

Maar aan de andere kant zijn diezelfde slotjes (af en toe) een bron van ergernis voor sommigen :) (after edit: Niet de 'duidelijke slotjes' natuurlijk)

Wat is wijsheid ?

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 13:20
ZoŽn topic kan dan vanzelf wel afzinken richting de GoT kelder.
Mee eens, goede modjes hebben weinig slotjes nodig. Ik ken er wel een paar. Maar sommige modjes zijn kennelijk zo blij met hun verworven wapens en dat slotjesknopje onder hun rechtervinger, dat ze er kennelijk liever te vroeg op drukken.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:19

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Denk zelf dat er best wel mensen zijn die willen zoeken.
Maar zelf zie ik in de search ook de bomen in de bos niet meer. (of iets dergelijks)

De aantal topics worden steeds meer, en de antwoorden op vragen gaan steeds verder weg zitten. Dus moeilijker te vinden.

Wat dus mooi zou zijn is om de topics waar dus ook de antwoord voor de probleem in zit, een soort van tag (wat voor soort dan ook) te geven.
Zodat ze bij de search als bovenste staan. niet dat je dan je hoeft te worstellen door een triljoen aantal topics die eigenlijk geen inhoud hebben.

Zou denk ik al veel oplossen.

• saviour
  • Niet online
Op maandag 30 juli 2001 01:14 schreef GA!S het volgende:
Daar heb ik het niet over....
etc. --> lees de FAQ!
Pff, nee hoor. Kwestie van goed beleid.
Oeverloze discussie die ik al heel vaak heb gevoerd.

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 01:15 schreef testcase het volgende:

[..]

Mee eens, goede modjes hebben weinig slotjes nodig. Ik ken er wel een paar. Maar sommige modjes zijn kennelijk zo blij met hun verworven wapens en dat slotjesknopje onder hun rechtervinger, dat ze er kennelijk liever te vroeg op drukken.
Ja, we kicken erop om slotjes te zetten |:(

Als je op UTFS topics geen slotjes zet zie je op een gegeven moment door de bomen het bos (goede topics in de topiclijst) niet meer. Sommige mensen zijn vaak te lui om de searchknop in te drukken.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Als je op UTFS topics geen slotjes zet zie je op een gegeven moment door de bomen het bos (goede topics in de topiclijst) niet meer. Sommige mensen zijn vaak te lui om de searchknop in te drukken.
Het aantal topics wordt niet minder als je een slotje zet hoor....

de betaler vervuilt

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op maandag 30 juli 2001 01:25 schreef GA!S het volgende:

[..]

Het aantal topics wordt niet minder als je een slotje zet hoor....
hij zegt toch ook niet dat er dan minder topics komen of er zijn.
Het gaat er gewoon om dat de topics die zo simpel zijn op te lossen door _zelf_ iets betere zoekwerk te verrichten niet de "belangrijkere" topics uit de lijst laten lopen.

39

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
hij zegt toch ook niet dat er dan minder topics komen of er zijn.
Het gaat er gewoon om dat de topics die zo simpel zijn op te lossen door _zelf_ iets betere zoekwerk te verrichten niet de "belangrijkere" topics uit de lijst laten lopen.
Heeft een slotje nog altijd geen nut, topic zinkt dan dus vanzelf weg na een UTFS opmerking + eventueel aanvullende post van behulpzame user.
Het gaat me niet om het corrigerend optreden van de mod (daar is ie tenslotte voor) maar laat dat topic dan gewoon OPEN. Je bent toch zelf ook ooit newbie met domme vragen geweest. Hoe zou je het vinden dat je bij alles UTFS naar je hoofd geslingerd krijgt en vervolgens een slot op je topic.

Als je je ergert aan een domme vraag, reageer dan NIET. Er zijn van de 25.000+ genruikers er heus wel een paar die WEL iemand met een domme vraag willen helpen. De oplossing posten is namelijk net zo veel werk als UTFS neerknallen.

Mijn voorstel dan ook: Je bent mod, je ziet een vraag waar je UTFS/FAQ op wil antwoorden en je doet dat (so far so good....) en laat het topic vervolgens met rust zolang het er verder normaal aan toe gaat (niet flamen / omhoogschoppen e.d.).
Wat is daar nou zo moeilijk aan? Of eigenlijk: WAAROM NIET?

de betaler vervuilt

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op maandag 30 juli 2001 01:32 schreef GA!S het volgende:

[..]

Heeft een slotje nog altijd geen nut, topic zinkt dan dus vanzelf weg na een UTFS opmerking + eventueel aanvullende post van behulpzame user.
Slotje heeft een dusdanige fucntie dat de topic direct onderaan komt staan.
Topics waarin UTFS wordt gezegd worden vaak erg offtopic topics, voorbeeld:
vrager:Hallo, ik heb een nieuwe proc, die wil ik opvoeren hoe doe ik dat?

antwoord: utfs

vrager: wat is utfs?

Zie je dat worden weer hele verhalen rond die search, want de volgende die weer langs komt zegt b.v weer: komt hij weer hoor, altijd hij weer die UTFS roept.
En krijg je weer een hele ge-flame om niks.
Uit voorzorg worden (denk ik) dus die slotjes geplaatst.

39

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Uit voorzorg worden (denk ik) dus die slotjes geplaatst.
Uit voorzorg krijg je in de kroeg een bekeuring voor rijden onder invloed....

de betaler vervuilt

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op maandag 30 juli 2001 01:32 schreef GA!S het volgende na zijn edit waarop ik antwoord:
Er zijn ook nog steeds een hoop users die snel hun techposts willen behalen door wat lukraak in de rondte te roepen, en dat kan altijd mooi in zulke "simplere" topics.

39

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op maandag 30 juli 2001 01:39 schreef GA!S het volgende:

[..]

Uit voorzorg krijg je in de kroeg een bekeuring voor rijden onder invloed....
kan niet, want in de kroeg rij je niet, tenzij je met je auto de kroeg bent binnen gereden ;) :P
Maar dan krijg je nog steeds geen prent wegens rijden onder invloed.

39

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Er zijn ook nog steeds een hoop users die snel hun techposts willen behalen door wat lukraak in de rondte te roepen, en dat kan altijd mooi in zulke "simplere" topics.
Als ze daar dan een vraag van iemand mee oplossen, prima toch! Kom op zeg. Een mod die "uit voorzorg" een slotje zet is gewoon lui! Heeft ie blijkbaar geen zin om in de gate te houden of een topic uit de hand loopt.

de betaler vervuilt

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
kan niet, want in de kroeg rij je niet,
Goh, je snapt em.

de betaler vervuilt

• Cookie
Op maandag 30 juli 2001 01:46 schreef GA!S het volgende:

[..]

Goh, je snapt em.
:D

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
voorbeeld:
vrager:Hallo, ik heb een nieuwe proc, die wil ik opvoeren hoe doe ik dat?

antwoord: utfs
Klaar!

de betaler vervuilt

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op maandag 30 juli 2001 01:43 schreef GA!S het volgende:

[..]

Als ze daar dan een vraag van iemand mee oplossen, prima toch! Kom op zeg. Een mod die "uit voorzorg" een slotje zet is gewoon lui! Heeft ie blijkbaar geen zin om in de gate te houden of een topic uit de hand loopt.
maar dan kun je ook zeggen dat de politie agenten te lui zijn in ons land omdat ze niet de hele dag over straat slenteren om de straten veilig te houden, zodat ik niet bang hoef te zijn om overvallen te worden op straat.

Maar als jij je registreerd op een tech-board (ik noem maar even bij anandtech) open je toch ook niet direct een topic met de vraag "wat is de maximale temperatuur voor een athlon 1333?" nee, dan kijk je eerst in de rondte op het forum of die vraag misschien niet al eens voorbij kwam is gekomen.

39

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op maandag 30 juli 2001 01:46 schreef GA!S het volgende:

[..]

Goh, je snapt em.
had je iets anders verwacht? ;) :P

39

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

To me it is very clear. Je creeërt er een beter "gevoel" mee.

Maar zoals altijd bij ideeën is ook dit idee afhankelijk van de uitvoering.

Dit is eigenlijk de manier van modden die ik op TMF aanhou. Modden als het Mot, niet eerder. (en dan niet de grenzen strak leggen :) )

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op maandag 30 juli 2001 01:48 schreef GA!S het volgende:

[..]

Klaar!
lees nou ook iets verder dan dat, dan zie je ook dat er vaak weer wordt gevraagd wat UTFS is enz etc.

39

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Maar als jij je registreerd op een tech-board (ik noem maar even bij anandtech) open je toch ook niet direct een topic met de vraag "wat is de maximale temperatuur voor een athlon 1333?" nee, dan kijk je eerst in de rondte op het forum of die vraag misschien niet al eens voorbij kwam is gekomen.
Maar daar GAAT het toch helemaal niet om hier? Het gaat erom dat zoŽn user (ook op Anandtech) niet meteen een slot om zijn oren geslingerd krijgt alleen omdat ie een vraag stelt die al vaker langs is gekomen.
Een slotje is daar gewoon niet het middel voor! Een slotje gebruik je als een topic uit de hand loopt en je het als mod niet meer bij kan/wil sturen.

de betaler vervuilt

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
lees nou ook iets verder dan dat, dan zie je ook dat er vaak weer wordt gevraagd wat UTFS is enz etc.
Ik weet niet of je het door hebt, maar UTFS staat aanklikbaar gelinkt naar de GoT search.

(tip: Dit kan ook met FAQ ) :P

de betaler vervuilt

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op maandag 30 juli 2001 01:59 schreef GA!S het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het door hebt, maar UTFS staat aanklikbaar gelinkt naar de GoT search.

(tip: Dit kan ook met [topic=192344] FAQ!) :P
:D klikte er wel op maar het drong niet tot me door :)
Ja ik ben blond :)

39

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Maar goed, het is als mod echt niet veel meer werk om het op die manier te doen, komt wel een stuk beter over op alle users.

de betaler vervuilt

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op maandag 30 juli 2001 01:58 schreef GA!S het volgende:

[..]

Maar daar GAAT het toch helemaal niet om hier? Het gaat erom dat zoŽn user (ook op Anandtech) niet meteen een slot om zijn oren geslingerd krijgt alleen omdat ie een vraag stelt die al vaker langs is gekomen.
Een slotje is daar gewoon niet het middel voor! Een slotje gebruik je als een topic uit de hand loopt en je het als mod niet meer bij kan/wil sturen.
Maar voordat een mod zo"n simpele" topic op slot doet, zijn er al genoeg anwoorden gegeven, ook weleens door een mod zelf.

39

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

*vage dubbele posting*

39

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op maandag 30 juli 2001 02:05 schreef GA!S het volgende:
Maar goed, het is als mod echt niet veel meer werk om het op die manier te doen, komt wel een stuk beter over op alle users.
Tuurlijk, maar niet altijd lukt het om een link of een dergelijk kant-en-klaar antwoord te geven.

39

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Maar voordat een mod zo"n simpele" topic op slot doet, zijn er al genoeg anwoorden gegeven, ook weleens door een mod zelf.
Maar bedenk nou zelf eens wat het dan nog toe voegt om dat topic dan alsnog op slot te zetten.
Tuurlijk, maar niet altijd lukt het om een link of een dergelijk kant-en-klaar antwoord te geven.
Dus dan op slot?

de betaler vervuilt

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op maandag 30 juli 2001 02:11 typte GA!S het volgende:
Maar bedenk nou zelf eens wat het dan nog toe voegt om dat topic dan alsnog op slot te zetten.
Om die "simpele topic" snel naar benden te krijgen en om te voorkomen zaodat er geen onnodige post-freaks nog snel iets posten zodat hun post counter hoger wordt, hoeft niet altijd zo te zijn.
Dus dan op slot?
ja, zodat de aandacht ook naar moeilijkere topics kan worden gericht.

me gaat lekker slapen, lees de rest wel morgen ochtend. :z

39

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
ja, zodat de aandacht ook naar moeilijkere topics kan worden gericht.
onzin. Zo kun je elk topic wel op slot zetten als het is opgelost.

de betaler vervuilt

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op maandag 30 juli 2001 02:22 schreef GA!S het volgende:

[..]

onzin. Zo kun je elk topic wel op slot zetten als het is opgelost.
niet als het een nuttige topic is, die "simpele" topics zijn 234233 keer terug te vinden in de search, dus vinden op een antwoord lukt meestal wel.
[edit]
en meestal wordt er wel op een of andere manier naar de search verwezen, is het niet d.m.v het woordje UTFS dan wel op een andere manier Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/bcobelen/utfsey.gif

en me gaat nu echt slapen. :z :)

39

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Heeft deze er ook iets mee te maken?

[topic=194545]

Over welk topic gaat dit?

(edit: Homedisc.... Voor de 100e x, dat is nog steeds geen reden om een topic op slot te zetten......)

de betaler vervuilt

• Arno
  • Laatst online: 13:11

Arno

PF5A

Op maandag 30 juli 2001 13:39 schreef GA!S het volgende:
Heeft deze er ook iets mee te maken?

[topic=194545]

Over welk topic gaat dit?
Nee, dat is gewoon een lame user

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Dat wil ik graag zelf ff uitmaken a.u.b. Heb je geen link naar waar dit over ging (dat wilde ik dus net vragen maar hij zat al op slot. |:( )

de betaler vervuilt

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:24

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 30 juli 2001 13:44 schreef GA!S het volgende:
Dat wil ik graag zelf ff uitmaken a.u.b. Heb je geen link naar waar dit over ging (dat wilde ik dus net vragen maar hij zat al op slot. |:( )
Kijk wie de topic gepost heeft, click op z'n nick en kijk welke topic aansluit op zijn verhaal. De derde van boven geloof ik. Sim-pel :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

mmmm, zal wel een lame user zijn, om een topic met een zeik en verder niets af te sluiten .....

IMHO zou een user ten ale tijden serieus genomen moeten worden, ook de lame user.

Iemand die de aandacht in een reply propt en zak-maar-in-de-stront + slotje krijgt, zal dan mischien terecht worden behandeld in de ogen van de mod.......

30k users zien toch een mod die nogal kortaf is. Zouden die 30k users allemaal direct zeggen "Traag heeft gelijk"?

* Delerium gaat voor nuance :)

• Arno

Arno

PF5A

Een user die al meerdere waarschuwing heeft vanwege flames, en dat zo gaat beginnen in [forum=15] is IMO (en die van meerderen) niet welkom op GoT

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Is geen reden om zelf niet netjes te blijven.

• Grrrrrene
  • Niet online
Op maandag 30 juli 2001 14:06 schreef Onno het volgende:
Wat bedoel je hier nou weer mee :? Dat we hem niet mogen bannen omdat we dan niet "netjes" blijven :? :?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:55

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ben ik het wel mee eens. Een kleine groep users lijkt het nu te verpesten. Ik denk dat de crew daar het best gewoon geduldig op kan reageren, omdat er anders weer users gaan zeggen: "Ja maar de crew zijn kortzichtige eikels, die zelf ook flamen: kijk maar" (oid). En dan moet je dat weer gaan uitleggen enzo.. Is niet relaxt. Nou kan je zo'n discussie ook wel weer sluiten met de mededeling "ja daahaag" (dat zou het eerste zijn, wat bij mij opkwam) maar dan heb je wéér een user tegen je in het harnas gejaagd, inclusief een aantal users die ook in dat topic gereageerd hebben.

Voorkomen is beter dan genezen :).

<font size=1>(even voor de duidelijkheid: ik ben dus geen crew, ben vakantiemod).</font>

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Arno

Arno

PF5A

Ik bleef netjes.. verder zie reactie van Grrrrrene

Jeremy Clarkson

Verwijderd

Er komen hier teveel users die te weinig zelfkennis hebben en/of de betreffende FAQ's niet gelezen hebben, anders hadden ze wel geweten hebben dat bepaalde topics van hun of waar zij actief zijn geweest gesloten zouden worden.

Check de posts van die Upke maar, die gast was gewoon veel aan het flamen en zulke mannekes zie ik persoonlijk liever vertrekken, en dan kan ik me best voorstellen dat je als mod zijnde daar kortaf tegen bent. Zonde dat je daar meer moeite in gaat steken.... en hou ook rekening met het warme weer ;)

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op maandag 30 juli 2001 14:14 schreef JvS het volgende:

[..]

Ben ik het wel mee eens. Een kleine groep users lijkt het nu te verpesten. Ik denk dat de crew daar het best gewoon geduldig op kan reageren, omdat er anders weer users gaan zeggen: "Ja maar de crew zijn kortzichtige eikels, die zelf ook flamen: kijk maar" (oid). En dan moet je dat weer gaan uitleggen enzo.. Is niet relaxt. Nou kan je zo'n discussie ook wel weer sluiten met de mededeling "ja daahaag" (dat zou het eerste zijn, wat bij mij opkwam) maar dan heb je wéér een user tegen je in het harnas gejaagd, inclusief een aantal users die ook in dat topic gereageerd hebben.

Voorkomen is beter dan genezen :).

<font size=1>(even voor de duidelijkheid: ik ben dus geen crew, ben vakantiemod).</font>
Jaymz seconds that opinion completely :)

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Dat win XP topic waar Upke een beetje over de schreef gaat zie ik persoonlijk als een twijfelgeval. Niet de user, maar het topic. Had niet perse dicht gehoeven.... Andere users bleven er nog redelijk nuchter onder. Zolang één user loopt te zieken is dat IMHO geen reden om een topic van 2 pagina's dicht te gooien.

de betaler vervuilt

• Arno

Arno

PF5A

Op maandag 30 juli 2001 14:31 schreef GA!S het volgende:
Dat win XP topic waar Upke een beetje over de schreef gaat zie ik persoonlijk als een twijfelgeval. Niet de user, maar het topic. Had niet perse dicht gehoeven.... Andere users bleven er nog redelijk nuchter onder. Zolang één user loopt te zieken is dat IMHO geen reden om een topic van 2 pagina's dicht te gooien.
Daar zit wel wat in.. alleen heb ik deze dichtgedaan op meer probs te voorkomen... Je bent vrij om de draad opnieuw te starten :)

Jeremy Clarkson

Verwijderd

Kunnen we niet een afkoelperiode VERPLICHT stellen voor alle users (crew, mods en gebruikers) op GoT van twee weken?

Twee weken niet mekkeren op elkaar, ik lees tegenwoordig alleen maar dat die en die het niet goed doet, enz.

Da's zeker niet goed voor de sfeer, in een jaar tijd is de sfeer toch wel aan het achteruitgaan en da's jammer.

Mischien off topic, maar ik wilde het wel kwijt.

Ga maar eens reacties tellen met de volgende woorden: "ban" , "kick" , "slotje" en "crew", ik denk dat je schrikt van het aantal.

/me vraagt zich af waar deze negativiteit ineens(?) vandaan komt.

Ik zie donkere wolken aan de horizon ontstaan, het gaat een keer heel lang en heel hard regenen, alleen weten we nog niet wanneer, maar lang kan het niet duren.

;(

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
:)
Daarom ben ik nou ook deze draad begonnen. Ik denk dat sommige moderators iets behoudender/bewuster met het plaatsen van slotjes om zouden kunnen gaan.

(Bij deze kunnen we Traag van de lijst afhalen >:) ;) )

de betaler vervuilt

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Ik zie donkere wolken aan de horizon ontstaan, het gaat een keer heel lang en heel hard regenen, alleen weten we nog niet wanneer, maar lang kan het niet duren.
Gelukkig heb jij je duikbril nog op!

de betaler vervuilt

• Arno

Arno

PF5A

Op maandag 30 juli 2001 14:56 schreef GA!S het volgende:
(Bij deze kunnen we Traag van de lijst afhalen >:) ;) )
:?

Jeremy Clarkson

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
;) <- !

de betaler vervuilt

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 14:59 schreef Traag het volgende:

[..]

:?
Gaat over modjes die mo(n)djesmaat slotjes plaatsen, jij staat niet meer op de lijst, omdat dit topic nog open staat :)

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 14:57 schreef GA!S het volgende:

[..]

Gelukkig heb jij je duikbril nog op!
Ik wel, maar laat ik me dan druk maken over en voor de rest van het volk, ik weet niet of je gelet hebt opde hoeveelheid duikbrillen op GoT?

Tip: dat zijn er maar weinig...

Om maar in mijn eerdere beeldspraak te blijven: nog even, dan gaat het regenen en dan is het echt te laat...

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het word wel steeds donkerder...

Virussen? Scan ze hier!

• Cookie
ALs de bewolking donker samentrekt, gooi ik altijd een setje regenbanden erop.

• Onno
  • Niet online
Op maandag 30 juli 2001 14:11 schreef Grrrrrene het volgende:
Wat bedoel je hier nou weer mee :? Dat we hem niet mogen bannen omdat we dan niet "netjes" blijven :? :?
Nee, daar bedoel ik de inmiddels verwijderde/aangepaste zak-maar-in-de-stront reactie van Traag mee.
Op maandag 30 juli 2001 14:14 schreef Traag het volgende:
Ik bleef netjes..
Nee. Dat soort reacties zijn niet netjes, hoe je het ook wendt of keert.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op maandag 30 juli 2001 15:14 schreef testcase het volgende:
ALs de bewolking donker samentrekt, gooi ik altijd een setje regenbanden erop.
Denk dat je voor dit buitje beter een Moesson kan hebben dan een medium-wet of zelfs een full-wet >:)

Virussen? Scan ze hier!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Ach, misschien krijgen we wel een code rood...

de betaler vervuilt

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Gaat over modjes die mo(n)djesmaat slotjes plaatsen, jij staat niet meer op de lijst, omdat dit topic nog open staat :)
En die dan met een dikke ;) .

de betaler vervuilt

• Arno

Arno

PF5A

Op maandag 30 juli 2001 15:16 schreef Onno het volgende:
Nee, daar bedoel ik de inmiddels verwijderde/aangepaste zak-maar-in-de-stront reactie van Traag mee.
Tyisch geval van klok/klepel verhaal Onno... Ik heb nix verwijderd/aangepast en als een user mij voor een hebeboel shit uitmaakt kets ik die draa dicht want dan valt die user mij PERSOONLIJK aan en dat accepteer ok niet. Ook NIET van jou!

Jeremy Clarkson

Verwijderd

Traag, Onno -> ICQ? Mail?

Ik voorspel dat er dadelijk weer 250 usertjes langshuppelen die danwel de zijde van Onno, danwel de zijde van Traag kiezen en dan barsten de gezellige discussies weer los.

IMO moeten dit soort "geschillen" buiten een forum opgelost worden, tenzij er een informatief karakter voor meerdere gebruikers aanvast zit.

Zie maar...

• Cookie
Kijk heren, dit was nou een voorbeeld van een open slotje ;)

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
[topic=194992]

Complimenten voor Exirion, met deze uitleg kan ik wel leven met een slotje op dat topic.

(al had ie ook wel open mogen blijven :P )

de betaler vervuilt

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:37

Knutselsmurf

LED's make things better

Mensen, mensen, alsjeblieft.... Laten we het hier een beetje gezellig houden. Uiteindelijk zijn we toch 1 gemeenschap, modjes, users en admins en iedereen die er verder nog bijhangt. Binnen een gemeenschap is het soms nodig dat er streng wordt opgetreden tegen sommige individuen, maar doe dat dan op een beschaafde manier. Er is niets makkelijker dan iemand de grond intrappen, maar het komt veel beter over als je iemand op een nette manier op zijn fout kunt wijzen. Dit geldt zowel voor modjes, die, al dan niet terecht een topic sluiten, als ook voor users die daar dan weer fel op reageren. Laten we dit forum alsjeblieft een beetje netjes houden en als je met modder wilt gooien, doe dat dan op een manier dat niet de hele wereld mee hoeft te genieten........

- This line is intentionally left blank -

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Ahum, dit topic loopt prima hoor knutsel... Daarbij is het iets dat de hele GoT gemeenschap aangaat dus in [LA] absoluut op de goede plaats.

de betaler vervuilt

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:37

Knutselsmurf

LED's make things better

Op dinsdag 31 juli 2001 02:21 schreef GA!S het volgende:
Ahum, dit topic loopt prima hoor knutsel... Daarbij is het iets dat de hele GoT gemeenschap aangaat dus in [LA] absoluut op de goede plaats.
Het was ook absoluut niet mijn bedoeling niet om dit topic onder uit te halen of zo.... Het is alleen iets waar ik mij al een tijdje aan zit te ergeren. Vandaar dat ik de behoefte had om eens even mijn hart te luchten en dat gebeurde toevallig in dit topic, omdat dit het dichtst bij mijn ergernissen in de buurt kwam. Nogmaals, dit was dus geen aanval op de topicstarter, specifieke users of modjes of wie dan ook, maar gewoon een uitlaatklep. Desondanks hoop ik dat ik niet alleen sta met mijn mening en dat er meer mensen zijn die er gewoon een gezellig en professioneel forum van kunnen en willen maken.

P.S. De ultieme mod is de mod die zichzelf overbodig maakt... :)

- This line is intentionally left blank -

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 15:22 schreef Traag het volgende:

dat accepteer ok niet. Ook NIET van jou!
all bow for the mighty leader
Op maandag 30 juli 2001 15:25 schreef TgF het volgende:

Ik voorspel dat er dadelijk weer 250 usertjes langshuppelen die danwel de zijde van Onno, danwel de zijde van Traag kiezen en dan barsten de gezellige discussies weer los.
tja das dan nu al te laat hè :)

btw, usertjes :?
zo klein ben ik toch echt niet hoor, of zijn wij usertjes geestelijk op een lager niveau ?

• zeef
  • Laatst online: 29-11 01:17
Op maandag 30 juli 2001 14:54 schreef TgF het volgende:
Kunnen we niet een afkoelperiode VERPLICHT stellen voor alle users (crew, mods en gebruikers) op GoT van twee weken?

Twee weken niet mekkeren op elkaar, ik lees tegenwoordig alleen maar dat die en die het niet goed doet, enz.
Helemaal mee eens. Af en toe vraag ik me af waarom de crew niet een "weet-je-het-zeker"knop inbouwt die 10sec komt nadat je op "verstuur" hebt gedrukt en je dwingt je eigen verhaal nog eens te lezen.

Hoe kan het nou dat het grote gros van de gebruikers hier nog nooit in een ernstige aanvaring is gekomen met de crew ? Natuurlijk, sommige topics waarin ik heb meegepraat zijn later op slot gegaan, maar dat heeft bijna iedereen wel eens gehad. EN iig niet door een reactie van yours truly.

Waarom heb ik -en heel velen met mij - nog nooit een waarschuwing gehad ? Niet vanwege nooit posten, ik zit op 719 ex GC. Zijn wij allemaal zo slim ? Ik denk het niet, Ik heb van heel veel dingen ook geen kaas gegegeten.
ZIjn we dan zo rukkend dom ? Nou ook niet. We gebruiken ons verstand, helpen een ander en maken af en toe wat lol in de HK. GoT is net als IRL, ga je op 't randje lopen dan lazer je d'r wel eens vanaf. Dat gaat een tijdje goed, maar eens dan komt de grote klap.

Imho is het heel simpel. Lees de FAQ. Blijf beleefd. Geen illegale meuk. Weet je het iets niet zeker ? Vraag het even aan de crew.

Sim-pel

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 14:43 schreef Traag het volgende:

[..]

Daar zit wel wat in.. alleen heb ik deze dichtgedaan op meer probs te voorkomen... Je bent vrij om de draad opnieuw te starten :)
Zou het een idee zijn die flame posts te verwijderen en het topic open te houden?
Hiermee zuiver je ook het topic.

Ik zou me dat alsvolgt voorstellen:

- Indien een flame gestart wordt topic sluiten;
- Overleggen of er een ban naar buiten gaat;
Topic schonen van de betreffende poster (dus verwijderen en niet editten) en reacties die niet het topic betreffen.
- Topic weer openen.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[ItSnows kwam met een aantal goede punten]
Dat zou nog niet zo gek zijn.
Alleen wordt het dan wel een gevoelige zaak die als censuur kan worden uitgelegd door bepaalde mensen die graag op slakken zout willen leggen.

Ik denk dat men hier ook voor dat kant van het verhaal een optie open houdt..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Hmm, liever niet. Censuur is een ernstige bedreiging voor de "freedom of speech". Ik heb veel liever dat een user die echt over de schreef gaat gebanned wordt en zijn uitspraken blijven staan zodat iedereen voor zichzelf kan zien WAAROM er zo gehandeld is. Met censuur is er later geen discussie meer mogelijk, krijg je pas ECHT welles/nietes spelletjes.
Censuur echt als uiterste redmiddel gebruiken om de ECHT kwetsende/persoonlijke uitspraken weg te editen (en wel MET opgaaf van reden a.u.b.)
Wat hierboven inderdaad ook genoemd is, het is gewoon een manier van met elkaar omgaan, kwestie van fatsoen af en toe. Als een user over de schreef gaat moet je hem ff terugfluiten. Duidelijk maken dat dat soort gedrag hier niet geaccepteerd wordt en vooral zorgen dat de andere users er niet de dupe van worden (wat je dus zeker wel doet als je een discussie stop zet!).

ff ander idee:
is het niet mogelijk om een topic PER USER op slot te zetten?

Loopt er 1 erg te flamen, zorg je gewoon dat ie daar niet meer kan reageren...

de betaler vervuilt

Verwijderd

Op dinsdag 31 juli 2001 02:53 schreef BBQ-Man het volgende:

[..]

all bow for the mighty leader
[..]

tja das dan nu al te laat hè :)

btw, usertjes :?
zo klein ben ik toch echt niet hoor, of zijn wij usertjes geestelijk op een lager niveau ?
Als je de dingen niet zo letterlijk zou nemen, zou je waarschijnlijk wel weten wat mijn punt was.

IMO is iedereen gelijk, de users en de crew (alleen heeft die laatste groep het hier voor het zeggen).

:)

• MAZZA
  • Laatst online: 16:03

MAZZA

Barbie is er weer!

Op maandag 30 juli 2001 01:23 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

[..]

Ja, we kicken erop om slotjes te zetten |:(

Dat misschien niet maar sommige modjes zijn hun super mega powers toch echt wel aan het tonen (misbruiken ?).

Voorbeeldje:
Op dinsdag 31 juli 2001 18:48 schreef havana_ OP HET FOK! FORUM het volgende:
btw: als er nog meer GoT-ters zijn die graag afscheid willen nemen van GoT, meld het hier even dan kan ik jullie gratis bannen.
DIEP TRIEST!! :( :(

Er staat in je info dat je Freelance journalist bent. Je zou echt beter moeten weten met dit soort opmerkingen.
Natuurlijk zijn er opmerkingen gemaakt daar die nergens op slaan. Maar die van jouw overtreft ze echt STUK-VOOR-STUK!

Verwijderd

Pff... vind er niets triest aan hoor.

Verwijderd

Op dinsdag 31 juli 2001 19:06 schreef MAZZA het volgende:

[..]

...
DIEP TRIEST!! :( :(

Er staat in je info dat je Freelance journalist bent. Je zou echt beter moeten weten met dit soort opmerkingen.
Natuurlijk zijn er opmerkingen gemaakt daar die nergens op slaan. Maar die van jouw overtreft ze echt STUK-VOOR-STUK!
Wat een GotMod op een ander forum doet is toch zijn zaak!?
Imho is Fokzine iets ander dan GoT.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Wat een GotMod op een ander forum doet is toch zijn zaak!?
Imho is Fokzine iets ander dan GoT.
Hmm, nee. Hij spreekt hier als zijnde in functie als GoT-mod. Dan heeft het dus alles met GoT te maken en niks met FOK!.

(Inhoudelijk geef ik hier verder geen commentaar op wie dan ook, ken het verhaal namelijk niet.)

de betaler vervuilt

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:33

Wokschotel

Op 6 wielen

Pfff. Er werden laatst ook mensen aangesproken op het feit dat ze GoT liepen af te zeiken op andere fora. En nu een mod het doet kan het opeens wel? Beetje weird he?

/edit: ik bedoel dus niet dat Havana GoT afzeikt ofzo :) maar het gebruiken van andere fora voor dreigementen omtrent GoT

De islam kan uw vrijheid schaden

• zeef
  • Laatst online: 29-11 01:17
Op dinsdag 31 juli 2001 18:48 schreef havana_ OP HET FOK! FORUM het volgende:
btw: als er nog meer GoT-ters zijn die graag afscheid willen nemen van GoT, meld het hier even dan kan ik jullie gratis bannen.
LoL.

Makkelijk toch ? Je gaat toch ook niet bij een ander je eigen kluppie afzeiken, of wel dan ? Als iemand op een ander forum GoT= :r |:( :X post dan heeft ie imho hier niks meer te zoeken.
Pagina: 1