Ik heb van iemand een laptop met een kapot scherm gekregen. Het plan is om hier een hobby pc/server van te maken met een extern scherm en/of teamviewer. Het probleem is dat de laptop geen signaal naar de externe monitor stuurt over VGA of HDMI. Hoe zorg ik ervoor dat ik vanaf bios en installaties het externe scherm kan gebruiken? Tot nu toe krijg ik geen feedback afgezien van de powerbutton led.
Misschien wat ver gezocht, maar hoe universeel zijn de aansluitingen voor beeld en voeding? Kan ik voor korte tijd een beeldscherm van een andere laptop gebruiken? totdat hij normaal naar een externe monitor gaat of er een OS met teamviewer op staat.
...
Relevante software en hardware die ik gebruik:
alleen de laptop en een paar schermen van verschillende merken
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
meerdere knoppencombinaties (f1, f2, f4, f8 met en zonder fn) om in de bios te komen en daarna van monitor te wisselen
Een nieuw scherm kost 75 euro, dat is het niet waard voor hoe oud de laptop is.
Misschien wat ver gezocht, maar hoe universeel zijn de aansluitingen voor beeld en voeding? Kan ik voor korte tijd een beeldscherm van een andere laptop gebruiken? totdat hij normaal naar een externe monitor gaat of er een OS met teamviewer op staat.
...
Relevante software en hardware die ik gebruik:
alleen de laptop en een paar schermen van verschillende merken
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
meerdere knoppencombinaties (f1, f2, f4, f8 met en zonder fn) om in de bios te komen en daarna van monitor te wisselen
Een nieuw scherm kost 75 euro, dat is het niet waard voor hoe oud de laptop is.