Toon posts:

Simpele maar snelle huis-tuin-en-keuken laptop gezocht.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rohem
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 17:44

Rohem

Vaak buj te bange

Topicstarter
Het wordt hoog tijd de laptop van mijn vrouw te vervangen. Het arme beestje (een Acer) is intussen 5 jaar oud, draait nog Windows 7 en is qua opstarten, internet en overzetten van muziek en foto's van en naar de telefoon en/of NAS hier in huis, niet meer vooruit te branden. :F Kortom, tijd voor wat nieuws!

De grootte van de nieuwe laptop wisselt nog wel eens, de ene keer is ze helemaal verliefd op een 14" het volgende moment moet het toch een 15.6" worden. Kortom, dit ligt nog niet helemaal vast. Hij moet vooral snel en gunstig geprijsd zijn :Y)

Wat ga je met je laptop doen?
Ze gaat de laptop vooral gebruiken voor het internet, keer wat muziek of foto's opzoeken en that's it. Foto's zet ze regelmatig op haar telefoon (of haalt ze er vanaf en gaan naar de NAS).

Wat is je budget?
Maximaal 400 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee laptop zal voornamelijk binnenhuis blijven.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vanuit mijn eigen studie- en werkervaring heb ik vooral veel gewerkt met HP, Acer, Lenovo en Dell. Al deze merken bevallen eigenlijk wel goed. Zou mooi zijn als het een van deze zou kunnen zijn, maar echt een hele sterke voorkeur voor een bepaald merk is er niet.

We hebben zelf al wat rondgekeken en zijn op de volgende selectie uitgekomen;Op dit moment heeft de Lenovo bij de BCC een lichte voorkeur, dit voornamelijk vanwege de gunstige prijs en opzichte van de CPU en SSD. De Acer Aspire 1 staat onderaan op dit moment wat mij betreft, dit vanwege de kleine hoeveelheid flash geheugen.

Ik ben benieuwd naar jullie gedachten mbt dit lijstje. Zouden jullie een van deze laptops aanraden, of totaal wat anders kiezen?

Alle reacties

• frankyfn126
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 13:37
In de best buy guide van Augustus: reviews: Laptop Best Buy Guide - Augustus 2019
is de basis catagorie 500e (boven budget dat snap ik)
maar daar wordt wel voor een: Intel Core i3-8145U / Intel Core i3-8130U gekozen.
Misschien moet je even googlen hoe zn cpu zich verhoud tot een AMD6 (die in de genoemde lenovo zit)

Andere Lenovo met een i3 onder de 400e
pricewatch: Lenovo ideapad S145-15IWL (81MV00HMMH)

• Toxic_Dreams
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 26-11 16:10
Wellicht is een Chromebook een optie?

• Basekid
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 26-11 23:52
Ik zou ook gaan voor een chromebook. Retesnel, betaalbaar en lange batterij. Alles wat ze doet kan makkelijk met een chromebook.

• Rohem

Rohem

Vaak buj te bange

Topicstarter
frankyfn126 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 16:21:
In de best buy guide van Augustus: reviews: Laptop Best Buy Guide - Augustus 2019
is de basis catagorie 500e (boven budget dat snap ik)
maar daar wordt wel voor een: Intel Core i3-8145U / Intel Core i3-8130U gekozen.
Misschien moet je even googlen hoe zn cpu zich verhoud tot een AMD6 (die in de genoemde lenovo zit)

Andere Lenovo met een i3 onder de 400e
pricewatch: Lenovo ideapad S145-15IWL (81MV00HMMH)
Als ik de processoren even zo snel vergelijk lijkt de Intel er toch wat beter af te komen. De Lenovo die je noemt zal ik even nader bekijken :-)
Toxic_Dreams schreef op woensdag 4 september 2019 @ 16:22:
Wellicht is een Chromebook een optie?
Basekid schreef op woensdag 4 september 2019 @ 16:27:
Ik zou ook gaan voor een chromebook. Retesnel, betaalbaar en lange batterij. Alles wat ze doet kan makkelijk met een chromebook.
Hm.. Interessante suggestie. Heeft een Chromebook niet als grootste nadeel dat er (vrijwel) niets lokaal wordt opgeslagen? Het meerendeel van de chrombooks die ik zie hebben een harddisk van 32 of 64GB.

Zal me er in ieder geval eens verder in verdiepen

• Basekid
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 26-11 23:52
Rohem schreef op donderdag 5 september 2019 @ 16:39:
[...]

Als ik de processoren even zo snel vergelijk lijkt de Intel er toch wat beter af te komen. De Lenovo die je noemt zal ik even nader bekijken :-)

[...]

[...]

Hm.. Interessante suggestie. Heeft een Chromebook niet als grootste nadeel dat er (vrijwel) niets lokaal wordt opgeslagen? Het meerendeel van de chrombooks die ik zie hebben een harddisk van 32 of 64GB.

32GB is inderdaad vrij standaard. Maar als ik zo lees gaan foto's etc toch naar de NAS?
Je kan en sws vaak een SD kaartje in stoppen mocht je echt meer GB willen.

• Toxic_Dreams
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 26-11 16:10
Rohem schreef op donderdag 5 september 2019 @ 16:39:

[...]

Klopt, maar omdat je zei dat ze foto's etc. op de NAS plaatste had ik het idee dat je niet zo zeer veel geheugen nodig had. Voor de rest zijn het echt goede apparaten ( al is er onderling wel verschil tussen de apparaten natuurlijk ), maar voor een goede prijs krijg je een kwalitatief goed scherm en een erg snelle laptop.

• Rohem

Rohem

Vaak buj te bange

Topicstarter
Basekid schreef op donderdag 5 september 2019 @ 16:50:
[...]

32GB is inderdaad vrij standaard. Maar als ik zo lees gaan foto's etc toch naar de NAS?
Je kan en sws vaak een SD kaartje in stoppen mocht je echt meer GB willen.
Toxic_Dreams schreef op donderdag 5 september 2019 @ 17:16:
[...]

Klopt, maar omdat je zei dat ze foto's etc. op de NAS plaatste had ik het idee dat je niet zo zeer veel geheugen nodig had. Voor de rest zijn het echt goede apparaten ( al is er onderling wel verschil tussen de apparaten natuurlijk ), maar voor een goede prijs krijg je een kwalitatief goed scherm en een erg snelle laptop.
Veel foto's gaan naar de NAS, maar niet alles. Sommige wil ze toch lokaal op haar laptop kunnen houden :-) We hebben het even over de chromebooks gehad, maar hier gaat op dit moment de voorkeur toch niet naar uit. Ze wil liever een gewone laptop omdat ze dit gewend is.

Waarschijnlijk wordt het toch die bij de BCC (of een vergelijkbare). Want de voorkeur gaat wel uit naar de AMD processor.

• Anoniem: 93986
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
Voor rond de 3 tot 400 euro heb je in V&A echt een super Dell laptopje die rondjes rent om die laptopjes die je aanhaalt in de TS.

V&A aangeboden: Dell Latitude 5480 (SPOTPRIJS) WEG=WEG

Iets als dit is echt een leuke laptop voor een prima prijs. Ik heb zelf iets soortgelijks van V&A afgehaald en ding is niet van nieuw te onderscheiden.

Zat keus,

categorie: Laptops

• vectormatic
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 17:04

vectormatic

Warlock of the doorlock

Als ik zo naar de laptops die je zelf gevonden hebt kijk, kan ik maar 1 ding doen, ze allebei afraden, Ze hebben of een atom based celeron, of een stokoude AMD chip, echt de kneusjes van laptop land momenteel.

Ik zou je het volgende model aanraden: pricewatch: Lenovo ideapad S340-14API 81NB004VMH en dan eventueel nog een extra 4gb ram er bij prikken, dan heb je met die 3200u, 8gb en een full hd scherm echt meer dan genoeg laptop om het weer jaaaaren uit te zingen.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee