Mijn ouders hebben jarenlang CrashPlan gebruikt om backups te maken, echter is er toen deze een klein jaar geleden ermee stopten nooit vervangen door een nieuw programma. De backups daarvan zijn dus bijna een jaar oud, en lijken onbereikbaar. Recent ging hun harde schijf kapot. Deze is vervangen door de lokale PC boer en ik dacht laat ik nog eens naar die schijf kijken toen ik er vorige week was. Bij aansluiten duurt opstarten enorm lang (Windows staat op een SSD) en werkt soms niet (foutmeldingen over drivers). Eenmaal gestart kon ik de schijf openen en wilde ik de data gaan kopiëren, echter ontkoppelde de schijf toen weer dus dat lukte niet. Daarna de schijf er weer uit gehaald en aan de kant gelegd.
Wat kan ik nog proberen om de data die op deze schijf staat terug te krijgen? Het gaat om documenten en foto's van de afgelopen 100 jaar (familie albums gescand etc.).
Is er een manier om de backups van CrashPlan nog te benaderen? Ze zijn versleuteld, en ook wanneer ik oudere versies van het programma installeer probeert hij eerst verbinding te maken met een niet meer bestaande server, en werkt het benaderen van de backup dus niet (het betreft een backup op een externe harde schijf).
Wanneer dit (hopelijk) opgelost is knal ik er mooi Carbonite op. Dan maar wat extra betalen, dat werkt in ieder geval wel prima
Wat kan ik nog proberen om de data die op deze schijf staat terug te krijgen? Het gaat om documenten en foto's van de afgelopen 100 jaar (familie albums gescand etc.).
Is er een manier om de backups van CrashPlan nog te benaderen? Ze zijn versleuteld, en ook wanneer ik oudere versies van het programma installeer probeert hij eerst verbinding te maken met een niet meer bestaande server, en werkt het benaderen van de backup dus niet (het betreft een backup op een externe harde schijf).
Wanneer dit (hopelijk) opgelost is knal ik er mooi Carbonite op. Dan maar wat extra betalen, dat werkt in ieder geval wel prima
When life throws you a curve, lean into it and have faith!