Hi Mede-tweakers,
Naar heel lang geen vaste computer meer te hebben gehad en vooral op een PS4 te hebben gespeeld wil ik de overstap weer maken naar een vaste PC. Nu kom je al een heel eind met de BBG en verder de tips in de relavante topics hier. Maar ik zou toch graag nog even wat meningen en second opinion's willen van de kenners.
Wat wil ik:
Een PC waarmee ik op normale kwaliteit op kan gamen. Het hoeft dus niet in 4K met hoogste framerate, oftewel redelijk mainstream. Ik speel nu eigenlijk hele oude games die al op mijn laptop gespeeld kunnen worden, voorbeelden hiervan zijn: Counter strike 1.6/source, Warcraft Frozen Throne, Left 4 Dead. Veelal speelde ik deze games tegen vrienden, maar ik wil nu uiteraard ook weer wat nieuwe games gaan doen zoals bijvoorbeeld wolfenstein etc.(veelal shooters/MMORPG's).
Verder doe ik de meest basic dingen zoals mijn administratie, word/excel etc.
Ik op dit moment nog een monitor en een NVMe SSD:
Dit is verder de Mainstream BBG van de maand September.
Heb ik hier goede keuzes gemaakt? Of is het best wel overkill of juist te weinig of ergens de plank mee misgeslagen in de combinatie. Ik heb al wel gekeken of dit moederbord om kan gaan met 2 NVMe SSD's en dat is geen probleem, enkel de Sata 300 poort schakelt uit wat totaal niet erg is.
Alvast bedankt voor jullie hulp en tips!
Edit: Als er op het gebied van geluidsreductie nog keuzes zijn te maken hoor ik dat ook graag.
Naar heel lang geen vaste computer meer te hebben gehad en vooral op een PS4 te hebben gespeeld wil ik de overstap weer maken naar een vaste PC. Nu kom je al een heel eind met de BBG en verder de tips in de relavante topics hier. Maar ik zou toch graag nog even wat meningen en second opinion's willen van de kenners.
Wat wil ik:
Een PC waarmee ik op normale kwaliteit op kan gamen. Het hoeft dus niet in 4K met hoogste framerate, oftewel redelijk mainstream. Ik speel nu eigenlijk hele oude games die al op mijn laptop gespeeld kunnen worden, voorbeelden hiervan zijn: Counter strike 1.6/source, Warcraft Frozen Throne, Left 4 Dead. Veelal speelde ik deze games tegen vrienden, maar ik wil nu uiteraard ook weer wat nieuwe games gaan doen zoals bijvoorbeeld wolfenstein etc.(veelal shooters/MMORPG's).
Verder doe ik de meest basic dingen zoals mijn administratie, word/excel etc.
Ik op dit moment nog een monitor en een NVMe SSD:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Monitoren | Dell UltraSharp UP2516D Zilver, Zwart | € 357,99 | € 357,99 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 960 EVO 250GB | € 124,90 | € 124,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 482,89 | ||
Dit is verder de Mainstream BBG van de maand September.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 127,50 | € 127,50 |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 74,90 | € 74,90 |
| 1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 5700 MECH OC | € 367,50 | € 367,50 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Focus G Mini | € 45,- | € 45,- |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT Ballistix BLS2K8G4D30AESBK | € 74,90 | € 74,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 400W | € 52,77 | € 52,77 |
| 1 | Solid state drives | Intel 660p 512GB | € 60,96 | € 60,96 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 803,53 | ||
Heb ik hier goede keuzes gemaakt? Of is het best wel overkill of juist te weinig of ergens de plank mee misgeslagen in de combinatie. Ik heb al wel gekeken of dit moederbord om kan gaan met 2 NVMe SSD's en dat is geen probleem, enkel de Sata 300 poort schakelt uit wat totaal niet erg is.
Alvast bedankt voor jullie hulp en tips!
Edit: Als er op het gebied van geluidsreductie nog keuzes zijn te maken hoor ik dat ook graag.