Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Beste (draagbare) gamingsysteem voor 1000 eur budget

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jackques
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 05-04-2024
Hey allemaal,
Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar een beste prijs/kwaliteit gamingsysteem. Uiteraard heb ik een beetje mijn huiswerk gedaan en al snel de onderstaande best-buy-guide gevonden.

reviews: Desktop Best Buy Guide - Januari 2019

Ik twijfel niet aan de kunde van de reviews of aan tweakers, maar ik vroeg mij af of er ook draagbare mini-pc's zijn welke met een dergelijk budget dezelfde kwaliteit zouden kunnen bieden. Zelf ben ik een gamer en speel ik best grafisch gezien zware games. Deze games wil ik liefst op zo hoog mogelijke settings kunnen spelen, maar ik spreek ook regelmatig af met vrienden waarmee ik samen ga gamen.

Waar ik nu dus wel aan twijfel is de keuze om voor een normale mainstream desktop te gaan of te kiezen voor een draagbare mini-pc (met desnoods minder goede specs maar wel voldoende om voor de komende 5 jaar de nieuwste games te kunnen spelen).

Zelf heb ik al enkele mooie draagbare pc-kasten gevonden. Momenteel bezit ik een gamepc met deze kast: LIAN PC-TU100 Mini Tower LAN Case. Maar deze is inmiddels al 5 jaar oud. Ook heb ik deze modellen gevonden:
- Cooler Master Scout 2 Advanced Mid-Tower Case
- Corsair 380T
- Silverstone – ML08B-H
Bij deze modellen (als ook het model welke ik nu bezit) moet ik wel videokaarten kopen welke een stuk kleiner zijn wat mij beperkt.
Ook is mijn ervaring dat mijn computerkast erg veel geluid maakt bij het spelen van de nieuwste games. In het begin was dit geen probleem maar vind ik nu toch best irritant worden.

Mijn vragen zijn nu:
  1. Zijn er nog alternatieve betere opties dan enkel de draagbare kasten welke ik heb kunnen vinden?
  2. Zijn de processoren, videokaarten etc. welke compatible zijn met een mini draagbare kast net goed qua kwaliteit als een desktopvariant van dezelfde prijs? Of kan ik als ik echte grafisch gezien zware games wil spelen beter bij een normale desktop blijven? Of beter een gamelaptop nemen als ik deze echt makkelijk mee wil kunnen nemen?
  3. (oke misschien toch enige twijfel gezien de vele reacties onder de best-buy-guide), zijn er nog andere niet-draagbare desktoponderdelen welke beter zijn qua kwaliteit voor hetzelfde budget (1000)?

Beste antwoord (via Jackques op 05-09-2019 09:32)

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Eigenlijk moet je uit twee van de drie opties kiezen: klein / stil / goedkoop.
De beste prijs/kwaliteit verhouding zit vaak in full-size apparatuur (normale formaten videokaarten, behuizingen e.d.). Deze zijn vaak ook stiller, een grotere ventilator hoeft immers minder snel te draaien om dezelfde hoeveelheid lucht te verplaatsen.

Alle reacties

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14:08
check simpelweg de formaten, meten is weten natuurlijk. micro-atx past niet op atx en andersom. kijk naar de ondersteunde maten en kijk goed naar maximale koelerhoogte en videokaartlengte. als dat allemaal kan en de onderdelen passen qua socket etc bij elkaar dan zit je gebakken. eigenlijk dus een reguliere pc-build maar dan met iets compactere maten.

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

doebbalapoent11 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 16:29:
check simpelweg de formaten, meten is weten natuurlijk. micro-atx past niet op atx en andersom. kijk naar de ondersteunde maten en kijk goed naar maximale koelerhoogte en videokaartlengte. als dat allemaal kan en de onderdelen passen qua socket etc bij elkaar dan zit je gebakken. eigenlijk dus een reguliere pc-build maar dan met iets compactere maten.
Mini correctie: een mATX mobo past wel in een ATX kast, andersom niet ;)

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• DanDGT
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-11 17:35
Die bbg is oud, check reviews: Desktop Best Buy Guide: september 2019

qua case is de pricewatch: BitFenix Prodigy Zwart ook vrij handzaam.

Je kunt gewoon normale desktop-onderdelen in een kleinere kast onderbrengen. Natuurlijk wel even letten op lengte videokaart / hoogte cpu koeler. Het resultaat kan wat minder stil / koel zijn maar het kan prima.

Als je echt klein wilt is de pricewatch: Raijintek Metis Plus Wit ook een hele leuke, maar wel wat uitdagender qua formaat

• MusicMaikel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22-11 22:40
Waarom niet gewoon een mATX kastje met fullsize componenten?
Lijkt me best makkelijk en zeker handzaam.

Acties:
  • Beste antwoord

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Eigenlijk moet je uit twee van de drie opties kiezen: klein / stil / goedkoop.
De beste prijs/kwaliteit verhouding zit vaak in full-size apparatuur (normale formaten videokaarten, behuizingen e.d.). Deze zijn vaak ook stiller, een grotere ventilator hoeft immers minder snel te draaien om dezelfde hoeveelheid lucht te verplaatsen.

• Jackques
MusicMaikel schreef op woensdag 4 september 2019 @ 16:43:
Waarom niet gewoon een mATX kastje met fullsize componenten?
Lijkt me best makkelijk en zeker handzaam.
Bedoel je micro ATX waarschijnlijk?
Daar passen de normale fullsize componenten niet in en van niet alle nieuwste videokaarten zijn kleinere versies aanwezig.

Als je wat anders bedoeld, heb je dan een paar voorbeelden van zo'n kast?

• MusicMaikel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22-11 22:40
Jackques schreef op woensdag 4 september 2019 @ 16:57:
[...]

Bedoel je micro ATX waarschijnlijk?
Daar passen de normale fullsize componenten niet in en van niet alle nieuwste videokaarten zijn kleinere versies aanwezig.

Als je wat anders bedoeld, heb je dan een paar voorbeelden van zo'n kast?
Klopt, of mini ITX. Haal het zelf altijd door elkaar 8)7

Ik heb de Phanteks Enthoo Evolve mATX altijd mooi gevonden, maar ook de NZXT H200i is een goede optie wat mij betreft. Niet te groot, handzaam door het formaat, maar wel gewoon volle frames.

• Sytheon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:35
Ik weet niet hoeveel haast je hebt, maar de Lian Li TU150 lijkt ook een mooi en handig kastje.

• Jackques
Sytheon schreef op woensdag 4 september 2019 @ 17:27:
Ik weet niet hoeveel haast je hebt, maar de Lian Li TU150 lijkt ook een mooi en handig kastje.
Die heb ik dus nu :P

• Jackques
MusicMaikel schreef op woensdag 4 september 2019 @ 17:03:
[...]

Klopt, of mini ITX. Haal het zelf altijd door elkaar 8)7

Ik heb de Phanteks Enthoo Evolve mATX altijd mooi gevonden, maar ook de NZXT H200i is een goede optie wat mij betreft. Niet te groot, handzaam door het formaat, maar wel gewoon volle frames.
Klopt, maarja niet echt draagbaar in mijn optiek. Waarom zou je een kleinere kast nemen die niet echt beter draagbaar is (wat juist de hele bedoeling zou moeten zijn van zo'n kleinere kast in mijn optiek).

Ik heb al een kleinere draagbare pc (de Liam Li). Ik denk dat ik toch voor een normale fullsize desktopkast ga volgens de best buy guide. Dan kan ik als ik niet bij vrienden ben of naar LAN party's ga tenminste met de beste grafische kwaliteit gamen op de stilst mogelijke desktop.

• Sytheon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:35
Ja, dit is dus een vernieuwde versie. Schijnt wat beter te zijn qua geluid en ruimte voor videokaart.

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11 12:00
Jackques schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:38:
[...]
Klopt, maarja niet echt draagbaar in mijn optiek. Waarom zou je een kleinere kast nemen die niet echt beter draagbaar is (wat juist de hele bedoeling zou moeten zijn van zo'n kleinere kast in mijn optiek).
Wat is dan draagbaar volgens jou? Volgens mij is dat klein en licht maar ik vermoed dat jij op een handvat oid. doelt? Die kan je natuurlijk ook gewoon bij de bouwmarkt kopen en op een willekeurige kast schroeven.

Er zijn zat kasten die wel redelijk compact zijn en waar gewoon een normale voeding, grote cpu koeler en lange videokaart in passen categorie: Behuizingen
En aangezien in de meeste exemplaren gewoon 12cm fans passen zijn ze net zo stil als een normale pc, alleen je betaald iets extra voor het moederbord

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Jackques je geeft al beste antwoord, maar je vragen zijn nog niet beantwoord. wat is je eigen opzet/voorstel van een systeem ?
kijk eens naar de Prodigy die @DanDGT aangeeft als ITX formaat https://www.bitfenix.com/...tx/prodigy/prodigy-specs/

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Jackques
Rrob schreef op donderdag 5 september 2019 @ 22:01:
[...]

Wat is dan draagbaar volgens jou? Volgens mij is dat klein en licht maar ik vermoed dat jij op een handvat oid. doelt? Die kan je natuurlijk ook gewoon bij de bouwmarkt kopen en op een willekeurige kast schroeven.

Er zijn zat kasten die wel redelijk compact zijn en waar gewoon een normale voeding, grote cpu koeler en lange videokaart in passen categorie: Behuizingen
En aangezien in de meeste exemplaren gewoon 12cm fans passen zijn ze net zo stil als een normale pc, alleen je betaald iets extra voor het moederbord
Klopt ik doelde ook op een handvat. Draagbaar is voor mij een model wat makkelijk mee te nemen (vast te houden) valt, maar waar wel normale desktoponderdelen in gaan (dus geen laptop).

• Jackques
Hackus schreef op donderdag 5 september 2019 @ 22:47:
@Jackques je geeft al beste antwoord, maar je vragen zijn nog niet beantwoord. wat is je eigen opzet/voorstel van een systeem ?
kijk eens naar de Prodigy die @DanDGT aangeeft als ITX formaat https://www.bitfenix.com/...tx/prodigy/prodigy-specs/
Nou ik was vooral benieuwd naar of er nieuwe modellen draagbare kasten (makkelijk mee te nemen, met handvat bijv. waar ik zelf niet aan hoef te sleutelen) waren welke veel beter zouden zijn dan wat ik nu heb. Ik weet dat er een nieuwe versie van de Liam Li is (waarvan in de oude versie heb), maar mijn ervaring is toch dat deze te veel geluid produceert tijdens het intensief gamen.
Dit stoort gewoon mijn gamingervaring.

Ik moet nog even uitzoeken of de aanbevolen videokaart volgens de bestbuy guide ook zou bestaan in kleiner formaat voor mijn huidige kast. Dan zou ik kunnen kiezen voor een upgrade van de grafische kaart.
Maar zelfs dan zit ik nog met een oude kast met best veel geluidsproductie.

Dus zit ik nu toch te denken om een degelijke desktop aan te gaan schaffen.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jackques schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:23:
[...]

Nou ik was vooral benieuwd naar of er nieuwe modellen draagbare kasten (makkelijk mee te nemen, met handvat bijv. waar ik zelf niet aan hoef te sleutelen) waren welke veel beter zouden zijn dan wat ik nu heb. Ik weet dat er een nieuwe versie van de Liam Li is (waarvan in de oude versie heb), maar mijn ervaring is toch dat deze te veel geluid produceert tijdens het intensief gamen.
Dit stoort gewoon mijn gamingervaring.

Ik moet nog even uitzoeken of de aanbevolen videokaart volgens de bestbuy guide ook zou bestaan in kleiner formaat voor mijn huidige kast. Dan zou ik kunnen kiezen voor een upgrade van de grafische kaart.
Maar zelfs dan zit ik nog met een oude kast met best veel geluidsproductie.

Dus zit ik nu toch te denken om een degelijke desktop aan te gaan schaffen.
Welke gear heb je nu ?
(alle onderdelen)
Wat heb jezelf in gedachten qua upgrade behalve je genoemde kast(en)
TT vraagt om systeem van €1000,-. wat ga je meenemen qua onderdelen voor je komende build ?
als je specificaties leest van je gekozen kast, lees je ook de afmeting van GPU. dat kun je hier in categorie: Videokaarten zetten om te kijken welke kaarten evt passen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Dekaaizer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 26-02 12:12
De nieuwe lian li Tu-150 is in de USA al uit en komt binnenkort dus waarschijnlijk naar Nederland.
Pagina: 1