4K (Curved) 49-55 inch scherm voor racesimulator met PS4 Pro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-05 16:38
Ik ga een nieuwe racesimulator bouwen. Op deze simulator ga ik vooral racen op een Playstation 4 Pro. Ik heb dus een beeldscherm/televisie nodig die echt voor gaming is bedoeld, 4K HDR ondersteuning heeft, , en een snelle response tijd. Het maakt niet zoveel uit of het een monitor of ene televisie is. Qua ervaring ben ik er nog niet uit of het persee een curved moet zijn, of dat een flat screen ook goed genoeg is. Schermgrootte is denk ik het best rond de 49-55 inch.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?

Wat is je budget?
Budget is max € 900,-, maar liefst minder

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Altijd voorstander van Samsung of LG geweest, ander merk mag ook

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Simulator word geplaatst in de kelder, en het word een vaste racesimulator. Er word geen TV op gekeken of andere games op gespeeld, echt alleen racegames

Beste antwoord (via Raikkonen_WC op 08-10-2019 14:10)

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-05 10:00
Raikkonen_WC schreef op woensdag 4 september 2019 @ 11:20:
Maar je geeft aan dat ik wat inlever qua kwaliteit, bedoel je daarmee de beeldkwaliteit of de kwaliteit van de hardware? Ben namelijk wel iemand die er inderdaad om geeft dat het wel goed uitziet, naast de ervaring :-)
Overall is het best een prima TV, maar het is geen OLED bedoel ik er vooral mee te zeggen.
Zie de volgende review op Rtings.com, voor het geld wat je uitgeeft een zeer prima tv: https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/uk6300

Er zijn modellen, die ze daar ook aanhalen, die beter zijn maar die zijn niet te krijgen in NL. Bijvoorbeeld de UM7300 serie.

Op de volgende pagina kun je een mooi overzicht zien van de inputlag die de geteste tv's bieden: https://www.rtings.com/tv/tests/inputs/input-lag

Zucht...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
De huidige LG OLED tv's hebben zeer lage inputlag , maar buiten je budget en qua inbranden ook niet echt super (met sims heb je aardig wat statische dingen op je beeld). De kwaliteit is echter uitmuntend! En vooral de nieuwe LG OLED tv's ondersteunen ook 4K 120HZ HDR via HDMI. De vorige generatie niet.

De QE55Q8F heeft ook een zeer lage inputlag maar zit ook wat boven je budget.

In je budget heb je bijvoorbeeld een product: LG UK6300 het paneel is alleen 50hz maar voor je budget heb je wel de gewenste schermgrootte en zelfs nog flink wat budget over. Wat betreft inputlag heb je met deze TV een van de beste op dit moment, je levert alleen wat in wat betreft kwaliteit maar dat zal in theorie meevallen aangezien de ervaring een stuk belangrijker is dan de kwaliteit (is mijn ervaring in racesims).

[ Voor 9% gewijzigd door SgtElPotato op 04-09-2019 11:12 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
SgtElPotato schreef op woensdag 4 september 2019 @ 11:12:
Wat betreft inputlag heb je met deze TV een van de beste op dit moment, je levert alleen wat in wat betreft kwaliteit maar dat zal in theorie meevallen aangezien de ervaring een stuk belangrijker is dan de kwaliteit (is mijn ervaring in racesims).
Maar je geeft aan dat ik wat inlever qua kwaliteit, bedoel je daarmee de beeldkwaliteit of de kwaliteit van de hardware? Ben namelijk wel iemand die er inderdaad om geeft dat het wel goed uitziet, naast de ervaring :-)

Als ik mijn budget iets omhoog moet schroeven dan is het zo. De racesim met fanatec spul is ook niet goedkoop, en een extra stuurtje kan ik evt ook een maand later kopen, als ik daarvoor een beter scherm krijg.

[ Voor 57% gewijzigd door Raikkonen_WC op 04-09-2019 11:30 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Raikkonen_WC schreef op woensdag 4 september 2019 @ 11:20:
Overall is het best een prima TV, maar het is geen OLED bedoel ik er vooral mee te zeggen.
Zie de volgende review op Rtings.com, voor het geld wat je uitgeeft een zeer prima tv: https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/uk6300

Er zijn modellen, die ze daar ook aanhalen, die beter zijn maar die zijn niet te krijgen in NL. Bijvoorbeeld de UM7300 serie.

Op de volgende pagina kun je een mooi overzicht zien van de inputlag die de geteste tv's bieden: https://www.rtings.com/tv/tests/inputs/input-lag

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
Hoe zit het bijvoorbeeld met de Samsung QLED QE55Q67R (of de 49 inch versie QE49Q67R) of Samsung QE55Q70R?

Zit sowieso een beetje in de maag welk formaat realistisch is in een racesimulator. 49 of 55 inch?

[ Voor 62% gewijzigd door Raikkonen_WC op 04-09-2019 13:24 . Reden: typo ]