Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:19
Gezien het feit dat de Philips OLED804 nog maar net uit is, en er dus weinig getest is, maar wel tegenstrijdige berichten op het internet staan open ik deze topic.

De input van de 804 zou verbeterd moeten zijn t.o.v. de 803 en de input lag zou rond de 15 ms liggen.
Echter, in deze review spreken ze over een bijna dubbele input lag: https://www.homecinemamag...hilips-55oled804-oled-tv/

Bovendien staat hier ook 30ms: https://www.displayspecifications.com/en/model/b51a1a43

Heeft iemand dit al onder de loep genomen van deze tv of is het in een andere taal op het internet tegengekomen? _/-\o_

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-06 20:58

InFamous

excommunicado

Ik heb de info hier vandaan: https://www.trustedreviews.com/reviews/philips-55oled804
Switching on the Game picture preset when gaming is a must, as this reduces input lag to just 15ms. This is up there with the very best results achieved by LG, Samsung and Sony this year.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
Had ik inderdaad ook al gelezen. Daarom vind ik het zo tegenstrijdig dat er zulke uiteenlopende resultaten zijn. Ik kan alleen maar hopen dat een mede-tweaker deze tv al (bijna) in zijn of haar bezit heeft en het zelf kan testen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

@KoningPaulus ik zit in hetzelfde dubio als jij, de 803 heeft een te hoge lag voor mijn gebruik en ik twijfel daarom voor de 804 te gaan mits de lag aanzienlijk lager is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destralak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-07 14:53
Ik schaf deze tv waarschijnlijk volgende week aan, en zal kijken of ik via een DIY-oplossing de input lag kan meten.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Is niks tegenstrijdigs aan, enkel verschillende meetmethoden ;) . De waarde van Homecinema magazine is die van de tegenwoordige tijd, die andere reviewer doet het op de ouderwetse wijze die vrijwel niemand meer gebruikt (timer en twee beeldschermen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destralak
Even een update, ik heb deze TV gisteravond binnen gekregen.
Het beeld is echt waanzinnig, vooral met Dolby Vision content (via Netflix / Disney Plus). Heb een home cinema set aangesloten, alle poorten bieden ARC met audio passthrough (moet wel even ingesteld worden zodat Dolby doorgestuurd wordt ipv stereo).

Over gaming:
De TV detecteert sowieso dat bijv de PS4 was aangesloten op een bepaalde HDMI poort - hij gaf een melding 'ultra hd ingesteld' en 'ps4 gedetecteerd, game mode ingeschakeld'. Je kunt overigens onder Setup instellen dat er automatisch naar 'Game' mode wordt geswitcht per HDMI input in de instellingen.

Ik ga vanavond of morgenavond even met wat DIY tools de input lag testen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Destralak
Heb wat tests uitgevoerd met de 'online stopwatch'-methode, nadat ik een Macbook Pro gekoppeld had via HDMI.

Beeldstijl = Standaard
Heb in totaal 5 foto's genomen, hieronder een voorbeeld. Gemiddelde vertraging; 0.0818 seconde.

Standaard modus

Beeldstijl = Game
Deze instelling verbaasde me nogal; de eerste paar foto's leverden 0.00 vertraging op, zie foto hieronder. Gemiddelde vertraging: 0.0075 seconde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QgsLd5TPEO2Ahat98tRjcydW/thumb.jpg

Heb ook de volgende 'fast pace' games getest en ervoer geen merkbare vertraging;
- Crash Team Racing: Nitro-Fueled (PS4)
- Spyro Reignited (PS4)

Ik ben hier zeer tevreden mee.... hoor het graag als jullie nog wat willen weten.

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:44
@Destralak bij Disney+ en Netflix via je App nu de Dolby Atmos doorgezet naar je AVR?
Nu dan eindelijk de YouTube App wel HDR doorgave? Mischien ook HLG?
Al iets kunnen testen met HDR10+ bij Amazon Prime mischien?

• Destralak
dinandus schreef op donderdag 19 september 2019 @ 16:50:
@Destralak bij Disney+ en Netflix via je App nu de Dolby Atmos doorgezet naar je AVR?
Nu dan eindelijk de YouTube App wel HDR doorgave? Mischien ook HLG?
Al iets kunnen testen met HDR10+ bij Amazon Prime mischien?
Er wordt zeker een Dolby signaal doorgegeven bij Netflix en Disney+. Mijn receiver ondersteunt geen Atmos maar geeft wel aan een DD5.1 signaal te verwerken.

Youtube geeft ook HDR door, al geeft het scherm enkel aan 'HDR-signaal' en niet of het HDR10+ of HLG is.

Heb gisteren al Dolby Vision getest bij Netflix (Mindhunter) en Disney+ (Avengers).

Enig idee hoe ik kan checken welk precies formaat er geprocessed wordt?

• dinandus
Avengers, Captain America: ....Soldier en Free Solo in HDR (nog de 873OLED) met Dolby Atmos via mijn Apple TV4 4K gekeken, beeld ziet er in HDR al perfect uit, dus de Dolby Vision versie zal er nog een schepje bovenop doen. Vind de streamkwaliteit op dit moment bij Disney+ er een stuk beter uitzien dan bij Netflix.

Kun je de Stream checken met de AB combinatie + toets en de scroller combinatie?

Straks eens rondshoppen denk ik voor een goede scherpe 854 prijs.

• Destralak
dinandus schreef op donderdag 19 september 2019 @ 17:39:

Kun je de Stream checken met de AB combinatie + toets en de scroller combinatie?
Hoe bedoel je dit precies? Heb alle combinaties uitgeprobeerd met het + teken en evt andere knoppen. Krijg niets te zien in beeld.

• dinandus
Zal vanavond later thuis even proberen.

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:48
Bedankt voor het testen, Destralak! Blijft apart dat er nog steeds geen consensus is op de tech websites over de inputlag op gaming settings.

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Destralak schreef op donderdag 19 september 2019 @ 14:01:
Heb wat tests uitgevoerd met de 'online stopwatch'-methode, nadat ik een Macbook Pro gekoppeld had via HDMI.

Beeldstijl = Standaard
Heb in totaal 5 foto's genomen, hieronder een voorbeeld. Gemiddelde vertraging; 0.0818 seconde.

[Afbeelding: Standaard modus]

Beeldstijl = Game
Deze instelling verbaasde me nogal; de eerste paar foto's leverden 0.00 vertraging op, zie foto hieronder. Gemiddelde vertraging: 0.0075 seconde.

[Afbeelding]

Heb ook de volgende 'fast pace' games getest en ervoer geen merkbare vertraging;
- Crash Team Racing: Nitro-Fueled (PS4)
- Spyro Reignited (PS4)

Ik ben hier zeer tevreden mee.... hoor het graag als jullie nog wat willen weten.
Je gaat er hierbij vanuit dat een Macbook Pro scherm géén vertraging heeft? (wat niet zo is natuurlijk) De ouderwetse meetmethode is versus een CRT scherm of iig eentje waarvan de input lag al wel bekend is (tov een CRT scherm). Hier dus 7.5ms + de lag van de Macbook
jeehaa schreef op donderdag 19 september 2019 @ 20:02:
Bedankt voor het testen, Destralak! Blijft apart dat er nog steeds geen consensus is op de tech websites over de inputlag op gaming settings.
'Consensus'? Zoals eerder gezegd gebruikt iedereen en z'n moeder tegenwoordig de Bodnar meter (of een op dezelfde principe's gebouwde meter zoals Rtings nu) en zullen ook allemaal vrijwel hetzelfde meetresultaat geven (bij de meter methode zag je veel meer verschillende cijfers, wel in de buurt meestal maar niet zo consistent als tegenwoordig met de Bodnar meter).
De enige die afwijkende cijfers geeft zijn reviews van een en dezelfde reviewer (John Archer) die het op de ouderwetse manier doet.
Nu zijn er op de Homecinema magazine review na verder nog helemaal geen reviews met input lag cijfers gemeten met het Bodnar apparaatje dus we hebben het hier eigenlijk alleen over twee reviews met verschillende getallen :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destralak
apis29 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 00:43:
[...]

Je gaat er hierbij vanuit dat een Macbook Pro scherm géén vertraging heeft? (wat niet zo is natuurlijk) De ouderwetse meetmethode is versus een CRT scherm of iig eentje waarvan de input lag al wel bekend is (tov een CRT scherm). Hier dus 7.5ms + de lag van de Macbook
Waar zei ik dat? ;) ik gaf aan wat de vertraging was tussen de beelden, niet de input lag an sich. Daar heb ik de tools niet voor.
Ik heb ook nog een Iiyama ProLite E2473HDS, volgens mij is de input lag daar 5ms van (0-100-0%), bij bepaalde instellingen. Zal die op eenzelfde manier eens testen zodra ik tijd heb.
https://nl.hardware.info/...iyama-prolite-e2473hds-b1
apis29 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 00:43:
'Consensus'? Zoals eerder gezegd gebruikt iedereen en z'n moeder tegenwoordig de Bodnar meter (of een op dezelfde principe's gebouwde meter zoals Rtings nu) en zullen ook allemaal vrijwel hetzelfde meetresultaat geven (bij de meter methode zag je veel meer verschillende cijfers, wel in de buurt meestal maar niet zo consistent als tegenwoordig met de Bodnar meter).
De enige die afwijkende cijfers geeft zijn reviews van een en dezelfde reviewer (John Archer) die het op de ouderwetse manier doet.
Nu zijn er op de Homecinema magazine review na verder nog helemaal geen reviews met input lag cijfers gemeten met het Bodnar apparaatje dus we hebben het hier eigenlijk alleen over twee reviews met verschillende getallen :+ .

[YouTube: #8: New Input Lag & Response Time tool - Rtings.com]
Heb jij een Bodnar/Rtings? Als je in regio Eindhoven woont mag je wel langs komen om het te testen. Zou een hoop mensen helpen, denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
Bedankt voor deze eerste testen! Ben benieuwd wat voor testen je nog meer gaat / kunt doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Destralak schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 11:15:
[...]

Waar zei ik dat? ;) ik gaf aan wat de vertraging was tussen de beelden, niet de input lag an sich. Daar heb ik de tools niet voor.
Ik heb ook nog een Iiyama ProLite E2473HDS, volgens mij is de input lag daar 5ms van (0-100-0%), bij bepaalde instellingen. Zal die op eenzelfde manier eens testen zodra ik tijd heb.
https://nl.hardware.info/...iyama-prolite-e2473hds-b1

Heb jij een Bodnar/Rtings? Als je in regio Eindhoven woont mag je wel langs komen om het te testen. Zou een hoop mensen helpen, denk ik...
Helaas niet aangeschaft nee zo'n Bodnar apparaatje (en ook niet echt in de buurt) maar dat is dus al gemeten door Homecinema Magazine op 30ms. Dat je er weinig van merkt is alleen maar een goed voorbeeld van hoe er (in het algemeen) tegenwoordig zo overdreven op gereageerd wordt terwijl het in de praktijk gewoon nog prima te doen is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NAkDLYfp4lFaukreueUkmDxn/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1t37cGA3CKshij8vUSMaocIJ/full.png

Zo'n 5ms 0-100-0 is een response time meting, wat maar een deel van de totale input lag is. Jammer genoeg stamt die monitor ook nog uit het pre-Bodnar tijdperk. Deze review heeft het over 9ms op de ouderwetse manier (Bodnar metingen zijn op hetzelfde toestel zijn over het algemeen een redelijk stuk hoger)
Wel grappig dat ze het zelfs bij PC hardware reviews (waar de 2-5ms getallen je om je oren vliegen O-) ; op 60Hz is het een ander verhaal) hebben over
Ein wichtiges Leistungsmerkmal für Spieler ist neben der Reaktionszeit der Inputlag (Signallaufzeit): Die meisten Spieler stört eine Signallaufzeit von zwei Fps nicht, das entspricht etwa 30 Millisekunden. Viele Profispieler nehmen solche Verzögerungen durch den Inputlag allerdings wahr. Daher sollte die Signallaufzeit im optimalen Fall unter 10 Millisekunden liegen.
Ander model tv als voorbeeld nemen: Panasonic GXW804/GX800
Homecinema Magazine: 14.6ms 40" model (Bodnar)
HDTV Test: 14.6ms 50" model (Bodnar) in zowel 1080p als 4K HDR
Hardware Info: 15ms 50" (Bodnar)

Met andere woorden: je kan er best van uit gaan dat de meetresultaten van Homecinema Magazine in andere toekomstige reviews gaan terugkomen.
Ik heb het zelf ook wel eens proberen te meten vs een CRT monitor maar wat heb je aan een gemiddelde als de metingen met tientallen ms uit elkaar lopen (kan ook aan de gebrekkige/zwakke opstelling hebben gelegen). Hier wordt nog een andere gangbare timer methode besproken (SMTT) die wat betrouwbaarder hoorde te zijn: https://www.tftcentral.co.uk/articles/input_lag.htm (maar da's weer een hoop extra werk).

[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 20-09-2019 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoningPaulus
Iemand die zelf nog meer testen heeft uitgevoerd? Of bijvoorbeeld een aantal snellere spellen geprobeerd heeft, bijvoorbeeld fifa? (Een van de spellen waar ik me kapot aan erger als de input lag te hoog is :') )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biancocelesti
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 13-08-2024
Iemand al enige vergelijkingen met bijv de C9 van LG? welke beter is om aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09-2021

Barret

Bla

KoningPaulus schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 12:36:
Iemand die zelf nog meer testen heeft uitgevoerd? Of bijvoorbeeld een aantal snellere spellen geprobeerd heeft, bijvoorbeeld fifa? (Een van de spellen waar ik me kapot aan erger als de input lag te hoog is :') )
Ik speel al de hele week street fighter V en Spider-Man op de ps4 en er is echt niks te merken van lag. De tv zet ik op “game mode” en het speelt heerlijk weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoningPaulus
Top! Ik heb gisteren de 804 besteld dus die zal een dezer dagen binnen komen. Ben heel benieuwd.
Even kijken wat voor instellingen e.d. het beste zijn voor verschillende input modi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destralak

Nu nog even wachten op de kalibratie-settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 30-06 16:19
33 ms dus, lijkt mij dus evenwaardig aan de oudere C8 en C7 van LG. Niet top, maar zeker niet onspeelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xpender
  • Laatst online: 04-06 06:50
Zijn de kalibratie settings al aanwezig? Ik kan ze nog niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destralak
Xpender schreef op zondag 3 mei 2020 @ 10:06:
[...]

Geen idee. Kwam dit wel nog tegen op https://allhomecinema.com...-series-ultra-hd-oled-tv/

Persoonlijk maak ik zo min mogelijk gebruik van de picture enhancement settings. In het begin had ik nog wat motion smoothing aan staan maar dat heb ik vrij snel uitgezet i.v.m. soap opera effect.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tHY6-HYfbPMw-d4oxILKUSkaoxU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lOJwcpvnPMYRjCgJGwz4Jg7i.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Xpender schreef op zondag 3 mei 2020 @ 10:06:
[...]

Die worden normaliter nooit gepost, enkel wordt uitgelegd wat de diverse instellingen allemaal doen (alleen in één van een van de laatste videos werden volgens mij een keer wat voorkeursinstellingen genoemd vanwege de lockdown oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Daarnaast is een kalibratie simpelweg alle kleuren matchen met de daadwerkelijke kleuren, maar vele mensen vele smaken en een kalibratie hoeft niet per definitie beter te zijn voor jou.

Ik heb maandan lang gespeeld met de settings totdat ik het beeld natuurlijk en mooi vond, laat ik het scherm nu kalibreren dan zal er waarschijnlijk weinig van kloppen maar ik ben nu tevreden met de kleuren.

Pagina: 1