Destralak schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 11:15:
[...]
Waar zei ik dat?

ik gaf aan wat de vertraging was tussen de beelden, niet de input lag an sich. Daar heb ik de tools niet voor.
Ik heb ook nog een Iiyama ProLite E2473HDS, volgens mij is de input lag daar 5ms van (0-100-0%), bij bepaalde instellingen. Zal die op eenzelfde manier eens testen zodra ik tijd heb.
https://nl.hardware.info/...iyama-prolite-e2473hds-b1
Heb jij een Bodnar/Rtings? Als je in regio Eindhoven woont mag je wel langs komen om het te testen. Zou een hoop mensen helpen, denk ik...
Helaas niet aangeschaft nee zo'n Bodnar apparaatje (en ook niet echt in de buurt) maar dat is dus al gemeten door
Homecinema Magazine op 30ms. Dat je er weinig van merkt is alleen maar een goed voorbeeld van hoe er (in het algemeen) tegenwoordig zo overdreven op gereageerd wordt terwijl het in de praktijk gewoon nog prima te doen is.
Zo'n 5ms 0-100-0 is een response time meting, wat maar een deel van de totale input lag is. Jammer genoeg stamt die monitor ook nog uit het pre-Bodnar tijdperk.
Deze review heeft het over 9ms op de ouderwetse manier (Bodnar metingen zijn op hetzelfde toestel zijn over het algemeen een redelijk stuk hoger)
Wel grappig dat ze het zelfs bij PC hardware reviews (waar de 2-5ms getallen je om je oren vliegen

; op 60Hz is het een
ander verhaal) hebben over
Ein wichtiges Leistungsmerkmal für Spieler ist neben der Reaktionszeit der Inputlag (Signallaufzeit): Die meisten Spieler stört eine Signallaufzeit von zwei Fps nicht, das entspricht etwa 30 Millisekunden. Viele Profispieler nehmen solche Verzögerungen durch den Inputlag allerdings wahr. Daher sollte die Signallaufzeit im optimalen Fall unter 10 Millisekunden liegen.
Ander model tv als voorbeeld nemen: Panasonic GXW804/GX800
Homecinema Magazine: 14.6ms 40" model (Bodnar)
HDTV Test: 14.6ms 50" model (Bodnar) in zowel 1080p als 4K HDR
Hardware Info: 15ms 50" (Bodnar)
Met andere woorden: je kan er best van uit gaan dat de meetresultaten van Homecinema Magazine in andere toekomstige reviews gaan terugkomen.
Ik heb het zelf ook wel eens proberen te meten vs een CRT monitor maar wat heb je aan een gemiddelde als de metingen met tientallen ms uit elkaar lopen (kan ook aan de gebrekkige/zwakke opstelling hebben gelegen). Hier wordt nog een andere gangbare timer methode besproken (SMTT) die wat betrouwbaarder hoorde te zijn:
https://www.tftcentral.co.uk/articles/input_lag.htm (maar da's weer een hoop extra werk).
[
Voor 3% gewijzigd door
apis29 op 20-09-2019 21:42
]