Toon posts:

Aankoopadvies tbv Wifi netwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• L1122334455
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06-09-2019
Ik zoek een?
Een oplossing om in huis overal een stabiel wifi netwerk te hebben. Wij zijn sinds kort verhuisd van een appartement naar een huis. In het appartement hadden we echt genoeg aan de standaard Ziggo router. Maar in het huis merk ik dat de dekking niet overal even goed is. (vooral op de 1e verdieping)

Wat is je budget?
Max 500 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik heb geen merkvoorkeuren. Ik heb hier ook echt geen verstand van. Bij ziggo bieden ze wel wifiboosters aan, maar geen flauw idee of ik deze juist wel/niet moet kopen.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
We hebben dus internet van Ziggo, met de standaard router. We hebben best een groot huis waar ik in de aanbouw (hobby ruimte) en op de slaapkamer (1e verdieping) een stabiel wifi signaal wil hebben. Dit vooral om muziek/films te streamen. De games die ik speel, speel ik vooral in de woonkamer en daar is het signaal goed (genoeg?). Ik speel geen games in teamverband oid, dus dat scheelt denk ik.

Naar de 1e verdieping ligt wel een utp aansluiting, naar de aanbouw niet (pijp waar deze doorheen moest is met betonstorten gebroken en ga ik niet herstellen).

Wat voor suggesties hebben jullie?

Dank alvast!

[Voor 0% gewijzigd door L1122334455 op 04-09-2019 09:29. Reden: typfout]

Alle reacties

• JDV808
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-03 16:48
kijk naar iets van ubiquiti. hebben erg mooie oplossingen en dit kan je realiseren ver onder je budget van 500. Welke devices je nodig hebt is natuurlijk afhankelijk wat je eigen wensen zijn.

• L1122334455
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06-09-2019
Hoi @JDV808 ,

Dank je wel voor je reactie! Welke specifieke producten zou jij adviseren? (nogmaals ik heb hier echt geen verstand van....:s)

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-03 16:02
Als je er echt geen verstand van hebt, koop dan de Ziggo Booster.

Je gebruikt de kabel naar de 1e verdieping voor je booster en op de plek van de booster heb je een nieuw AP (Access Point) en dus weer een sterk WiFi signaal.
Weet niet hoe moeilijk/kostbaar het is, maar een kabel naar je hobby ruimte aanleggen ga je jarenlang plezier van hebben (WiFi is handig, kabel is beter!!!).

Duidelijke handleiding en als je alsnog de Helpdesk nodig hebt zijn die ook te bereiken.

Hattrick: Thorgal Eagles

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:47

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

afhankelijk van de locatie van de slaapkamer, kan deze natuurlijk ook het bereik in de hobbykamer verbeteren. Indien dat fysiek een mogelijkheid is, kun je gewoon eerst 1 device kopen en in de slaapkamer aansluiten om dan te kijken wat het resultaat in de hobbykamer is.

Voor TP-link of Ubiquiti spul zul je wel zelf wat configuratiekennis moeten hebben. Indien je plug and play wilt hebben, kun je beter de Ziggo Booster kopen.

• JDV808
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-03 16:48
Enige kennis zal voor het installeren inderdaad nodig zijn maar we hebben het allemaal ergens geleerd.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee