Oude printer laten opknappen vanwege betaalbare cartridges?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman456
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-05 00:37
LS,

Ik heb een defecte Brother MFCJ825DW printer. DIe kocht ik in 2011 voor 110 euro en deed het prima. Nu is de kop stuk en vraagt Brother 188 euro voor de reparatie. Meer dan de nieuwprijs. Toch klinkt dat aantrekkelijk.
Waar ik achter gekomen ben, is dat de tegenwoordige cartridges klein en duur zijn, en vaak voorzien zijn van overbodige zaken als een chip. Ik ben gewend om ongeveer een euro per cartridge te betalen, inclusief verzendkosten. Voorbeeldje:
https://www.ebay.nl/itm/P...m:mj50_RYI-ExNsmXzKm9zVdQ

Per cartridge krijg ik dan 37 milliliter.

IK kwam op de site van 123inkt, ik liet mij terugbellen en een optimistische dame probeerde mij een nieuwe Brother aan te praten, ze kwam met MFC5330, en als klap op de vuurpijl had ze een setje eigen merk inkt voor....54 euro met wel 140 ml inkt!
Ik zei dus dat die inkt mij nu 4 euro koste, begon ze alle andere inkt af te kraken, alleen 123 inkt maakte goede alternatieve inkt en werd de sfeer een stuk ongezelliger.

Ik overweeg dus sterk mijn goedkope printer op te knappen.

Maar zie ik iets over het hoofd?

Met plm 1000 prints per jaar ben ik een flinke printer. Ik zou niet staan te kijken als mijn printer 9000 prints achter de rug heeft.
Is een andere printer prijstechnisch interessant voor mij?

Mijn wensen:
scannen kopieren/printen
dubbelzijdig printen
automatic document feeder
WIFI
eventuaal A3 printen is fijn

Alle reacties

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

rdejongjr

Gnome

Epson en cannon hebben tegenwoordig kant en klare eco-tank oplossingen. Reservoirs waar ~100ml per kleur in kan ( ook ebay inkt natuurlijk).

Repareren zou vast kunnen maar als het heel erg goed weggestopt is en koppen lastig verkrijgbaar wordt het wel erg moeilijk en een grote knoeiboel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-05 20:32
Heb je overwogen naar laserprinters te kijken? Ik heb lang geleden een kleurenlaser bij ibood op de kop getikt, en ben daar nog altijd content mee. Hoewel het in het consumentensegment iets veranderd is denk ik, waren eerder altijd de toners voor laserprinters veel goedkoper dan de cartridges voor inkjets.

Ik print dan helemaal niet veel. In 10 jaar tijd 400 printjes geprint, omdat toner niet uitdroogt doe ik nog steeds met de originele toners. Dat was met inkjet zeker niet gelukt. Dit terzijde, gezien jouw printvolume is dat laatste eigenlijk niet relevant.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman456
Ik heb maar de printer laten repareren. Volgens mij zit de markt dichtgetimmerd met goedkope printers met kleine, peperdure cartridges of "duur in aanschaf" eko tank printers, maar dan was ik 150 euro meer kwijt, om een eko tank printer te kopen. Ik blijf uit deze kelk drinken totdat mijn huidige printer instort. Zou ik een goedkope printer kopen dan betaal ik heel veel aan cartridges op den duur.
Voor de gewone man lijkt het me een duivels dilemma, tussen een goedkope printer of een eko tank printer.

[ Voor 5% gewijzigd door Herman456 op 09-09-2019 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
De gewone man ...
Ik denk eerlijk dat 'de gewone man' niet meer aan de 1000 prints komt per jaar ;)
( repareren was millieutechnisch de beste ... gun het een tweede leven )
Maar een volgende reparatie maakt het natuurlijk nog eens duurder.

Wij zijn ooit van de Canon hoge kwaliteits photoprinters 'terug' gegaan naar de basic all in one's
50/75 euro voor de printer, en 2x15€ voor de cartridges.
Hier doen we meer dan een half jaar mee, photoprints laten we buitenshuis afdrukken, want die prints zijn toch kwalitatief beter, en langer 'houdbaar' in fotolijstjes.

Als je werkelijk aan de 1000+ prints zie is een laserprinter de beste oplossing
Ik heb een paar jaar een Samsung laserprinter gehad, en voor dvdhoesjes was dat dé bom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Herman456 schreef op maandag 9 september 2019 @ 19:01:
Ik heb maar de printer laten repareren. Volgens mij zit de markt dichtgetimmerd met goedkope printers met kleine, peperdure cartridges of "duur in aanschaf" eko tank printers, maar dan was ik 150 euro meer kwijt, om een eko tank printer te kopen. Ik blijf uit deze kelk drinken totdat mijn huidige printer instort. Zou ik een goedkope printer kopen dan betaal ik heel veel aan cartridges op den duur.
Voor de gewone man lijkt het me een duivels dilemma, tussen een goedkope printer of een eko tank printer.
En, wat was je nu kwijt ?
Grote kans dat het goed gereinigd is allemaal

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:17
FreshMaker schreef op maandag 9 september 2019 @ 19:41:
De gewone man ...
Ik denk eerlijk dat 'de gewone man' niet meer aan de 1000 prints komt per jaar ;)
Idd, ik doe die 10 printjes die ik in een jaar nodig heb bij de printzaak om de hoek. Kost me jaarlijks een hele euro. En staat prima spul waar je ook in kleur en dikker papier e.d. makkelijk kan printen als het eens wat specialer moet zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hackus schreef op maandag 9 september 2019 @ 19:47:
[...]

En, wat was je nu kwijt ?
Grote kans dat het goed gereinigd is allemaal
Dat hoop ik maar
Ik heb ooit een Canon teruggestuurd en laten repareren door de service van Canon, maar na 4 maanden kwam dezelfde storing terug
Er zit een 'lekbakje' waar de kop boven komt te hangen als die in rust gaat, en als die 'vol' genoeg is, stopt de printer er gewoon mee.

Dit hebben ze destijds wel weer opgelost, maar wel slordig, zoiets kijk je makkelijk overheen als 'niet gecertificeerde monteur'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Het probleem van die inktjets is gewoon dat ze gemaakt worden voor de wegwerpcultuur. Ten eerste een printer is nauwelijks open te krijgen en zelf te repareren. Reparatie door de fabrikant is idioot duur. Daarbij komt voor 40 euro heb je een nieuwe printer. Natuurlijk niet zo'n super deluxe met automatische papierinvoer, maar wel eentje die gewoon printjes en kopietjes maakt en ook kan scannen als het echt moet. Dat maakt het vaak al niet meer economisch rendabel om iets te repareren. Overigens, het is maar de vraag hoe lang het duurt voordat je het volgende probleem hebt. Na een paar 1000 prints zijn je sponzen vol en stopt de printer met werken.

188 euro is trouwens echt belachelijk. Voor een appel en een ei kun je vaak op marktplaats defecte printers kopen. Als je de printkop eruit haalt heb je voor maximaal je 20 euro je printer weer gefixt. Moet je natuurlijk wel net een compatibel model vinden.

Als deze printer kapot gaat zou ik voor een laserprinter gaan. Ik heb lange tijd defecte printers weer gerepareerd (een printkop, zeker bij canon is zo vervangen) en de cartridges leeg geprint om de printer vervolgens op marktplaats te gooien. Toch merk je dat er allerlei slimme dingen ingebakken zitten in de software. Mijn kleurencartridges werden raar genoeg alsmaar leger, terwijl ik nauwelijks kleuren prints print. Ook de zwarte cartridges gingen niet zo lang mee als ik zou willen. Nu een laserprinter sinds kort en nooit meer problemen. Een nieuwe toner kost 40 euro per 1200 pagina's en er wordt geen toner verspilt als ik alleen de printer opstart. Ook horen verstopte koppen tot het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Nu online
Herman456 schreef op maandag 9 september 2019 @ 19:01:
Waar heb je de printer laten repareren (hier een mcf-j5330dw van 3,5 jaar oud met een printkop met 1 dicht kanaaltje :( )

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman456
Bij Brother zelf, maar...de volgende keer probeer ik het zelf te doen.
Als je een beetje zoekt, kan je de service manual downloaden. Daar staat in hoe je het moet doen. Dus zoeken op "(type printer) service manual" en je vindt hem. Kop zou te koop zijn op Ebay. Voor de avonturiers.
Pagina: 1