Last van kleine kruipende beestjes

Pagina: 1
Acties:
  • 11.639 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1250354

Topicstarter
Hi,

Sinds een paar dagen zitten er hier kleine bruine beestjes in de vensterbanken bij de ramen op de begane grond. Ze hebben wel kleine vleugeltjes en een lichte streep horizontaal / overdwars. Het zijn geen fruitvliegjes, onweersvliegjes of papiervisjes.'
Ondanks dat ik ze steeds weghaal lijven ze terugkomen. Heeft iemand een idee wat dit zijn, waar ze vandaan komen en ik er weer vanaf kom?
Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-01-2024
Klinkt gelijkaardig aan dit: Rusky in "Soort mini kever in huis"

Steam: Grim

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:23
Heb je een foto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Doet u eens een foto.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:26

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Duidelijk kakkerlakken.

On topic
Maak een foto. Gooi deze op online en deel deze met ons. Lastig raden zo op afstand.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-06 02:54

Nobby

Nuts!

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:17
Stofluis?

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vak127
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-04 11:00
Wij hadden een soort kevertjes. Na lang zoeken bleken ze tijdens onze vakantie op bedorven vogelvoer te zijn afgekomen. Nu, 4 weken later, kom ik nog een enkele tegen. Bron opzoeken is dus wel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Vak127 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 23:27:
Wij hadden een soort kevertjes. Na lang zoeken bleken ze tijdens onze vakantie op bedorven vogelvoer te zijn afgekomen. Nu, 4 weken later, kom ik nog een enkele tegen. Bron opzoeken is dus wel belangrijk.
Voor wij op vakantie gaan, wordt al het eten meegenomen, opgeborgen of weggegooid (komt weinig voor). We doen de laatste dagen weinig boodschappen zodat eventuele niet goed houdbare voorraad op raakt.

Alle vuilnisbakken en papierbakken leeg in huis. Voor vertrek alle hoeken bespuiten met muggenspray. Nooit last van vliegen bij aankomst tot de ramen open gaan om te luchten :/

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geonosys
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-03 13:42
Was ook mijn eerste ingeving. Ik heb er zelf ook bij vlagen last van, krengen zijn bijna niet uit te roeien. En om nou gelijk met chemische oorlogsvoering te beginnen is ook weer zoiets.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:59

DMN

Had een paar weken gelden precies hetzelfde. In mijn geval waren het duidelijk tapijtkevers, die na even zoeken afkomstig waren uit een paar blokken haardhout die ik kort daarvoor van buiten naar binnen had verplaatst. Na het weghalen van het haardhout en het opzuigen van de beestjes met de stofzuiger was het opgelost.

Freude am Fahren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dostar
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-07-2022
Ik had zelf deze zomer last van kleine vliegjes die via de tochtroosters boven mijn keukenraam naar binnen kropen, oorzaak was de grijs/groen container die maar 2 x per maand wordt opgehaald.
Oorzaak weghalen was in dit geval enorm makkelijk, namelijk mijn container vol gif spuiten en de tochtroosters vol spuiten met gif.
HG heeft een enorm handige spuitbus daar voor: https://nl.hg.eu/producte...tegen-kruipend-ongedierte

Probleem was in 1 week opgelost, op natuurlijk dode vliegjes op de vensterbank na...

Ook handig op de vloer in vochtige ruimtes zoals de WC/Badkamer tegen oorwormen en andere creepy crawlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-06 12:56
Anoniem: 1250354 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 21:51:
Hi,

Sinds een paar dagen zitten er hier kleine bruine beestjes in de vensterbanken bij de ramen op de begane grond. Ze hebben wel kleine vleugeltjes en een lichte streep horizontaal / overdwars. Het zijn geen fruitvliegjes, onweersvliegjes of papiervisjes.'
Ondanks dat ik ze steeds weghaal lijven ze terugkomen. Heeft iemand een idee wat dit zijn, waar ze vandaan komen en ik er weer vanaf kom?
Alvast bedankt!
ik heb dit ook, elke zomer weer. in de winter zijn ze ineens nergens meer te bekennen. vaak gegoogled maar nooit echt precies de beestjes tegengekomen die ik in huis had :-(

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-06 12:52
Hi,

Alvast bedankt!
Sorry hoor maar hoe moeten wij dat in godsnaam weten? we zijn niet bij jou thuis geweest, we kunnen niet in een glazen bol kijken. Stuur op z'n minst een foto van zo'n beestje :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
mugenmarco schreef op woensdag 4 september 2019 @ 13:21:
[...]

Sorry hoor maar hoe moeten wij dat in godsnaam weten? we zijn niet bij jou thuis geweest, we kunnen niet in een glazen bol kijken. Stuur op z'n minst een foto van zo'n beestje :?
Zo, je vriendelijkheidspilletje vergeten in te nemen vanochtend??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-06 12:52
Chntl321 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 13:43:
[...]

haha nee hoor, ik begin toch ook met 'sorry hoor' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purzelbaum
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 20-06 10:48
Paar onder een doorzichtig plakbandje vangen en opsturen naar een insecten-expert.

Voor de bestrijding, wat hier boven al eens is gezegd: zorg dat de bron van aantrekking verdwijnt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:28

Punkrocker

Mostly harmless

mugenmarco schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:25:
[...]

haha nee hoor, ik begin toch ook met 'sorry hoor' :P
Ik vond je nickname hier wel toepasselijk...
Totdat ik zag dat er een "g" mist. :+

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310408

Purzelbaum schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:45:
Paar onder een doorzichtig plakbandje vangen en opsturen naar een insecten-expert.
Of je wacht een week en dan zijn de meeste van dit soort zomer infestaties vanzelf zeg. Er een lepidopteroloog voor inzetten lijkt me nogal overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-06 20:51

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Hi,

Alvast bedankt!
Afgaand op je beschrijving zou ik haast denken dat er een nest koolmezen is uitgevlogen op je vensterbank. We gaan echt beeldmateriaal nodig hebben. :P
Chntl321 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 13:43:
[...]

Bestaat zoiets? :o

Hoe dan ook: zo'n plaatje zit toch altijd weer in een klein hoekje :D :
Afbeeldingslocatie: https://xiv.nl/wp-content/uploads/2015/02/Uitgeverij-Kwintessens-De-pot-verwijt-de-ketel.jpg

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-06 23:43
Goed, TS is AWOL en dit gaat nergens meer over.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.