iPhone X dood na contact water. Garantie/inruil: ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tslh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 09:06
Afgelopen week is mijn iPhone X in contact geweest met zeewater, lees: hij is ongeveer 60 seconden onder water geweest in mijn zwembroek. Hij is een paar keer in de reboot stand blijven hangen, maar is nu compleet dood. Ik begreep dat er een indicator zit bij de simtray, die rood kleurt bij waterschade, maar ik daar kan zo gauw niets aan zien (fingers crossed!)

Goed: ik heb nog wel standaard garantie en ga dus in de loop van de komende weken naar de Apple store in Amsterdam. Als Apple toch zegt dat het helaas geen garantie is, wat zullen ze dan doen? Ik heb eerder ergens gelezen dat een eigenaar met een soortgelijk geval een (redelijk) hoge korting kreeg: iets van 599 voor een nieuwe iPhone oid.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben wat Apple in een dergelijk geval doet? Geven ze altijd korting, zoja: is er grofweg een bepaald percentage bekend? Doen ze helemaal niets en heb je meestal pech? Tenslotte: als Apple niets doet: is het dan raadzaam er nog in te investeren via reparatie bedrijf oid voor reparatie? Mijn data heb ik inmiddels terug, dus dat is geen probleem. Graag hoor ik ervaringen van Tweakers die ook iets dergelijks meegemaakt hebben: ik wil me geestelijk een beetje voorbereiden ;(

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Waterschade valt nooit onder garantie. Je kunt dus eventueel het toestel voor onderzoek daar laten, dat zij jou een offerte kunnen doen van de reparatiekosten? Dan kun je vervolgens zelf de afweging maken of het je waard is of dat je toch liever een ander toestel dan koopt.

[ Voor 75% gewijzigd door CH4OS op 03-09-2019 20:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:10
https://support.apple.com/nl-nl/iphone/repair/service

Dit zijn de herstel kosten en dan krijg je dus een remanufactured terug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mooie link, @Wognummer! De reparatiekosten zouden dan dus bijna 600 euro zijn. Ik zou dan wel weten wat ik deed, maar dat is aan de TS uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:48

Jrz

––––––––––––

Maar de iPhone X is toch waterbestendig?

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-04 10:30
Jrz schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 20:19:
Niet zout :)

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-04 14:26
En helemaal niet voor 60 seconden.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-04 19:52
Jrz schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 20:19:
Klopt, maar in de kleine lettertjes kan je ook lezen dat vochtschade niet onder de garantie valt:
iPhone X is spat‑, water‑ en stofbestendig en voldoet aan bestendigheidsnorm IP67 volgens IEC‑standaard 60529 (getest onder gecontroleerde omstandigheden). Spat‑, water‑ en stofbestendigheid kunnen na verloop van tijd afnemen als gevolg van normale slijtage. Probeer een natte iPhone niet op te laden. Raadpleeg de handleiding voor instructies met betrekking tot reinigen en drogen. Vloeistofschade valt niet onder de garantie.
TS zal dus inderdaad bij Apple een rekening krijgen van +-600€ voor "overige schade" en krijgt dan een remanufactured model in de plaats.

Idem voor de XS en XR trouwens, daar is vochtschade ook geen garantie..

[ Voor 10% gewijzigd door bibi2205 op 03-09-2019 20:55 ]

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-04 10:30
bibi2205 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 20:52:
[...]

Klopt, maar in de kleine lettertjes kan je ook lezen dat vochtschade niet onder de garantie valt:

[...]

TS zal dus inderdaad bij Apple een rekening krijgen van +-600€ voor "overige schade" en krijgt dan een remanufactured model in de plaats.

Idem voor de XS en XR trouwens, daar is vochtschade ook geen garantie..
En paar weken wachten word het ook niet beter op :)

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tslh
Bedankt voor alle antwoorden en de link naar de pagina van Apple :) . Ik heb in Miami al een XR gekocht, maar wilde alleen zien wat er nog mogelijk is met mijn X: eerst maar kijken of ik geluk heb met garantie, denk ik.

Misschien anders verkopen voor spare parts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nortepe85
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 25-04 22:57
tslh schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 22:43:
Misschien anders verkopen voor spare parts.
Onderdelen die hebben blootgestaan aan water? No thanks. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tslh
Nortepe85 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 23:24:
[...]

Onderdelen die hebben blootgestaan aan water? No thanks. :/
Ik weet er zelf niet zodanig veel van dat ik zeker weet of een telefoon echt compleet waardeloos is als er water in is geweest. Wellicht zijn sommige zaken kwetsbaarder dan andere. Het chassis, glasplaat achterkant, etc zijn wellicht nog gewoon goed. Misschien zelfs het glas aan de voorkant, maar niet het lcd panel erachter. Ik zie op Marktplaats iphone X'en met allerlei defecten weggaan voor honderden euro's. Maar goed: eerst maar eens kijken wat Apple zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zeewaterschade :o
Verondersteld dat er een walmart bij je in de buurt is, kan je wellicht het volgende proberen: YouTube: How to fix 100% water damaged Mobile | Samsung Galaxy Note 5 Tested
https://www.walmart.com/i...1-gallon-128-oz/435867950

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-04 11:02
Heb je geen kostbaarheden buitenshuis verzekering? Wellicht dat die deze schade wel dekt.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-04 16:53

rCk

Mijn vriendin had een soortgelijk verhaal. Maak gewoon een afspraak bij Apple en zeg niet dat hij onder water is geweest of iets dergelijks. Gewoon zeggen dat hij uitgevallen is, bij haar bleek ook dat er géén waterschade was, maar een connector die kapot gegaan was.

Met een beetje geluk krijg je dan (wanneer je binnen de fabrieksgarantie zit) een nieuwe.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:24
Wanneer heb je hem gekocht? Langer dan een jaar dan heb je (omdat je hem in Amerika hebt gekocht) sowieso geen garantie meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-04 19:31
rCk schreef op woensdag 4 september 2019 @ 15:02:
Mijn vriendin had een soortgelijk verhaal. Maak gewoon een afspraak bij Apple en zeg niet dat hij onder water is geweest of iets dergelijks. Gewoon zeggen dat hij uitgevallen is, bij haar bleek ook dat er géén waterschade was, maar een connector die kapot gegaan was.

Met een beetje geluk krijg je dan (wanneer je binnen de fabrieksgarantie zit) een nieuwe.
Succes!
Je weet dat er gewoon indicatoren in de telefoon zitten? Dat is ongeveer het eerste waar ze naar zullen kijken.

Afbeeldingslocatie: https://support.apple.com/library/content/dam/edam/applecare/images/en_US/iphone/iphonex/iphone-x-liquid-contact-indicator.png

[ Voor 3% gewijzigd door NotSoSteady op 04-09-2019 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tslh
NotSoSteady schreef op woensdag 4 september 2019 @ 16:29:
[...]

Je weet dat er gewoon indicatoren in de telefoon zitten? Dat is ongeveer het eerste waar ze naar zullen kijken.

[Afbeelding]
Ik zie in ieder geval niets roods op die locatie, dus wie weet :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qfzHskU.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tslh
Pendora schreef op woensdag 4 september 2019 @ 16:26:
Wanneer heb je hem gekocht? Langer dan een jaar dan heb je (omdat je hem in Amerika hebt gekocht) sowieso geen garantie meer.
Nee, deze heb ik gekocht in Nederland bij introductie en daar heb ik gewoon nog garantie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
tslh schreef op woensdag 4 september 2019 @ 19:49:
[...]

Ik zie in ieder geval niets roods op die locatie, dus wie weet :)
Ik zou me er niet te veel van voorstellen, die waterindicatoren staan erom bekend dat ze al uitslaan in een ruimte met hoge luchtvochtigheid. Laat staan bij 60 seconden zeewater...

En over het algemeen zitten er meerdere waterindicatoren in, die allemaal onzichtbaar zijn voor de consument (want anders gaat iedere consument terug als de indicator rood uitslaat zonder dat er watercontact is geweest en de telefoon nog 100% werkt, door ze te verbergen worden ze pas zichtbaar als er iets mee is en dan kan de reparateur aanvoeren dat hij ergens over een lange tijd verkleurt kan zijn)

• tslh
Gomez12 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 20:03:
[...]

Ik zou me er niet te veel van voorstellen, die waterindicatoren staan erom bekend dat ze al uitslaan in een ruimte met hoge luchtvochtigheid. Laat staan bij 60 seconden zeewater...

En over het algemeen zitten er meerdere waterindicatoren in, die allemaal onzichtbaar zijn voor de consument (want anders gaat iedere consument terug als de indicator rood uitslaat zonder dat er watercontact is geweest en de telefoon nog 100% werkt, door ze te verbergen worden ze pas zichtbaar als er iets mee is en dan kan de reparateur aanvoeren dat hij ergens over een lange tijd verkleurt kan zijn)
Ik ga het in elk geval proberen bij de Apple store komende week en mijn geluk beproeven. Het is alleen even nadenken of ik dit moet doen NA het Apple event van 10 september waar ze de nieuwe iPhones aankondigen. Wellicht wordt mijn defecte X het nieuwe instapmodel met een lagere prijs, en zal ook de prijs van een refurbished iPhone van 599, zoals in een link hierboven beschreven, omlaag gaan van 599 naar iets anders. Dan kan ik het wellicht nog overwegen als backup telefoon oid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:52

Blokker_1999

Full steam ahead

Om te beginnen dient garantie natuurlijk niet om de eigen fouten te dekken, het dient om fabricagefouten te dekken. Daarnaast hangt bij wie je garantie wenst te claimen er ook nog eens van af waar je het toestel gekocht hebt. Wettelijke garantie in Europa is tussen verkoper en koper. Niet met de fabrikant van het toestel tenzij je het rechstreeks gekocht hebt.

Als er zeewater in het toestel is geweest dan mag je dat toestel als total loss beschouwen. Zeewater is corrosief door het zout dat er in zit en zal alle contactpunten die ermee in aanraking zijn gekomen beginnen aan te tasten.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik zou de mogelijkheid op garantie toch niet helemaal uitsluiten. Zie dit juridische blog en de informatie van Apple uit 2017:
Kan tegen spatten, water en stof.
iPhone X is met microscopische precisie gemaakt om bestand te zijn tegen spatten, water en stof.2
(..)
2 iPhone X is spat‑, water‑ en stofbestendig en voldoet aan bestendigheidsnorm IP67 volgens IEC‑standaard 60529 (getest onder gecontroleerde omstandigheden). Spat‑, water‑ en stofbestendigheid kunnen na verloop van tijd afnemen als gevolg van normale slijtage. Probeer een natte iPhone niet op te laden. Raadpleeg de handleiding voor instructies met betrekking tot reinigen en drogen. Vloeistofschade valt niet onder de garantie.
Het probleem hier is niet dat er slijtage aan de rubbers is opgetreden, maar dat de iPhone in het geheel niet tegen zeewater kan. Als je bij de verkoper aanklopt, moet hij maar zien hoe hij je weer een werkende iPhone levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:48

Jrz

––––––––––––

Ik zie toch echt de iPhone11 in hun reclame filmpje overspoelt worden met een Amerikaanse cola. Dat zat 1.5 liter zijn of zo. Dus zout water moet ook kunnen

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Jrz schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 20:07:
Ik zie toch echt de iPhone11 in hun reclame filmpje overspoelt worden met een Amerikaanse cola. Dat zat 1.5 liter zijn of zo. Dus zout water moet ook kunnen
Ander toestel. De X is slechts IP67.

@GlowMouse Lijkt me toch een longshot. Vooral vanwege dat zinnetje dat het na verloop van tijd minder kan worden. Ga jij maar bewijzen dat het puur door ‘t zout komt of omdat de bescherming al verzwakt was. Dan moet je een goede rechtsbijstand of dikke zakken hebben wil je dat uit gaan vechten. :P Bij rechtsbijstand kan je dat eigenlijk vergeten, die betalen nog liever een nieuw toestel. :+

Overigens was bij de X rating het niet zo exorbitant als de Samsung marketing. Bij de Xs met IP68 en Phil’s opmerkingen zou je al een grotere kans van slagen hebben.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-04 14:09

GforceNL

Out of memory....

Probeerde mijn iPhone X deze week aan te melden voor reparatie ivm een jacuzzi ongelukje. De prijs die ik bij het aanmelden kreeg was EUR 919 en niet de 591 die hierboven gemeld wordt.

<Zinloze tekst hier>

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-04 16:53

rCk

NotSoSteady schreef op woensdag 4 september 2019 @ 16:29:
[...]

[Afbeelding]
Klopt, we zagen geen bijzonderheden daar, maar toch blijft het spannend, gezien de telefoon daadwerkelijk in contact kwam met water. Althans, wij vonden dat toch nog wel spannend, in de zin van : "you never know".

Gelukkig eind goed, al goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
GforceNL schreef op woensdag 11 september 2019 @ 08:43:
Probeerde mijn iPhone X deze week aan te melden voor reparatie ivm een jacuzzi ongelukje. De prijs die ik bij het aanmelden kreeg was EUR 919 en niet de 591 die hierboven gemeld wordt.
Wel bij Apple zelf of via een reseller zoals de AMAC?
Resellers vragen vaak fiks hogere prijzen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:25 ]

• LinuX-TUX
  • Laatst online: 17-04 13:46
offtopic:
Wat een onzin allemaal over dat een iPhone dit niet aan zou kunnen WANT zeewater. Hier iPhone7 in de zee gebruikt en filmpjes om te bewijzen idem met iPhoneXs. Ben niet dieper geweest dan een meter overigens, meer een halve meter tops.

Sorry, geen ervaring met Apple afhandelingen in dit opzicht. En zou zelfs geen oude truukjes aan durven raden (afspoelen met gedemineraliseerd water bv) omdat het wel degelijk een bepaalde IP rating heeft. In een bak met rijst leggen al geprobeerd?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

LinuX-TUX schreef op woensdag 11 september 2019 @ 16:41:
offtopic:
Wat een onzin allemaal over dat een iPhone dit niet aan zou kunnen WANT zeewater. Hier iPhone7 in de zee gebruikt en filmpjes om te bewijzen idem met iPhoneXs. Ben niet dieper geweest dan een meter overigens, meer een halve meter tops.

Sorry, geen ervaring met Apple afhandelingen in dit opzicht. En zou zelfs geen oude truukjes aan durven raden (afspoelen met gedemineraliseerd water bv) omdat het wel degelijk een bepaalde IP rating heeft. In een bak met rijst leggen al geprobeerd?
over onzin gesproken.

Heeft je smartphone contact gemaakt met een vloeistof en is het uitgegaan ?
Niet zelf aanzetten en zsm de batterij afkoppelen (indien je dit niet zelf kunt naar reparatiebedrijf)
Dan maak je de grootste kans op herstel, indien er echt op meer plekken vocht is binnen getrokken moet er geen stroom meer op de onderdelen staan. zsm afkoppelen en de boel reinigen (oa trilbadje met IPA)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-04 14:09

GforceNL

Out of memory....

WhatsappHack schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:09:
[...]

Wel bij Apple zelf of via een reseller zoals de AMAC?
Resellers vragen vaak fiks hogere prijzen.
Direct bij Apple via de support site helaas.

<Zinloze tekst hier>

• tslh
Vanavond langs de Apple store geweest en inderdaad konden ze zien dat hij aan vloeistof is blootgesteld. Ik heb aanbod gekregen voor een remanufactured iPhone X voor 579 met drie maanden garantie. Medewerker gaf aan dat als ik nog even wachtte er wellicht nog een paar tientjes af zouden gaan, omdat de nieuwe toestellen er nu zijn en prijs van oude toestellen dus wellicht wat lager wordt, maar dat was geen garantie. Ze konden met name zien aan de camera's, voor en achter, dat er water in toestel was geweest. Hij hield er een andere X naast, en dan zag je inderdaad dat de mijne een stuk lichtere lenzen had. Pech dus.

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-04 20:44

WhiteDog

met zwarte hond

Wat zou het resultaat zijn geweest met een iPhone 11? In de reclame gieten ze er cola over namelijk :)

• LinuX-TUX
Hackus schreef op woensdag 11 september 2019 @ 17:03:
[...]
over onzin gesproken.

Heeft je smartphone contact gemaakt met een vloeistof en is het uitgegaan ?
Niet zelf aanzetten en zsm de batterij afkoppelen (indien je dit niet zelf kunt naar reparatiebedrijf)
Dan maak je de grootste kans op herstel, indien er echt op meer plekken vocht is binnen getrokken moet er geen stroom meer op de onderdelen staan. zsm afkoppelen en de boel reinigen (oa trilbadje met IPA)
Filmpjes als bewijs van de kleine die zwemt ... en de iPhone werkt ook nog steeds (gebruikt m'n moeder nog steeds naar volle tevredenheid)

Huidige Xs heeft ook al water meegemaakt, snap echt niet waar iedereen zich zo druk over maakt. (ja, spoel hem wel altijd met zoet water af.)

Of bedoelde je onzin over de bak met rijst :+ ?

(Ja, full contact onder water gegaan, nee nooit uit gegaan. Rest niet hoeven doen, werkt allemaal naar behoren)

[ Voor 6% gewijzigd door LinuX-TUX op 11-09-2019 21:22 ]

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-04 23:29
rCk schreef op woensdag 4 september 2019 @ 15:02:

Succes!
Wat is dit voor absurd en sneu advies? de TS geeft aan dat de telefoon onderwater is geweest. Als je over je eigen fout zo moet gaan liegen... waar gaat het heen.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

• tslh
WhiteDog schreef op woensdag 11 september 2019 @ 21:18:
Wat zou het resultaat zijn geweest met een iPhone 11? In de reclame gieten ze er cola over namelijk :)
Ik vermoed dat onderdompelen iets anders is dan eroverheen gieten. Ik geef een iPhone 11 ook niet veel kans in een emmer met cola.

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 23-04 16:21
Als je gewoon eerlijk aangeeft wat er is gebeurt merk ik weleens dat een Applestore medewerker gewoon zegt dat hij het gaat nakijken en als geen van de indicatoren rood is kan het vaak gewoon binnen de garantie afgehandeld worden (als het toestel nog binnen 1 jaar na aankoop zit, of binnen 2 jaar na aanschaf bij Apple). Als de indicatoren wel rood zijn heeft Apple daar een coulanceregeling voor waarbij je een remanufactured toestel krijgt + 3 maanden garantie voor ongeveer de helft van de nieuwprijs.
Zuur dat je toestel in contact gekomen is met zout water, maar dat is natuurlijk niet een probleem wat door Apple opgelost hoeft te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

_AvA_

en dat ben zo.

Zoek eens op YouTube naar Louis Rossmann of iPadRehab.

Droogkloot.

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:52

Blokker_1999

Full steam ahead

WhiteDog schreef op woensdag 11 september 2019 @ 21:18:
Suiker mag dan wel plakkerig zijn, het is nog altijd geen zout. En als men er suikervrije cola voor heeft gebruikt dan is het in essentie gewoon gekleurd kraantjeswater en al helemaal niets erg. Het probleem met zeewater is net het zout in dat water. Het is dat zout dat een corrosief effect heeft en zowel koper als kunststof begint aan te tasten.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@LinuX-TUX zie dik gearceerde.
(vochtopname van oa kattenbakkorrels is vele malen groter) maar de kans is erg klein om vocht uit je toestel te halen.)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• e.looijenga
  • Laatst online: 24-04 21:59
Van alle vochtschade is zeewater denk ik wel het slechtste waar je hem in ondergedompeld hebt. Ik hoop dat een en ander opgelost gaat worden, als je tegen korting een refurbished/remanufactured aangeboden krijgt zou ik in ieder geval niet akkoord gaan. Dat is vaak bijelkaar geraapt onderdelenspul waar ze een toestel van gebouwd hebben.
Alle nieuwe toestellen die zogenaamd vochtbestendig zijn, zijn dat niet echt. Ongeacht merk. Zodra een indicator verkleurd is of er corrosie in je laadpunt zit, zit je in de problemen.

• LinuX-TUX
Hackus schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:02:
@LinuX-TUX zie dik gearceerde.
(vochtopname van oa kattenbakkorrels is vele malen groter) maar de kans is erg klein om vocht uit je toestel te halen.)
Excusez moi, in dat geval silicagel korrels van schoenen werken ook :Y)

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
WhatsappHack schreef op woensdag 11 september 2019 @ 00:47:
[...]

@GlowMouse Lijkt me toch een longshot. Vooral vanwege dat zinnetje dat het na verloop van tijd minder kan worden. Ga jij maar bewijzen dat het puur door ‘t zout komt of omdat de bescherming al verzwakt was. Dan moet je een goede rechtsbijstand of dikke zakken hebben wil je dat uit gaan vechten. :P Bij rechtsbijstand kan je dat eigenlijk vergeten, die betalen nog liever een nieuw toestel. :+
We hebben het over een toestel van hooguit 22 maanden oud. Bij een mededeling als "Spat‑, water‑ en stofbestendigheid kunnen na verloop van tijd afnemen als gevolg van normale slijtage." verwacht ik dat rubbers na verloop van tijd vergaan, maar niet dat de waterdichtheid na twee jaar is verdwenen.

Als TS teruggaat naar de verkoper, kan hij gratis zijn iPhone X laten repareren of door een nieuwe laten vervangen.

• WhatsappHack
  • Niet online
GlowMouse schreef op donderdag 12 september 2019 @ 12:38:
[...]
Als TS teruggaat naar de verkoper, kan hij gratis zijn iPhone X laten repareren of door een nieuwe laten vervangen.
Ik waardeer je optimisme, maar het lijkt me stug dat dit zo makkelijk gaat zijn of uberhaupt gaat lukken. Maar hoop doet leven en ik hoop dat je gelijk hebt. ;)
e.looijenga schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:10:
Van alle vochtschade is zeewater denk ik wel het slechtste waar je hem in ondergedompeld hebt. Ik hoop dat een en ander opgelost gaat worden, als je tegen korting een refurbished/remanufactured aangeboden krijgt zou ik in ieder geval niet akkoord gaan. Dat is vaak bijelkaar geraapt onderdelenspul waar ze een toestel van gebouwd hebben.
Alle nieuwe toestellen die zogenaamd vochtbestendig zijn, zijn dat niet echt. Ongeacht merk. Zodra een indicator verkleurd is of er corrosie in je laadpunt zit, zit je in de problemen.
De refurbs van Apple zijn kwalitatief niet van nieuw te onderscheiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-04 13:15
Zorg dat je ook niet in discussie gaat met het reparatie bedrijf maar de winkelier. Dat scheelt een hoop grijze haren.
_AvA_ schreef op donderdag 12 september 2019 @ 03:43:
Zoek eens op YouTube naar Louis Rossmann
Die man kan ook uit zijn nek kakelen.
Hij zou een gratis reparatie hebben gekregen nadat hij expres 2 liter water over zijn P51/52 Thinkpad heeft gedumpt.

Ik service Lenovo hier, als er vochtschade opzit krijg je een offerte. Net als Apple.

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

_AvA_

en dat ben zo.

-hier stond iets te veel info

[ Voor 96% gewijzigd door _AvA_ op 13-09-2019 02:28 ]

Droogkloot.

• e.looijenga
  • Laatst online: 24-04 21:59
De refurbs van Apple zijn kwalitatief niet van nieuw te onderscheiden.
Misschien van de buitenkant niet, maar het blijft een 2e hands opgelapt toestel. Daar zou ik nooit de hoofdprijs voor neer willen leggen.
Pagina: 1