Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Computer start niet meer (na kortsluiting?)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Gongbao
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 29-11 22:42
Vandaag zette ik mijn computer aan en op dat moment klonk er een soort tik in de kast, alsof er een stop springt. De stroom in de groep ging eraf. Toen ik de stroom er weer op zette in de meterkast deed alles het weer, behalve mijn PC (specs onder).

Het lijkt me dat er kortsluiting is ontstaan die iets kapot heeft gemaakt. Wel vreemd, de voeding is volgens mij ruim bemeten en er stond op dat moment op de groep verder helemaal niets aan.

Ik ruik niets en kan niets zien als ik de PC open doe. Enig idee wat ik nu het beste kan doen?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 335,-€ 335,-
1MoederbordenMSI MPG X570 Gaming Pro Carbon WiFi€ 271,-€ 271,-
1VideokaartenAsus GeForce RTX 2070 Super 8GB Dual Evo OC€ 609,-€ 609,-
1BehuizingenFractal Design Define C€ 78,65€ 78,65
1Geheugen internKingston HyperX Fury HX432C18FBK2/32€ 165,95€ 165,95
1Voedingenbe quiet! Straight Power 11 650W€ 99,90€ 99,90
1Solid state drivesSamsung 970 Evo Plus 1TB€ 214,50€ 214,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.774,-

Alle reacties

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-11 01:03
Met een multimeter in een molex kijken of de voeding nog spanning geeft?
Als de voeding stuk is kun je misschien nog een nieuwe zekering plaatsen.

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-11 17:42
PC stroomloos maken, 10x op de aan/uit knop drukken, stekker terugstoppen en nogmaals proberen.

Nog steeds geen teken van leven? Dan is denk ik je voeding of je moederbord stuk.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-11 11:20
Goofy1978 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 20:40:
Met een multimeter in een molex kijken of de voeding nog spanning geeft?
Als de voeding stuk is kun je misschien nog een nieuwe zekering plaatsen.
Als je geen multimeter hebt: Voeding volledig loskoppelen van de PC, in het stopcontact steken en met een paperclip in de 24-pins de groene kabel met een zwarte verbinden. Voeding zou dan op moeten starten. Is op internet wel te vinden welke verbinding je precies moet maken.

edit: https://nl.wikihow.com/De...-een-computer-controleren

Overigens verwacht ik inderdaad een defecte voeding, gezien je probleem klinkt als het in werking tredden van de shortcircuit of overspanningsbeveiliging. Uitgaande van het model gok ik dat je nog een garantieclaim in kan dienen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door kgd92 op 04-09-2019 12:52 ]

• Gongbao
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 29-11 22:42
Ik heb inderdaad contact opgenomen met de verkopende partij en ze gaan het nakijken, ik verwacht een nieuwe voeding.

Dank voor de hulp!

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
Ik zou ook toch even kijken of je iets kan vinden wat eventueel de kortsluiting veroorzaakt heeft.
Het kan natuurlijk de voeding zijn, ook al is hij nog zo goed alles kan stuk.
Maar je kan voor de zekerheid toch even alles na lopen of je iets kan vinden wat de oorzaak is dat de voeding poef zegt.
Een boutje wat losgeraakt is en ergens tussen gekomen is om maar iets te roepen.
Anders doe je er een nieuwe voeding in en is het weer raak en dat is zonde van de tijd, geld en moeite.
Je kan natuurlijk ook gewoon pech hebben met deze voeding maar even zoeken kan geen kwaad.
Pagina: 1