Toon posts:

Elo touchscreen laten werken onder Raspbian

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag allen,

Ik heb een 12" ELO touchscreen met seriële aansluiting. Deze wil ik graag werkend krijgen onder Raspbian. Deze heb ik draaiend op een Raspberry PI3B met daarop een RS232 board. Heb inmiddels uitgevonden hoe ik de RS232 in kan schakelen, maar heb geen idee hoe ik de drivers van het touch panel kan installeren. Heeft iemand enig idee, en wil me hier bij helpen? Alvast dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-09 21:59

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je al uitgezocht wat voor touchscreen je precies hebt? Want als ik zoek op 'elo touchscreen raspberry pi' krijg ik als eerste hit dit topic uit 2014 naar voren dat zegt dat 't niet gaat werken: https://www.raspberrypi.org/forums/viewtopic.php?t=68407.

Daaronder staan een hoop andere resultaten met andere uitkomsten. Wees dus wat specifieker wat je hebt en wat je zelf al hebt gevonden.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Hero of Time, allereerst mijn dank voor je reactie. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik niet veel ervaring heb met Linux, excuses als ik hierdoor wat essentiele informatie vergeet.

Ik heb een Elo 12" touchscreen. Een exact typenummer heb ik niet daar het apparaat (nog) ingebouwd zit, kan de achterkant zo 123 niet zien. Het is in elk geval een al wat ouder scherm. Resolutie is 800x600 pixels. Ding is voorzien van een seriele aansluiting voor het touchscreen en een VGA aansluiting voor de beeld signalen. Ik gebruik een HDMI naar VGA adapter, werkt prima. Onder Windows draait het touchscreen prima.

De Raspberry is voorzien van een RS232 boardje, zo'n standaard ding wat je op de pinheader van de raspberry steekt. Veel verder dan alles aansluiten, Raspbian installeren en in Raspbian de RS232 interface inschakelen ben ik niet gekomen. Had gehoopt dat Raspbian standaard drivers aan boord had, maar helaas. Probleem is dat ik nu niet weet hoe verder. Hoop dat iemand mij hierbij kan helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het zal wel drivers hebben, maar seriële apparaten zijn niet plug & play zoals USB. Het wordt dan ook niet direct herkent of wat dan ook. Je zal zelf moeten zorgen dat er wordt geluisterd op de seriële poort voor input. Daarom is het ook belangrijk om te weten wat voor touchscreen het is. De andere hits die ik met Google vond, werkten voornamelijk over USB en degene die dus niet werkte, ging over serieel. Maar dat dat ene scherm niet werkt, wil niet zeggen dat elk seriële touchscreen niet gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb vanmiddag het scherm even uitgebouwd om het typenummer te achterhalen. Het gaat om een Elo ET1229L-75WA-1. Kun je me nu wat verder helpen? Alvast mijn dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zoekende op je gegeven informatie + raspberry pi krijg ik al wat resultaten terug. Heb je al met xinput_calibrator getest of input wordt gezien e.d.?

Pagina: 1