Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Kan ik dubbele huur nog voorkomen?

Pagina: 1
Acties:

• London
  • Registratie: oktober 2007
  • Niet online

London

Victoria Concordia Crescit

Topicstarter
Mensen, experts, vandaag is mij een nieuwe (huur)woning aangeboden welke per 1-10 beschikbaar is. Super fijn natuurlijk echter heb ik bij mijn huidige verhuurder een opzegtermijn van 1 maand. Ik dacht dus per 4-10 te kunnen opzeggen maar in de bevestiging kreeg ik te horen dat de opzegging per 1-11 gaat omdat ze vanaf de eerste van de maand rekenen. De voorwaarden van mijn huidige verhuurder:

Ik neem aan dat hier geen speld tussen te krijgen is? Als ik 3 dagen eerder had geweten dat ik de nieuwe woning had gehad dan had ik het uiteraard per 1-10 opgezegd. Nu kosten 3 dagen mij ongeveer 900 euro :(

Ik heb al gebeld met de verhuurder en die wijzen weer door naar de makelaar. Als die de woning waar ik nu in zit tijdig verhuurd krijgen valt er wellicht iets te verrekenen, maar heel hoopvol was de man niet.

Ik heb gewoon pech gehad, gok ik?

Arsenal - Real Madrid - Mercedes AMG Petronas

• MrAcid
  • Registratie: april 2006
  • Niet online
Ja.

Twitter | Strava

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online
Bekijk het positief, nu heb je een maand de tijd om te verhuizen. Anders had je het in drie dagen moeten doen.

• Maarten_E
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 13:30
Ik neem aan dat de nieuwe verhuurder een andere persoon/maatschappij is?
Want ik ben verhuisd binnen dezelfde woningcoöperatie, en ik had geluk dat zij mij konden splitsen (2 weken oude appartement, 2 weken nieuwe appartement) zodat ik niet dubbel hoefde te betalen.

• ilhanko
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Ik vrees dat je pech hebt. maar misschien kun je zelf een nieuwe huurder vinden voor je huidige woning zodat die persoon er al per 1-10 in kan en jij een dealtje kunt sluiten met de verhuurder? :)

• kabeltjekabel
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 02:45
Je kunt natuurlijk aanbieden dat je (bijv.) 200,- betaald en dan wel per 4-10 er uit gaat. Dan kunnen zij die maand huur van een nieuwe huurder innen. Zij blij, jij (grotendeels / relatief) blij.

E.e.a. hangt natuurlijk af van wat voor type verhuurder het is en of ze al een nieuwe huurder hebben.

• cryptapix
  • Registratie: januari 2001
  • Nu online
Die opzegbepaling is vrij gebruikelijk. Doe je niets aan. Kun je je nieuwe huur niet later laten ingaan? En enige overlap heb je sowieso wel nodig om te verhuizen, schoon te maken, etc. Maand is lang, maar een week is weer zo om.

• London
  • Niet online

London

Topicstarter
Dank voor de reacties. Ik zal morgen de nieuwe verhuurder eens bellen om te kijken of het misschien mogelijk is om de huur wat later in te laten gaan. Niet geschoten is altijd mis..

• wodkabuikje
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 13:14
Heb je geen tijd nodig in de nieuwe woning om te verven, behangen, schoon te maken, vloer te leggen, internet aanvragen, etc? Ik ben heel vaak verhuisd in mijn even maar hield doelbewust de oude woning aan om de boel in de nieuwe woning op orde te krijgen.

niet iedereen heeft een bierbuikje

• London
  • Niet online

London

Topicstarter
wodkabuikje schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 19:18:
Heb je geen tijd nodig in de nieuwe woning om te verven, behangen, schoon te maken, vloer te leggen, internet aanvragen, etc? Ik ben heel vaak verhuisd in mijn even maar hield doelbewust de oude woning aan om de boel in de nieuwe woning op orde te krijgen.
Nee zo goed als niet. De woning wordt zo goed als "klaar" opgeleverd. Een luxeprobleem :+

• skelleniels
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 13:09
Is bijna altijd zo dat de opzegperiode pas start de eerste dag van de volgende maand.

http://specs.tweak.to/16567

• Anatidae
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 21-11 06:46
London schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 19:23:
[...]

Nee zo goed als niet. De woning wordt zo goed als "klaar" opgeleverd. Een luxeprobleem :+
3 opties:
- Je vraagt je huidige verhuurder voor verkorting van het opzegtermijn. Wellicht geen probleem omdat ze zo iemand anders kunnen vinden. Aan de andere kant kost afwijken van standaard procedures ze moeite waar ze waarschijnlijk geen zin in hebben.
- toekomstige verhuurder vragen de huur later in te laten gaan. Deels zelfde als hierboven. + Waarom zouden ze. Voor jou 10 anderen.
- de nieuwe huurder van oude woning benaderen of ze er tegen betaling wellicht al eerder in willen.

Eendjes <3. Mario Kart 8DX: SW-1803-1219-1903

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True