Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NemaProblema
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 05-04 22:12
Hallo allemaal. (ik ben nieuw hier en het is de 1e keer dat ik een topic start)

Ik heb een zeer vervelend probleem en was benieuwd naar jullie mening, gedachtegang, ervaringen, tips, etc.
Een aantal weken geleden heb ik een nieuwe iphone X gekocht. (64 GB, 12.4.1.)
Voor het eerst bij Apple trouwens, ik kom van een Samsung S4. (Ja, ik weet :+ )
Maar goed, splinternieuw toestel dus, binnen no-time kreeg ik te maken met geluidsproblemen. :/

Ik zal een paar voorbeelden geven:

- Het instellen van mijn wekker, gaat af (op het scherm), maar dan zonder geluid.
- Ik wil een liedje opzetten, speelt ook af, geen geluid.
- Ik word gebeld, de andere persoon hoort mij, maar ik hem niet?!
- Meldingen van notificaties e.d. komen binnen, ook zonder geluid.

Dit zijn de meest opvallende problemen die ik tot nu toe heb ervaren.
Dit gebeurd niet élke dag, maar ongeveer om de dag..
En wanneer hij dus zo vervelend doet, merk ik dat mijn batterij ook ineens sneller op gaat!
Bijvoorbeeld, voor het slapen gaan stond mijn batterij percentage op 100%, in de ochtend staat hij ergens op 80%!
Normaal gesproken staat hij de volgende ochtend nog steeds op 100%, maar wanneer hij dus dat gedrag vertoond (geen geluid hebben enz.) daalt het percentage ineens heel snel.
Terwijl er bijv. niks mee gedaan werd.

Wat heb ik dus gedaan alle keren tot nu toe?

- Steeds mijn iphone opnieuw aan/ uit gezet. Dan doet hij dus even ''normaal.''
Maar de volgende dag wil ik bijv. mijn wekker instellen en ja hoor.. Geen geluid!
- Apps verversen uitgezet, zodat ze op de achtergrond niet onnodig doorgaan...
- Bluetooth aan/ uitgezet, daarna gecheckt of geluid misschien terug was. Nou, ook niet dus.
- Heb zoveel mogelijk bepaalde instellingen aangepast, om ervoor te zorgen dat apps niet onnodig batterij op gaan vreten...
- Uiteraard alle volume knoppen en de instellingen daarvan, gecontroleerd. Allemaal in orde.

Dus het komt erop neer dat hij alleen eventjes normaal doet, wanneer hij dus opnieuw opgestart is!
En anders blijft hij gewoon raar doen.

Ik heb contact gehad (bijna elke dag) met Apple via de chat.
Ik moet wel zeggen, fijne communicatie. Ook vlot en direct.

- 1e keer chatten: we hebben een analyse gedaan, waarop de medewerker zei: ''Er is geen hardware-probleem gevonden, hij gaf wel aan dat hij niet volledig up-to-date is. Ik stel voor dat we eerst even die update doen, goed?'' Nou er was inderdaad een kleine update, die heb ik uitgevoerd.
Volgende dag? Nog steeds problemen.
- 2e keer chatten: de medewerker adviseerde dit: ''Je sluit de iPhone aan op een computer en verbind deze met iTunes. In iTunes klik je op “Maak reservekopie”. Ik moest mijn telefoon dus gaan resetten en alles opnieuw gaan instellen. Hier ging het dus al fout, want mijn laptop geeft iedere keer bij het verbinden met de iphone aan: ''iTunes kan geen verbinding maken met deze iphone. Er heeft zich een onbekend probleem voorgedaan.'' :F .... ziekelijk frustrerend dit soort dingen! Had trouwens maar via mijn iphone een back up gemaakt via iCloud, had geen andere optie.
- 3e keer chatten (vandaag dus): een langer en gedetailleerder gesprek gehad met de medewerker. Hij wilde dat ik even met oordopjes in bijv. een Youtube filmpje ging afspelen, om te testen of het geluid het daar wel deed. Ja, het werkte de 1e keer, even. Daarna wilde het geen eens een filmpje af laten spelen...
Toen even de Dictafoon app geopend, ik moest mijzelf even gaan opnemen, om daarna te checken of ik dat soort dingen dan wel kan horen? Nope, ik kon geen eens iets opnemen! Alles liep ook ineens vast... :?
Toen heeft hij mij een hele stappenplan gegeven en ook veel uitgelegd, dit ga ik vanavond dan proberen.
Volgens hem is dit een andere manier van herstellen, dus ik ben benieuwd. Hij zei dat daar ook uitleg bij zit voor het probleem met de verbinding tussen iTunes (op laptop) en mijn iphone...

Wel zei hij op het eind van ons gesprek, dat hij ergens wel denkt aan een probleem in de hardware.
Eerlijk gezegd dacht ik daar al aan sinds dag 1, maar goed..
Ik kan wel huilend/ boos naar de winkel rennen en/ of de iphone terugbrengen, of een ander toestel gaan kopen omdat ik dit gedoe zat ben, maar dan weet ik alsnog niet wat er aan de hand was..
En wie weet, dan koop ik uit frustratie een ander toestel ofzo, krijg ik ineens daar gezeik mee. :+
Je weet maar nooit!

Maar heb echt alles wij zij hebben geadviseerd, uitgevoerd. Helaas zonder succes.
Alleen dat ene nog niet, wat ik vanavond dus ga proberen, mijn laatste hoop.
Ik ga het op een laptop doen met Windows 10 erop.
Ook iets vreemds trouwens; de allereerste (en enige) keer dat ik met iTunes verbinding maakte met mijn iphone, om muziek erop te zetten, lukte dus wel. Dat was in het begin, toen ik mijn iphone pas gekocht had.
Mocht het toch een probleem zijn met de hardware, dan moest ik contact opnemen voor service...

Ook heb ik trouwens rondgekeken op internet, voor oplossingen, maar heb niks kunnen vinden wat echt overeen komt met mijn problemen. Wel heb ik gezien dat er mensen zijn die bijv. na de update in juni, ook problemen hadden met hun geluid! Zelfs sinds vorig jaar oktober. Ook op Amerikaanse forums enz.
Bij Apple zei een medewerker hier geen ervaring mee te hebben gehad..
Maar ik heb best veel reacties gezien over soortgelijke problemen. Ik dacht dus eerst, kan het geen probleem zijn in de software? Ik bedoel, als er zoveel mensen zijn met hetzelfde probleem en ook echt na een update te hebben gehad.. :?
Apple zou toch wel op de hoogte moeten zijn van al deze klachten van mensen?!

Maar goed, zoals jullie hebben kunnen lezen, een hoop drama! Ik heb er gewoon hoofdpijn van gekregen. :|
Heb jij dit soort problemen ook meegemaakt? Al ervaring met bijv. de service die hierbij komt kijken?
Heb je misschien ideeën of tips? Als er trouwens iets niet duidelijk is in mijn verhaal, laat het me weten.
Ik heb 2 jaar garantie bij de winkel waar ik hem kocht en 1 jaar bij Apple zelf..

Ik hoor graag jullie meningen hierover!

[ Voor 5% gewijzigd door NemaProblema op 03-09-2019 18:09 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 19:51
Als hij splinternieuw is (wat ik betwijfel want volgens mij wordt deze niet meer verkocht?) waarom maak je dan geen afspraak bij de genius bar in Amsterdam/Haarlem of Den Haag?

Dat is letterlijk binnen lopen (als je een afspraak heb). Ze constateren een probleem, gaan her nakijken en is het niet op te lossen dan loop je met een nieuwe iphone weg.

Controleer op de site van Apple of je iphone nog onder garantie valt bij Apple zelf (serienummer invullen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 31-08 05:06
Klinkt eerder als een hardware defect dus ik ben bang dat het stappenplan ook niet werkt.

Gewoon garantie claimen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NemaProblema
@Knamix

Ja hij is echt nieuw, Paradigit in Eindhoven verkocht hem op dat moment nog. (Of misschien nu nog)
Het was ergens in juli dat ik hem daar kocht.

Oh serieus, ja dat heb je nodig he, iemand die er even goed naar kijkt... Tnx voor de tip.
Trouwens is het normaal dat je een handleiding krijgt in het Russisch en Bulgaars? :|
Want er zat geen enkele uitleg bij in het Nederlands, zelfs geen Engels....

@Jordy_413

Ja echt he... Ik denk dat ook.... Want dit is wel heel vreemd allemaal.

[ Voor 9% gewijzigd door Daedalus op 04-09-2019 23:13 . Reden: reacties samengevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy_413
NemaProblema schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 17:48:
@Knamix
Trouwens is het normaal dat je een handleiding krijgt in het Russisch en Bulgaars? :|
Want er zat geen enkele uitleg bij in het Nederlands, zelfs geen Engels....
Nou lijkt mij grijze import.. zegt voor de rest niks over de kwaliteit van de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NemaProblema
Haha ik zie dat ze hem nog wel verkopen...
Zelfs duurder dan toen ik hem kocht _O-
Jordy_413 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 17:52:
[...]

Nou lijkt mij grijze import.. zegt voor de rest niks over de kwaliteit van de iPhone.
Nee precies, maar het blijft natuurlijk handig om in het Nederlands te kunnen lezen als je iets niet snapt.

[ Voor 66% gewijzigd door Daedalus op 04-09-2019 23:13 . Reden: reacties samengevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy_413
NemaProblema schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 17:56:
[...]

Nee precies, maar het blijft natuurlijk handig om in het Nederlands te kunnen lezen als je iets niet snapt.
Online zijn er natuurlijk ook nog handleidingen te vinden he.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NemaProblema
Jordy_413 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 18:17:
[...]

Online zijn er natuurlijk ook nog handleidingen te vinden he.
Klopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 08:02
Jordy_413 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 17:39:
Klinkt eerder als een hardware defect dus ik ben bang dat het stappenplan ook niet werkt.

Gewoon garantie claimen..
Voor garantie moet het wel een hardwareprobleem zijn... dat moet je dus uitsluiten.

@NemaProblema Laat me raden, er is je geadviseerd om hem naar fabrieksinstellingen te herstellen en te testen zonder een backup terug te zetten ( in eerste plaats)?. Dat lijkt me hier wel op zijn plaats namelijk, zo sluit je software uit :)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:09
Besturingssysteem opnieuw installeren, hoewel ik vrijwel zeker weet dat dit een probleem is met de hardware. Reparatie van Apple duurt een kleine week in de meeste gevallen, inclusief vervoer. Je kan ook een Apple Store bezoeken of teruggaan naar Paradigit.

https://support.apple.com/nl-nl/HT201252
Knamix schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 17:35:
Als hij splinternieuw is (wat ik betwijfel want volgens mij wordt deze niet meer verkocht?) waarom maak je dan geen afspraak bij de genius bar in Amsterdam/Haarlem of Den Haag?

Dat is letterlijk binnen lopen (als je een afspraak heb). Ze constateren een probleem, gaan her nakijken en is het niet op te lossen dan loop je met een nieuwe iphone weg.

Controleer op de site van Apple of je iphone nog onder garantie valt bij Apple zelf (serienummer invullen).
De iPhone X kun je gewoon nog nieuw krijgen hoor, alleen niet rechtstreeks via Apple.

[ Voor 85% gewijzigd door NotSoSteady op 03-09-2019 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NemaProblema
Geronimous schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 22:29:
[...]

Voor garantie moet het wel een hardwareprobleem zijn... dat moet je dus uitsluiten.

@NemaProblema Laat me raden, er is je geadviseerd om hem naar fabrieksinstellingen te herstellen en te testen zonder een backup terug te zetten ( in eerste plaats)?. Dat lijkt me hier wel op zijn plaats namelijk, zo sluit je software uit :)
Ja inderdaad, vanavond is me dus niet gelukt. Zal het morgen gaan proberen. Als iTunes dan tenminste gaat werken!
NotSoSteady schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 22:47:
Besturingssysteem opnieuw installeren, hoewel ik vrijwel zeker weet dat dit een probleem is met de hardware. Reparatie van Apple duurt een kleine week in de meeste gevallen, inclusief vervoer. Je kan ook een Apple Store bezoeken of teruggaan naar Paradigit.

https://support.apple.com/nl-nl/HT201252

[...]

De iPhone X kun je gewoon nog nieuw krijgen hoor, alleen niet rechtstreeks via Apple.
Oh oke, ik dacht dat zoiets veel langer zou duren, maar goed ongeveer een week, klinkt al beter.

Ja ik ga het indd ff uitvoeren morgen..
Bedankt voor het meedenken!

Oke.. Ik heb vandaag mijn iphone proberen te herstellen, maar dit is gewoon niet goed gegaan.
Ik heb net telefonisch contact gehad met Apple, waarschijnlijk gaat mijn telefoon gewoon naar één van de zaken en moet hij onderzocht worden. Dat kan kort duren, maar ook lang, ligt aan het probleem.

Ik heb uiteraard garantie, maar misschien kunnen er kosten bij komen kijken van de service van de partij waar ik hem naar breng, werd er gezegd. Daar heeft Apple geen invloed op.

Pff, ik had nog gehoopt dat dat stappenplan etc. ging werken, maar blijkbaar heb ik gewoon een verkeerd toestel gekocht!

[ Voor 53% gewijzigd door Daedalus op 04-09-2019 23:13 . Reden: reacties samengevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

@NemaProblema als je als laatste hebt gereageerd in een topic, zou je dan je laatste bericht willen willen wijzigen in plaats van iedere keer een nieuwe reactie te plaatsen (zoals ook in de waarschuwing boven het reactievak staat). Ik heb nu de reacties voor je samengevoegd.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:09

Japie.G

Colour Classic

NemaProblema schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 23:14:
[...]

Ja inderdaad, vanavond is me dus niet gelukt. Zal het morgen gaan proberen. Als iTunes dan tenminste gaat werken!

[...]

Oh oke, ik dacht dat zoiets veel langer zou duren, maar goed ongeveer een week, klinkt al beter.

Ja ik ga het indd ff uitvoeren morgen..
Bedankt voor het meedenken!

Oke.. Ik heb vandaag mijn iphone proberen te herstellen, maar dit is gewoon niet goed gegaan.
Ik heb net telefonisch contact gehad met Apple, waarschijnlijk gaat mijn telefoon gewoon naar één van de zaken en moet hij onderzocht worden. Dat kan kort duren, maar ook lang, ligt aan het probleem.

Ik heb uiteraard garantie, maar misschien kunnen er kosten bij komen kijken van de service van de partij waar ik hem naar breng, werd er gezegd. Daar heeft Apple geen invloed op.

Pff, ik had nog gehoopt dat dat stappenplan etc. ging werken, maar blijkbaar heb ik gewoon een verkeerd toestel gekocht!
Wat heeft iTunes er mee te maken? En het makkelijkst is om gewoon een afspraak te maken met een genius bar medewerker, dan loop je sowieso weer met een werkend toestel naar buiten.

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NemaProblema
update!

Weet niet of het nog iemand interesseert, of dat er überhaupt nog gekeken wordt hier...
(Ik zelf vind het namelijk wel vaak prettig als ik een verhaal heb gelezen, dat iemand dan ook ff schrijft hoe het is afgelopen) :+

Maar ik heb dus een nieuw toestel gekregen!
Een snelle, correcte service.
Met mijn vorige telefoon was er dus inderdaad iets mis.

Dus nu maar hopen dat deze wel helemaal OK is. ;)
Pagina: 1