Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gebruik maken van 1 à 2 virtuele machines in Virtualbox. Een virtuele machine is Windows 10 met hierin Office taken. Een andere virtuele machine is Ubuntu.
De host is Windows 10. Geen gaming. Regelmatig omzetten van video's in andere formaten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijs +- 1000 Euro (eventueel nog marge). De assemblage doe ik zelf. Belangrijk is de PC future proof is (min. 5 jaar).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb reeds 2 monitors en input devices (toetsenbord, muis).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Over mijn huidig moederbord Asus P5QL-E ben ik best tevreden.
Ik wel gebruik maken van kwaliteitsonderdelen. De PC voorzie ik minstens 5 jaar te gebruiken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een snelle (vooral met 1 à 2 virtuele machines), stille en zuinige PC. Ik doe niet aan gaming.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Controleren of alle gekozen componenten compatibel zijn met elkaar.
Suggesties van andere componenten voor mijn gewenste build.
Ik heb research gedaan naar de componenten
AMD Ryzen 7 2700 Wraith Boxed 8 cores, TDP van 65W
Asus PRIME X470-PRO X470 chipset, best tevreden over mijn huidig moederbord van Asus, koellichaam voor M.2
Gigabyte GT 1030 Silent Low Profile 2G Ik gebruik de PC niet voor gaming. GT 1030 is zuinig in verbruik. Passieve koeling.
Fractal Design Define R6 USB-C Wit Geen budget kast, wel aansluiting front panel 1x USB 3.1 gen 2 type C, 2x USB 3.0, 2x USB 2.0
Kingston HyperX Fury HX426C16FBK2/32 Compatibel volgens de memory QVL lijst van het moederbord. Weliswaar snelheid 2666 Mhz.
Cooler Master V Series V550 Gold voeding. Uitzonderlijk efficiënt onder lage belasting.
Gebruik maken van 1 à 2 virtuele machines in Virtualbox. Een virtuele machine is Windows 10 met hierin Office taken. Een andere virtuele machine is Ubuntu.
De host is Windows 10. Geen gaming. Regelmatig omzetten van video's in andere formaten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijs +- 1000 Euro (eventueel nog marge). De assemblage doe ik zelf. Belangrijk is de PC future proof is (min. 5 jaar).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb reeds 2 monitors en input devices (toetsenbord, muis).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 2700 Wraith Boxed | € 184,- | € 184,- |
1 | Moederborden | Asus PRIME X470-PRO | € 135,90 | € 135,90 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GT 1030 Silent Low Profile 2G | € 77,04 | € 77,04 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define R6 USB-C Wit | € 122,05 | € 122,05 |
1 | Geheugen intern | Kingston HyperX Fury HX426C16FBK2/32 | € 142,50 | € 142,50 |
1 | Voedingen | Cooler Master V Series V550 | € 84,90 | € 84,90 |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 500GB | € 63,55 | € 63,55 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 809,94 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Over mijn huidig moederbord Asus P5QL-E ben ik best tevreden.
Ik wel gebruik maken van kwaliteitsonderdelen. De PC voorzie ik minstens 5 jaar te gebruiken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een snelle (vooral met 1 à 2 virtuele machines), stille en zuinige PC. Ik doe niet aan gaming.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Controleren of alle gekozen componenten compatibel zijn met elkaar.
Suggesties van andere componenten voor mijn gewenste build.
Ik heb research gedaan naar de componenten
AMD Ryzen 7 2700 Wraith Boxed 8 cores, TDP van 65W
Asus PRIME X470-PRO X470 chipset, best tevreden over mijn huidig moederbord van Asus, koellichaam voor M.2
Gigabyte GT 1030 Silent Low Profile 2G Ik gebruik de PC niet voor gaming. GT 1030 is zuinig in verbruik. Passieve koeling.
Fractal Design Define R6 USB-C Wit Geen budget kast, wel aansluiting front panel 1x USB 3.1 gen 2 type C, 2x USB 3.0, 2x USB 2.0
Kingston HyperX Fury HX426C16FBK2/32 Compatibel volgens de memory QVL lijst van het moederbord. Weliswaar snelheid 2666 Mhz.
Cooler Master V Series V550 Gold voeding. Uitzonderlijk efficiënt onder lage belasting.