Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik wil een grafiek die ik in mijn bezit heb namaken. Ik denk dat dit moet dmv een combinatie van stacked en clustered bar charts. Ik heb daarom al een hoop tutorials gekeken maar het lukt me niet om de positivity er op de juiste plek (dus rechts in de balkjes steeds) in te krijgen.

De grafiek moet er als volgt uit zien:
- Bar chart type (dus horizontale staven)
- Op Y-as Product 1 t/m 15, met geclusterd staven voor jaar 2015 t/m 2018
- Voor elke staaf (2015 tm 2018 voor elk product) is het laatste deel gearceerd voor het aantal dat 'postief' was (bv: product 1 heeft in 2015 10x feedback gehad, waarvan 1x positief, dus het einde van dat staafje ~rechts~ is voor 1/10 een andere kleur/geaccentueerd)

Dus

Product 1
- 2015 --> staaf met totaal + positivity aan het eind
- 2016 --> staaf met totaal + positivity aan het eind
- 2017 --> staaf met totaal + positivity aan het eind
- 2018 --> staaf met totaal + positivity aan het eind

Product 2
- 2015 --> staaf met totaal + positivity aan het eind
- 2016 --> staaf met totaal + positivity aan het eind
- 2017 --> staaf met totaal + positivity aan het eind
- 2018 --> staaf met totaal + positivity aan het eind

etc...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel 2016

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Wat het dichtst in de buurt kwam:
https://www.xelplus.com/e...column-and-stacked-chart/

Hoe pak ik dit aan???
Dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat heb je al geprobeerd? Want het enige wat ik zie is een requirement, geen eigen inzet tot een oplossing. En welke data gebruik je?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi Tsurany,

Dank voor je bericht.
Ik heb al veel fora en filmpjes gekeken. Deze verwijzen vooral naar het gebruik van gecombineerde grafieken, waar je clustered bar charts gebruikt, met een secundaire as.
Zoals ik hierboven schreef kwam deze tutorial het dichtst in de buurt:
https://www.xelplus.com/e...column-and-stacked-chart/

Toch komt geen van de oplossingen echt in de buurt van hoe het eruit moet zien.

Data:
2015 2016 2017 2018
Product 1 Pos 1 3 2 1
Neg 10 30 15 20

Product 2 Pos 1 3 2 1
Neg 10 30 15 20

Product 3 Pos 1 3 2 1
Neg 10 30 15 20

Product 4 Pos 1 3 2 1
Neg 10 30 15 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09 22:18
Ik snap eigenlijk niet wat je wilt (teken eens de gewenste uitkomst met de hand ofzo) en geef aan hoe je brondata er uit ziet (voorbeeldbestand uploaden of gewoon een screenshot).

Meestal is het probleem wel op te lossen door in je brondata extra (berekende) data op te nemen en die dan op de secundaire as te plotten.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan moet dit toch gewoon werken? https://www.smartsheet.com/stacked-bar-chart-graph

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Patrick,

Ik geloof dat ik geen afbeeldingen kan uploaden omdat ik te nieuw ben op dit forum. Of vergis ik me?
Dank Tsurany, ik heb variaties op die tutorial ook al geprobeerd. Ik heb al een combinatie van een grouped en stacked bar chart gemaakt, maar het probleem blijft dat ik een derde niveau heb per product: jaartal.
En dat kan ik dan weer niet verwerken.

Ik denk dat het lastig uit te leggen is zonder delen van mijn data en/of een afbeelding van de grafiek zoals hij eruit moet zien..
Pagina: 1