Keuze VOIP / VAMO leverancier

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VluggeJ4pie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-07 14:15
Momenteel ben ik mij aan het orienteren voor ons bedrijf naar een nieuwe VOIP oplossing. In de huidige situatie hebben we hier een PBX machine staan (on-premise) die ik zelf provision. Die staat echter in een apart VLAN en kan niet van buiten benaderd worden. Ik ben op zoek naar een nieuwe dienst in de cloud waarbij ook clients vanuit huis kunnen werken en via een app op hun smartphone. Daarnaast dient het ook de standaard mogelijheden te hebben: IVR, queus en dergelijke.

Zelf heb ik al onderzoek gedaan naar onder andere: 3CX en Voys, deze voldoen in principe aan mijn vraag maar ik denk dat er vast nog meer / betere leveranciers zijn.

Zijn er tweakers die een dergelijke dienst hebben geïmplementeerd of hiermee werken en hier goede ervaringen mee hebben? Welke leveranciers zouden jullie aanraden?

Alvast bedankt voor jullie aanbevelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-10 21:10
De grote providers bieden alles wat je wil natuurlijk ook aan, KPN, Vodafone, T-mobile en Tele2. Of is dat niet de richting die je uit wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-10 00:20
Ben zelf beheerder van Genesys Pure Connect hoewel dat wellicht te uitgebreid is. (wordt veel gebruikt op klantenservices)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ledokol
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-03-2023
I use Innovaphone IPVA on esxi. Hard to configure but works much better than 3CX. They also have their own app for apple and android which compatible with IPVA. If configuration complexity is not an issue for you than i suggest to use it or at least to try.

[ Voor 3% gewijzigd door Ledokol op 04-09-2019 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-10 17:07

RammY

Dát!

Ik denk dat jij met RoutIT wel wat kan.

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VluggeJ4pie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-07 14:15
Thanks allemaal!

@Ledokol What are in your opinion the advantages in comparison to 3CX. Product seems quite the same in my opinion.

• Ledokol
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-03-2023
Thanks allemaal!

@Ledokol What are in your opinion the advantages in comparison to 3CX. Product seems quite the same in my opinion.
Well. If you have ESXI infrastructure then advantage quite visible. IPVA take very small amount of resources in comparison. at least for basic pbx features like DTMF features . CFU etc. Personally i really like idea small virtual appliance instead of application which you have to install on top of OS. It is much easy to maintain. Look when you have to update OS and update PBX software. Sometimes after updates something brake. In case if you have small appliance you just update small appliance and thats all.
Another thing what i like in ipva is that you can easily eTheyxpand with increase of load. For example you can split services to different IPVA instances. for example LDAP one instance, Reverse proxy another, SBC can on 3rd. It is possible even to split separate departments to different virtual instances. As for me it is general WIN.

Second as for me 3cx administration console look like something for people who don`t know what they do. It is more created for not skilled user then for person who know exactly how voip works. I understand that this is modern trend to simplify everything . But i prefer to have more flexibility instead of simplify.

Of course IPVA also have things which i personally don`t like. For example if you want to implement dynamic presentation indication on/off switch it is quite tricky.

It is only my own opinion based on my small experience. But i suggest just to try may be you will like it or may be you will hate it :-). IPVA have demo mode so not need even to spend geld.

[ Voor 3% gewijzigd door Ledokol op 05-09-2019 10:33 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-10 12:39

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Modbreak:Heren, dit is nog altijd een Nederlands forum :) Gents, this is still a Dutch forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 13:42
Kijk ook is naar het platform van Voiceworks, werkt met dealers zoals Phonedata. Ik ken het platform, veel megelijkheden en een zeer goede vast mobiel integratie.

[ Voor 30% gewijzigd door NL_Scratch op 08-09-2019 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brbr4thepc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-09 18:05
Voordeel van Vast-Mobiel integratie is de goede gesprekskwaliteit en betrouwbaarheid van het GSM netwerk. Nadeel zijn de (extra) kosten voor de integratie.
Ander voordeel is dat je dan bijvoorbeeld met een App je afzendnummer wijzigen tussen vast en mobiel. Bel je vast uit dan zie je dit ook terug in de BLF status op de PBX.

Voordeel van een App op een smartphone zijn vaak dat er geen extra kosten naast de gebruikelijke kosten worden gerekend, dit verschilt per provider.
Nadeel is de gesprekskwaliteit via een slechte Wi-Fi verbinding afhankelijkheid van NAT instellingen van de router en de gesprekskwaliteit bij 3G of roamen tussen de masten via 4g. Dit heb ik onlangs rijdend getest en je merkt een kleine hapering in geluid bij een handover tussen de masten.
Let ook op of de App een push functionaliteit heeft. De 3CX App heeft dit. Het betekend dat als je App afgesloten is, en je wordt gebeld, je een push krijgt en de App automatisch opstart zodat je het inkomende gesprek kunt aannemen.

Kijk eens bij 10Telecom op de website
Pagina: 1