Toon posts:

Dual monitor via een Startech thunderbold 3 werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• rickyy
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 26-11 15:39
Hallo,

Ik heb hier een Intel NUC https://azerty.nl/product...uc8i7beh-barebone-mini-pc en een thunderbold -> 2x hdmi hub ( https://azerty.nl/product...-3-naar-2x-hdmi-converter ) , maar ik krijg maar 1 signaal tegelijkertijd uit dit kastje.

ligt dit misschien aan instellingen of is mijn hub gewoon niet goed? Als ik 1 monitor aansluit werkt deze wel, de tweede krijgt geen signaal. Als het omwissel gebeurd hetzelfde.

Er staat dat hij in staat moet zijn om 2x een 4K60hz signaal door te geven. Ik sluit 2x 1440p monitoren aan.

Als ik 1 hdmi in de NUC doe en 1 in de Startech krijg ik wel dual screen.

Uiteindelijk komen er drie monitoren aan de NUC te hangen. Twee via de Startech en 1 in de NUC.

Hebben jullie een idee waarom dit niet werkt?

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

• Wintervacht
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 13-11 18:01

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Ondersteunt je CPU/iGPU wel 3 schermen?
Op de website van intel staat wel dat Iris Plus Graphics 655 triple monitors ondersteunt, maar wel over 3 aparte uitgangen.
Heb je het al getest met 3 schermen?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• rickyy
Ja, ik krijg maar 2 schermen werkend. 1 via de NUC en 1 via de Startech, het derde scherm zegt dat hij dan geen signaal krijgt.

• rickyy
Ik denk dat ik er achter ben, helaas. Volgens dit overzicht: https://www.intel.com/con...s/000021752/mini-pcs.html

Ondersteund deze NUC 1 monitor op de Thunderbolt aansluiting.

Zou ik de HDMI poort die op de NUC zit kunnen splitsen? Want de NUC zelf ondersteund wel 3 monitoren.

• ResuCigam
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 09:24
Ik zal morgen even op mijn werk kijken, daar heb ik dezelfde generatie nuc met 2 schermen aan de praat gekregen met een splitter via usb-c. En een 3e scherm via de hdmi.

We do what we must because we can.

• rickyy
ResuCigam schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 17:43:
Ik zal morgen even op mijn werk kijken, daar heb ik dezelfde generatie nuc met 2 schermen aan de praat gekregen met een splitter via usb-c. En een 3e scherm via de hdmi.
Ik zat precies hieraan te denken toen ik je reactie las. Thunderbolt is beperkt tot 1 scherm, maar USB C niet als het goed is.

Hoe zit het met input lag via USB, is dat niet aanwezig?

• ResuCigam
Ik heb hier deze adapter gebruikt:
pricewatch unsorted: StarTech.com USB-C naar HDMI multi-monitor splitter 2-po...

Deze werkt prima, ik heb niets van lag gemerkt maar hier draaien alleen wat simpele desktop schermen.

• rickyy
ResuCigam schreef op woensdag 4 september 2019 @ 12:26:
Ik heb hier deze adapter gebruikt:
pricewatch unsorted: StarTech.com USB-C naar HDMI multi-monitor splitter 2-po...

Deze werkt prima, ik heb niets van lag gemerkt maar hier draaien alleen wat simpele desktop schermen.
Gaat 2x een 2560x1440 monitor hiermee lukken? Ik zie staan 4K@30hz, maar is dat per aansluiting of totaal?

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 25-11 21:46
Hij doet alleen maar 3 monitoren met MST.

• ResuCigam
rickyy schreef op woensdag 4 september 2019 @ 12:36:
[...]
Gaat 2x een 2560x1440 monitor hiermee lukken? Ik zie staan 4K@30hz, maar is dat per aansluiting of totaal?
Ik heb er hier 3 keer 1920x1080 aan hangen dus daar kan ik je niet mee helpen.

• rickyy
johnkeates schreef op woensdag 4 september 2019 @ 12:41:
Hij doet alleen maar 3 monitoren met MST.
Wil dat zeggen dat het wordt gemirrort of kan ik wel uitbreiden (ipv dus clonen).

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 25-11 21:46
rickyy schreef op woensdag 4 september 2019 @ 13:11:
[...]

Wil dat zeggen dat het wordt gemirrort of kan ik wel uitbreiden (ipv dus clonen).
Je kan dan wel uitbreiden
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee