Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
De batterij van mijn Samsung Galaxy S7 wordt de laatste weken tijdens normaal gebruik regelmatig warm (eerst vrijwel nooit), en ook het opladen gaat veel slechter.

Ten eerste, valt dit onder de garantie (toestel is minder dan 2 jaar geleden gekocht) en wat is de oorzaak en beste oplossing hiervoor?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:34

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Blaze85 waarschijnlijk is je accu defect aan het gaan. Wanneer dit een interne batterij is valt dit gewoon onder dezelfde garantie als je toestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Blaze85 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 13:18:
De batterij van mijn Samsung Galaxy S7 wordt de laatste weken tijdens normaal gebruik regelmatig warm (eerst vrijwel nooit), en ook het opladen gaat veel slechter.

Ten eerste, valt dit onder de garantie (toestel is minder dan 2 jaar geleden gekocht) en wat is de oorzaak en beste oplossing hiervoor?
Ik heb/had precies hetzelfde bij mijn Galaxy S7, echter was die van mij al bijna 3 jaar oud.
Hij dient nu dus als backup toestel.

Ik zou zeggen neem eens contact op met de winkel waar je hem hebt gekocht.

[ Voor 7% gewijzigd door ReVision. op 03-09-2019 14:18 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Schandalig van een A-merk als Samsung dat ze schijnbaar hun telefoons met baggerbatterijen uitrusten. Ik heb die S7 nog geen half uur per dag gebruikt en hij is verder in perfecte staat. Binnenkort maar eens kijken of ik de garantie kan claimen. Bedankt voor de reacties, rens-br en ReVision..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
De batterij valt dus niet onder de garantie, staat in de overeenkomst.
Accu's zijn één jaar, toestel ansich dus die 2 jaar

Batterijen worden gezien als consumable's
Elke gebruiker gaat er anders mee om, de één laadt dagelijks, de andere één keer per week.
Vrijwel alle batterijen ( bij samsung ) gaan na het eerste jaar langzaam in kwaliteit achteruit, en inderdaad met het 2e jaar is dit steeds duidelijker aanwezig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-06 09:41
Edit: Was dubbel met post hier boven.

[ Voor 84% gewijzigd door Jordy_413 op 03-09-2019 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
FreshMaker schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 17:18:

Elke gebruiker gaat er anders mee om, de één laadt dagelijks, de andere één keer per week.
Vrijwel alle batterijen ( bij samsung ) gaan na het eerste jaar langzaam in kwaliteit achteruit, en inderdaad met het 2e jaar is dit steeds duidelijker aanwezig
Balen; nog advies voor een nieuwe batterij? zit daar verschil in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Blaze85 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 19:16:
[...]Balen; nog advies voor een nieuwe batterij? zit daar verschil in?
Ligt aan je eigen handigheid natuurlijk
Een accu bestellen online en plaatsen zal zo'n 5 tot 15€ kosten, alleen als je op Ebay/Ali gaat kijken, zie je 4500mAh terwijl het 'hoogstens' 2500mAh kan zijn.

In de repairshops hier en daar zie ik prijzen van 40/50€ incl (beperkte) garanties
Lijkt me een gevalletje van indruk en vertrouwen over wat je in de omgeving kan vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 16:34

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Voor losse accu's heb je helemaal gelijk. Voor accu's die geïntegreerd zitten geldt gewoon de normale garantie van 2 jaar. Ze kunnen namelijk van een normale consument niet verwachten dat ze de accu zelf vervangen.

@Blaze85 gewoon contact opnemen met de verkoper dus, dit probleem valt gewoon onder de garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Onzin. je toestel valt gewoon onder conformiteitsvereiste (consumentengarantie) van geen enkele smartphone mag je verwachten dat de batterij binnen 2j defecten vertoond.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1