Skills onderverdeling: Verouderd?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beerse
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-09 22:45
Vanmorgen zag ik een uitdaging om mijn skills aan te passen en te verbeteren. Nu heb ik een aantal skills die ik als 'verouderd' zou willen bestempelen. Eventueel is 'roestig' een term.

Kennis van windows 2000 en windows 98 is niet meer relevant en ik heb er ook al jaren niets meer mee gedaan. Maar ik zou ze nog wel in de lijst willen houden. Ik beschouw mij toen als 'gevorderd' of misschien wel 'expert' maar nu zou ik eerder zeggen 'roestig' of 'verouderd'.

Daarom de vraag of de categorie 'verouderd (roestig)' er bij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boenkeijer
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 27-05 16:28
Hi @beerse

Interessante feature, we hebben weleens gekeken naar de skill 'Hobbymatig'. Maar dat zegt niet iets over hoe goed jij iets kan, want hobbymatig kan je ook ergens expert in zijn.

Een verouderde skill zegt ook niet echt iets over hoe goed je er in bent naar mijn idee..

Ik ben benieuwd hoe ook anderen daarover denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-09 22:45
Het idee van een 'verouderde' skill is zoiets als dat je er wel goed in was maar dat je het al een aantal jaar niet gebruikt heb. Voor software ontwikkelaars: de talen die je bij vroegere projecten hebt gebruikt maar nu al een tijdje niet meer.

Daarmee wil ik laten zien dat er wel iets is maar niet meer state-of-the-art. Maar als de gelegenheid zich voor doet wil ik dat wel weer oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik denk dat roestig een redelijke term is voor iets waar je idd goed in was, maar het al lang niet meer hebt aangeraakt.

Als ik ooit matig was, dan ben ik nu niet roestig maar is er defacto geen skill meer. Ik ben niet roestig qua coopertest lopen, dat is gewoon een skill die ik niet meer heb. Ik ben roestig in Windows NT4 beheer.

'Verouderd' vind ik wat minder klinken, dat kan namelijk ook slaan op dat NT4 verouderd is ipv dat mijn kennis er van is weggezakt.

/2cents, zonder de huidige skills-functie te gebruiken

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)