Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-04 11:09

jasjenl

Liab A Tymo

Topicstarter
Ik ben voor iemand op zoek naar een nieuwe android telefoon die nog een echte fysieke home button heeft, zoals bijv. de Xiaomi Mi 5 nog had. Maar dit lijkt een uitgestorven verschijnsel te zijn geworden in de race naar zo klein mogelijke bezels rondom de schermen van moderne telefoons... Zie ik iets over het hoofd of is er eigenlijk geen enkele moderne telefoon meer te vinden met nog een echte home button?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:14

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

De meeste fabrikanten slaan dit over omdat dit al in Android zelf zit (soft buttons), alhoewel die ook op het punt staan om vervangen te worden door gebaren...

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 10:57

EnnaN

Toys in the attic

Je kan een oudere galaxy kopen (ik gok dat het met s8 wel kan via bxActions, maar ymmv), en de 'bixby button' re-assignen naar home?

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holygame
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:28
Je kunt kijken naar de Samsung Galaxy Xcover serie, ik weet verder niet wat de overige hardware eisen zijn.
En natuurlijk de Cat smartphones.

[ Voor 15% gewijzigd door holygame op 03-09-2019 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:38
Home button is weg in de race om een zo groot mogelijk scherm in een zo klein mogelijke behuizing te stoppen. Soms zie je wel dat aan de zijkant een vingerafdruk scanner zit of actieknop waar jeook de home functie onder kan zetten met een alternatieve launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:22

Bezulba

Formerly known as Eendje

Waarom de wens voor een fysieke knop?

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-04 11:09

jasjenl

Liab A Tymo

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden, zo te zien zijn er dus eigenlijk geen normale mid range tot high end telefoons meer verkrijgbaar met een echte home button onder het scherm. Die Galaxy Xcover lijkt me wat te low-end en Cat telefoons zijn meer voor op een bouwplaats, niet echt voor de gemiddelde user.

De reden voor de wens van een fysieke knop is dat dit voor sommige mensen gewoon nog steeds prettiger aanvoelt en werkt dan on-screen buttons of gestures. Ik ben zelf ook nog steeds heel blij met mijn iPhone 8, de laatste iPhone met een 'fysieke' home button (alhoewel die daar ook al eigenlijk fake is), ik vind gestures of on-screen buttons nooit zo prettig werken als een losse knop. Maar goed, blijkbaar vinden fabrikanten dat een groter scherm belangrijker is dan iets dat functioneel handiger is. Het zij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:22

pino85

Im just a Bird in the Sky

@jasjenl Het is denk ik ook een vraag die niet(meer) in grote mate leeft onder de consument.
Als dit wel het geval was zouden fabrikanten ook nu daar zeker op in spelen.

Het was voor mij ook wennen(iPhone 7) naar de tel van mijn vrouw die er ook geen meer heeft.
We moeten er denk ik gewoon aan geloven.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jo-jo
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 02-08-2021
Ik heb ook hier naar gezocht. Had eerst een Lenovo P2 met heel handige fysieke knop die als een soort muis kan fungeren.
Dit artikel zet ze op een rij: https://www.gadgetdetecte...-phones-with-home-button/
Huawei P20 pro mooie optie denk ik.
Veel succes!

[ Voor 27% gewijzigd door Jo-jo op 27-02-2020 23:51 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieksvd
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 24-04 15:06
Wellicht de moeite om te kijken wat Apple gaat doen met de nieuwe iPhones? Er gaan geruchten dat er een soort nieuwe iPhone SE komt, misschien dat ze daar wel een home-knop instoppen.

Anders moet je idd kijken naar een P20 pro of Xiaomi Black Shark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flofreden
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-05-2020
Ik had een Motorola x4 64 gb met homeknop, die je ok als vingerafdrukscanner kan gebruiken en terug naar de vorige pagian, nu heb ik een Motorola One hyper, daar heb je zelfs geen soft touch, Bij een vol scherm kan je met geen mogelijkheid terug naar de vorige pagina, je moet eerste de App totaal afsluiten en weer opstarten, maar vool scherm is dus eigenlijk een omnmogelijke uitspatting :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nieksvd
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 24-04 15:06
nieksvd schreef op maandag 24 februari 2020 @ 14:23:
Wellicht de moeite om te kijken wat Apple gaat doen met de nieuwe iPhones? Er gaan geruchten dat er een soort nieuwe iPhone SE komt, misschien dat ze daar wel een home-knop instoppen.

Anders moet je idd kijken naar een P20 pro of Xiaomi Black Shark.
Update: De SE 2020 is er en heeft een fysieke home-button. De hardware is snel, niet futuristisch maar werkt waarschijnlijk gewoon goed.
Pagina: 1