Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 718830

Topicstarter
De bedrading tussen mijn nieuwe ketel (Nefit trentline II HRC 30HR combiketel) en de thermostaat in de woonkamer is kapot en weg. Dus op zoek naar een draadloze oplossing. Ik ben fan van de NEST serie, dus eigenlijk wil ik die installeren (via de heatlink). Maar nu lees ik overal dat de heatlink alleen met de Nefitketel met aan/uit kan communiceren en dus niet modulerend (wat jammer is, en minder zuinig.. toch?).
Nefit heeft echter ook een Open Therm Converter, zou als ik die er tussen zet de Heat Link wel moduleren kunnen werken? Dus eigenlijk om een lang verhaal kort te maken:

De Nest thermostaat (V3) via Nest Heatlink aansluiten op CV (Nefit trentline II HRC 30HR combiketel) zorgt ervoor dat ie alleen op de aan/uit kan (niet modulerend).
OF
Als ik de Nefit OpenTherm Converter tussen de Heatlink en CV zet, kan de communicatie dan wel gaan via OpenTherm en dus ook modulerend werken?

bonusvraag
Kan ik de thermostaat op elke zwakstroomdraad aansluiten om van stroom te voorzien. Ookal gaat deze niet naar de heatlink. (bv gewoon met een travo), gaat de communicatie naar de heatlink dan gewoon nog draadloos?

Ik reken op jullie hulp!

Groetjes,
Koen

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13:47
Ja dat kan, maar koop een Tado, deze kan het native protocol van Nefit aan en dat werkt toch efficienter en dus zuininger.

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 61,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HobbitBluelabel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-07 14:39
Hoi Koen,

Met de converter van NEFIT werkt het perfect. Moduleren werkt m.i. beter dan met de native thermostaat van NEFIT. Zelf heb ik de NEST v3 nu op een Nefit SMARTline.

Je kunt de thermostaat voeden met een 12 volt voeding. Neem wel een gestabiliseerde 12 voeding. Een trafo met wisselspanning kan afhankelijk van de belasting nogal eens te veel spanning leveren.

De thermostaat is niet polariteit gevoelig dus je kunt de draden op een willekeurige plek aansluiten.

Daarnaast kun je hem volgens mij ook voeden met een USB adapter maar daar heb ik geen ervaring mee...

Succes!

Anoniem: 1291590

Hallo Hobbitbluelabel,

Ik heb ook een V3 gekocht en daar zit dus de losse thermostaat bij en ook een heatlink die ik op de ketel aan moet sluiten. Ik heb een nefit topline en daar las ik over de OpenTherm converter. Die heb ik ook aangeschaft maar dit roept eigenlijk nog wat meer vragen op.

Begrijp ik nu dan goed dat ik op mijn nefit enkel de OT converter aansluit en dan de meegeleverde heatlink van nest niet meer nodig heb? En dus de nest theromstaat direct op de converter aansluit?

Mvg
Remco

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 407624

Ik heb deze open therm converter van nefit er tussen gezet en het werkt nu.

https://www.warmteservice...herm-converter/p/37253001

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 407624 op 14-12-2019 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13:46
Ik heb momenteel een Nefit easy en wil ook overstappen naar een Nest thermostaat.
Ik heb een kleine warm water voorziening bij mijn nefit ketel.
Er is ingesteld dat het warme water schakelt met het programma.
Is deze instelling ook mogelijk via de Nest ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HobbitBluelabel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-07 14:39
Hoi Spence_830,

Ja dat klopt. Je kunt de warmwatervoorziening ook regelen via de heatlink. Het is dan wel een aan/uit regeling voor zover ik kan nagaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spencer_830
Hoi,

het heeft even geduurd, maar afgelopen weekend heb ik mijn Nefit ketel aangesloten op een Nest thermostaat.
tot nu toe werkt alles goed, al hoeft de ketel nu nog niet veel te doen met dit mooie weer.

Bedankt voor jullie support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_Fred
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06-06 00:38
Ik ben even benieuwd: hoe heb je alles op elkaar aangesloten?

Ketel -> OT Converter -> Heatlink?

En heb je misschien wat foto's van hoe de kabels zijn aangesloten?

[ Voor 4% gewijzigd door Super_Fred op 16-05-2020 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Super_Fred schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 19:47:
Ik ben even benieuwd: hoe heb je alles op elkaar aangesloten?

Ketel -> OT Converter -> Heatlink?

En heb je misschien wat foto's van hoe de kabels zijn aangesloten?
Ja, en dan het oranje blokje van de nefit kan je eruit klikken en dan de nieuwe van de OT converter erop klikken. en dan je heatlink op je OT converter.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_Fred
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06-06 00:38
rikadoo schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 20:11:
[...]

Ja, en dan het oranje blokje van de nefit kan je eruit klikken en dan de nieuwe van de OT converter erop klikken. en dan je heatlink op je OT converter.
Top. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoni
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 03-06 20:15
Ik heb nu ook een Nest v3 thuis opgehangen en wil ik graag aansluiten op de Nefit trendline II HRC 30HR.

Ik heb al begrepen dat daar dus de OT omvormer tussen moet van Nefit want rechtreeks aansluiten gaat niet werken vanwege het Nefit protocol. (Art nummer 7746901847)
Dus die er netjes tussen geplaatst, echter gaat de ketel nu direct verwarmen zonder dar er warmte vraag is.

Mis ik een instelling? Of kan er iets anders aan de hand zijn?

Het is ondertussen de tweede converter dus daar ligt het niet aan naar verwachting.
Als ik de Nest op aan uit regeling zet werkt dat wel.
Maar de opentherm verbinding blijft hij zeggen niet gevonden fout H73..

Graag tips en of adviezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spencer_830
skoni schreef op zondag 14 juni 2020 @ 12:50:
Ik heb nu ook een Nest v3 thuis opgehangen en wil ik graag aansluiten op de Nefit trendline II HRC 30HR.

Ik heb al begrepen dat daar dus de OT omvormer tussen moet van Nefit want rechtreeks aansluiten gaat niet werken vanwege het Nefit protocol. (Art nummer 7746901847)
Dus die er netjes tussen geplaatst, echter gaat de ketel nu direct verwarmen zonder dar er warmte vraag is.

Mis ik een instelling? Of kan er iets anders aan de hand zijn?

Het is ondertussen de tweede converter dus daar ligt het niet aan naar verwachting.
Als ik de Nest op aan uit regeling zet werkt dat wel.
Maar de opentherm verbinding blijft hij zeggen niet gevonden fout H73..

Graag tips en of adviezen.
Als eerste ga ik er vanuit dat je de converter hebt aangesloten op de EMS verbinding op de combiketel.
Het 2e blokje van links.

Waar heb je de andere zijde van de converter op aangesloten op de heatlink ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5EwzXVZYLncig8wyVFO6Hh5u_Qs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dvlnaXhqBtZsJU1vSUQgehZU.png?f=fotoalbum_large

Dit is het aansluitschema, waarbij de OpenTherm-ketel de converter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoni
Als eerste ga ik er vanuit dat je de converter hebt aangesloten op de EMS verbinding op de combiketel.
Het 2e blokje van links.

Waar heb je de andere zijde van de converter op aangesloten op de heatlink ?

Klopt, De converter heeft twee draadjes uit met een oranje blokje. Die gaan naar de tweede van links.
Ander kant van de converter,Het groene blokje, gaat naar OT1 en OT2

In mijn beleving is dat correct.
De nest zelf zit zoals op het schema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spencer_830
skoni schreef op zondag 14 juni 2020 @ 16:49:
[i]In mijn beleving is dat correct.
skoni schreef op zondag 14 juni 2020 @ 16:49:
[i]In mijn beleving is dat correct.
In mijn beleving heb je het ook goed aangesloten.
De Nest kan de heatlink wel vinden ?

En hoe lang zijn je draden ? Ik heb ergens gelezen dat er maar een maximale lengte mogelijk is. Deze lengtes waren uit mijn hoofd ook niet erg lang, ik meen iets van 30 cm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skoni
Ja de Nest heeft verbinding met de Heatlink. Als ik kies voor aan/uit regeling hoor ik het relais schakelen bij verwarmen. De thermostaat werkt dan gewoon zonder foutcodes.

De heatlink hangt naast de ketel, kabeltje is misschien 50cm. Verder ook geen foutmeldingen alleen de H73 code van geen opentherm gedetecteerd.
De kabel tussen de Nest en de heatlink is max 10m.

Echt heel apart, alles al geprobeerd zoals reset ets. Krijg het gevoel dat de heatlink niet in orde is. Als ik de spanning meet op OT1 en OT2 is dat maar een paar volt. Ik meen ergens gelezen te hebben dat er 42 volt moet op staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoni
Opgelost :) Heatlink was defect. Werkt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathanb97
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 11-07-2020
skoni schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:44:
Opgelost :) Heatlink was defect. Werkt nu.
Bij mij exact het zelfde probleem; Heatlink via OT-converter naar Nefit ketel. Alles goed aangesloten, maar nog steeds code H73. Hoe heb je dit uiteindelijk opgelost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:21
Zegt 'ie toch, nieuwe heatlink.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nathanb97
Jim423 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 15:53:
Zegt 'ie toch, nieuwe heatlink.
Had het iets te snel gelezen. Maar goed, heb contact met NEST gehad die aangaven dat de heatlink niet kapot kan zijn en dat er een NEST pro langs moet komen om de CV ketel te programmeren. Ook zeggen ze (knap om door de telefoon te zien) dat de loodgieter de ketel en NEST niet goed heeft aangesloten.

De ketel is nog een week oud en door loodgieterbedrijf geïnstalleerd. Betreft een Nefit 9000i.

Aansluiting is als volgt:
Heatlink via OT>EMS-OT converter>oranje BUS op ketel

Ik had (eigen)loodgieter al gebeld die zei dat alles goed is aangesloten en dat het ligt aan de heatlink.

Heatlink is in verbinding met NEST. Wanneer NEST op aan/uit staat hoor ik de relais klikken. Dus verbinding werkt.

Zie ik iets over het hoofd?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fz2zBKSj_NCqNetSu_p8GH0T6w0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I0UvubBrVku4ZhCq39M1sUFE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sQ_8sw0WhTe-WN4RbqGnvugculY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/THimJW6VTpQmM9pVosHAdTNX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zN155Wi04YaA7btOY8Ab3OzP2tE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5CJ7hvu0GzQ4oX5FVpn9cyrP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door Nathanb97 op 11-07-2020 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:21
Zit die blauwe wel goed aangesloten? Wat is dat TA sensor ofzo?
En de aarde is niet aangesloten op de heatlink.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathanb97
Dank voor de reactie @jim423 blauwe is de buiten temp. Sensor, zit goed aangesloten (moeilijk op foto te zien)

Aarde op HL is toch niet perse nodig wanneer draadloos met nest verbonden is? Heb aarde nog nooit aangesloten gehad en in de vorige opstelling (aan/uit) deed die het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dries W
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 22-12-2021
Hallo,

Sinds 2 weken heb ik de Nest Thermostaat V3 via een Heatlink aangesloten op mijn Nefit ketel (Trendline II Aquapower HRC30/CW6). Hiervoor had ik een Nefit Easy thermostaat.

De Nest werkt en schakelt de ketel aan/uit, zodat de verwarming aan/uit gaat. Ik kan alleen niet zien of deze nu modulerend werkt. Ik heb hier dus mijn vraagtekens bij. Waarom:
1. Na 2 weken zie ik nog steeds dat de temperatuur warmer wordt dan ingesteld. M.a.w. de thermostaat staat op 20 graden, maar als hij verwarmt, stijgt de temperatuur door naar 21 graden. Dat had ik niet bij de Nefit Easy. Het lijkt dat hij wel uit gaat bij het bereiken van de temperatuur van 20 graden, echter door de warmte van de radiatoren dus nog warmer wordt. True Radiant staat aan. Ik had verwacht dat het binnen een week wel goed zou gaan en de Nest/Ketel dit eerst nog 'moesten leren', maar na 2 weken mag je toch verwachten dat het goed gaat.
2. Ik heb gelezen dat je bij een opentherm verbinding de voorverwarm instelling van de Nest maximaal op 2 uur kunt instellen. Ik kan dat nog tot 5 uur.

Kan ik dus ergens zien of het moduleren goed ingesteld staat? Zie ik iets over het hoofd? Mis ik een instelling? Werkt het wel met mijn ketel?

Daarnaast kan ik de warmwater functie van de ketel niet aan/uit zetten met mijn Nest. Dat kon ik wel met de Nefit Easy.

De Nest is aangesloten dmv een EMS OpenTherm convertor van Nefit. Dus via de OT 1-2 aansluiting op de Heatlink naar de EMS convertor naar de ketel (op dezelfde aansluiting als de Nest Easy dmv oranje blokje.

Graag jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spencer_830
Dries W schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:40:
Hallo,

Sinds 2 weken heb ik de Nest Thermostaat V3 via een Heatlink aangesloten op mijn Nefit ketel (Trendline II Aquapower HRC30/CW6). Hiervoor had ik een Nefit Easy thermostaat.

De Nest werkt en schakelt de ketel aan/uit, zodat de verwarming aan/uit gaat. Ik kan alleen niet zien of deze nu modulerend werkt. Ik heb hier dus mijn vraagtekens bij. Waarom:
1. Na 2 weken zie ik nog steeds dat de temperatuur warmer wordt dan ingesteld. M.a.w. de thermostaat staat op 20 graden, maar als hij verwarmt, stijgt de temperatuur door naar 21 graden. Dat had ik niet bij de Nefit Easy. Het lijkt dat hij wel uit gaat bij het bereiken van de temperatuur van 20 graden, echter door de warmte van de radiatoren dus nog warmer wordt. True Radiant staat aan. Ik had verwacht dat het binnen een week wel goed zou gaan en de Nest/Ketel dit eerst nog 'moesten leren', maar na 2 weken mag je toch verwachten dat het goed gaat.
2. Ik heb gelezen dat je bij een opentherm verbinding de voorverwarm instelling van de Nest maximaal op 2 uur kunt instellen. Ik kan dat nog tot 5 uur.

Kan ik dus ergens zien of het moduleren goed ingesteld staat? Zie ik iets over het hoofd? Mis ik een instelling? Werkt het wel met mijn ketel?

Daarnaast kan ik de warmwater functie van de ketel niet aan/uit zetten met mijn Nest. Dat kon ik wel met de Nefit Easy.

De Nest is aangesloten dmv een EMS OpenTherm convertor van Nefit. Dus via de OT 1-2 aansluiting op de Heatlink naar de EMS convertor naar de ketel (op dezelfde aansluiting als de Nest Easy dmv oranje blokje.

Graag jullie hulp!
Heb je in het menu gecontroleerd of de verbinding op OpenTherm staat en niet op aan/uit ?
Dit is het enige wat ik kan bedenken, op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dries W
  • Laatst online: 22-12-2021
Dank voor je reactie @spencer_830 .

De instelling in de NEST stond inderdaad nog op aan/uit. Ik heb deze nu op opentherm gezet. Hopelijk werkt het hiermee beter. Dank voor je tip!

In het instellingen menu van Nest kun je de voorlooptemperatuur van de ketel invullen. Is dat de maximale aanvoertemperatuur zoals ingesteld in de ketel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bla123465
  • Laatst online: 14-06-2024
Hi,

Interessant onderwerp, jammer dat er zoveel verschillende systemen zijn.

Weet iemand of het mogelijk is 2 nests op deze manier aan te sluiten? We hebben namelijk 2 verwarmingszones.

Ik begrijp van informatie van Google dat je iig 2 heatlinks nodig hebt, heb je ook 2 EMS-OT converters nodig?

Dank,
Vincent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spencer_830
Dries W schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 08:20:
Dank voor je reactie @spencer_830 .

De instelling in de NEST stond inderdaad nog op aan/uit. Ik heb deze nu op opentherm gezet. Hopelijk werkt het hiermee beter. Dank voor je tip!

In het instellingen menu van Nest kun je de voorlooptemperatuur van de ketel invullen. Is dat de maximale aanvoertemperatuur zoals ingesteld in de ketel?
De voorlooptemperatuur kan ik niet zo snel vinden, bedoel niet de warmwatertemperatuur ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spencer_830
Bla123465 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:20:
Hi,

Interessant onderwerp, jammer dat er zoveel verschillende systemen zijn.

Weet iemand of het mogelijk is 2 nests op deze manier aan te sluiten? We hebben namelijk 2 verwarmingszones.

Ik begrijp van informatie van Google dat je iig 2 heatlinks nodig hebt, heb je ook 2 EMS-OT converters nodig?

Dank,
Vincent
Hoi Vincent,

Ik denk dat je twee aparte systemen moet opstellen.
Met de EMS-OT converter kun je maar een signaal omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesvanoers
  • Laatst online: 25-10-2020
Heel erg bedankt allemaal voor de info hier. Heb er gretig gebruik van gemaakt.
Ik vraag me alleen af waar de stroom vandaan komt. Komt die uit de CV ketel of kan ik daar een stekker op aansluiten?
Ik sluit een nest v3 op een nefit trendline hrc 30
Met een converter ertussen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spencer_830
keesvanoers schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 12:48:
Heel erg bedankt allemaal voor de info hier. Heb er gretig gebruik van gemaakt.
Ik vraag me alleen af waar de stroom vandaan komt. Komt die uit de CV ketel of kan ik daar een stekker op aansluiten?
Ik sluit een nest v3 op een nefit trendline hrc 30
Met een converter ertussen
Welke stroom wil je weten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesvanoers
  • Laatst online: 25-10-2020
Sorry, de stroom van de heat link.
Ik heb hem vandaag gewoon op de CV aangesloten door de L en de N te gebruiken.
Verder dus dat opgevolgd wat hier gezegd werd. Het functioneert prima tot nu toe.
Nogmaals dank iedereen voor deze topic.

[ Voor 54% gewijzigd door keesvanoers op 25-10-2020 17:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belikerich
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08-05 10:57
Ik ben zover om alles te gaan aansluiten, echter wil ik alles even dubbelchecken aangezien ik nog nooit zoiets gedaan heb.
Gear; Nefit Topline HRC25 - Nest V3 - converter
Zie foto voor huidige opstelling.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/emxeZoovWdFjXtXDYzwFQ7NZlpg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bKMnHxi1ICiaTqtmJQYxa3bI.jpg?f=fotoalbum_large
Als ik het goed heb kan ik het oranje blokje van foto 1 eruit halen, hier het oranje blokje van de converter plaatsen. En de licht-oranje gemarkeerde kabel (foto 1 en 2) is neem ik aan de bekabeling naar de themostaat? Die kan ik dus op de converter aansluiten lijkt me.
En ten slotte vraag ik me af L en N op aansluit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belikerich
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08-05 10:57
belikerich schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:12:
Ik ben zover om alles te gaan aansluiten, echter wil ik alles even dubbelchecken aangezien ik nog nooit zoiets gedaan heb.
Gear; Nefit Topline HRC25 - Nest V3 - converter
Zie foto voor huidige opstelling.
[Afbeelding]
Als ik het goed heb kan ik het oranje blokje van foto 1 eruit halen, hier het oranje blokje van de converter plaatsen. En de licht-oranje gemarkeerde kabel (foto 1 en 2) is neem ik aan de bekabeling naar de themostaat? Die kan ik dus op de converter aansluiten lijkt me.
En ten slotte vraag ik me af L en N op aansluit?
Okee dat was natuurlijk niet de slimste vraag. Ga gewoon een simpel aansluitsnoer kopen met een stekker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvine
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:56
Helaas ook ineens de H73 melding op een Nefit Trendline II HRC30 CW5.
2 weken geleden was de Google nest nog aangesloten als aan / uit dit heeft een jaar gewerkt ( al eerder geprobeerd modulerend te krijgen toen was volgens de installateur de opentherm converter stuk en ja pas 2 weken geleden is hij langs geweest het weer modulerend te zetten nu krijg ik na 2 weken dus alweer de H73 melding. weer bedrading gecontroleerd niets te vinden wat fout kan zijn.

Iemand tips waar te beginnen de Heatlink vervangen wat ik gok gaat niet ( 50 minuten met nest aan de lijn met de hetzelfde antwoord als meer mensen heir krijgen bel maar een nest pro monteur)

Vind het beetje vaag voltages meten vanuit de converter een optie om dat uit te sluiten of moet er iets in de ketel ingesteld worden wat me sterk lijkt ?

Alvast bedankt voor hopelijk een oplossing anders stap ik echt heel snel over naar Tado (nest support is nog triester dan triest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albos69
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 26-12-2020
Heb vandaag een Buderus GB132 (broertje van Nefit, EMS protocol) aangesloten met een NEST V3 via een Nefit OpenTherm converter (kost +-50 uur) en werkt zonder enig probleem direct (EMS => OpenTherm). had eerst een Bosch easy control aangeschaft maar dat werkte voor geen meter, lichtje wordt wel groen (protocol herkend) maar deed niets.
vervangen thermostaat is een RC35 Buderus (EMS)
makkelijk aan te sluiten tussen verwarmingsketel en nest heatlink module (die je naast de ketel hangt) en vandaar naar de thermostaat zelf.

deze Nefit OpenTherm converter is zeer klein en kan makkelijk in je ketel ergens verstopt steken

bekijk wel goed alle sites, prijzen variëren van 50 tot 80 uur voor dezelfde box.

heb ergens gelezen als je ketel nog IRC ondersteund dat je dan Ketel=>Nefit OpenTherm converter=> Bosch easy control => heatlink module => thermostaat

hopelijk kan dit iemand helpen, heb ook moeten zoeken of mijn ketel wel kon werken met een Nest thermostaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 14:20

Hemingr

Make Tweakers Great Again

marvine schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:09:
Helaas ook ineens de H73 melding op een Nefit Trendline II HRC30 CW5.
2 weken geleden was de Google nest nog aangesloten als aan / uit dit heeft een jaar gewerkt ( al eerder geprobeerd modulerend te krijgen toen was volgens de installateur de opentherm converter stuk en ja pas 2 weken geleden is hij langs geweest het weer modulerend te zetten nu krijg ik na 2 weken dus alweer de H73 melding. weer bedrading gecontroleerd niets te vinden wat fout kan zijn.

Iemand tips waar te beginnen de Heatlink vervangen wat ik gok gaat niet ( 50 minuten met nest aan de lijn met de hetzelfde antwoord als meer mensen heir krijgen bel maar een nest pro monteur)

Vind het beetje vaag voltages meten vanuit de converter een optie om dat uit te sluiten of moet er iets in de ketel ingesteld worden wat me sterk lijkt ?

Alvast bedankt voor hopelijk een oplossing anders stap ik echt heel snel over naar Tado (nest support is nog triester dan triest)
Ik kom hier net na een google zoek opdracht. Exact hetzelfde probleem.

Nest V3 <---> HeatLink <---> openthermconverter <---> Nefit Trendline 2.

Half jaar prima gewerkt (plug-n-play), nu ineens geen verwarming meer.

Nest zegt dood leuk "zoek het maar uit met een installateur".

Toch tijd voor iets wat geen Nest shit meer is.

• mit10
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15-02-2021
hoi allemaal,

weet iemand welke motorische zonekleppen voor vloerverwarming werken met NEST?

ik wil met verschillen nest thermostaten verschillende kamers apart van elkaar verwarmen. de gehele benedenverdieping bestaat uit 11 groepen vloerverwarming. deze wil ik dus opsplitsen en los van elkaar aansturen (zone van 6 groepen, zone van 3 groepen en zone van 2 groepen)

groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markladage
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-03-2021
albos69 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 18:53:
Heb vandaag een Buderus GB132 (broertje van Nefit, EMS protocol) aangesloten met een NEST V3 via een Nefit OpenTherm converter (kost +-50 uur) en werkt zonder enig probleem direct (EMS => OpenTherm). had eerst een Bosch easy control aangeschaft maar dat werkte voor geen meter, lichtje wordt wel groen (protocol herkend) maar deed niets.
vervangen thermostaat is een RC35 Buderus (EMS)
makkelijk aan te sluiten tussen verwarmingsketel en nest heatlink module (die je naast de ketel hangt) en vandaar naar de thermostaat zelf.

deze Nefit OpenTherm converter is zeer klein en kan makkelijk in je ketel ergens verstopt steken

bekijk wel goed alle sites, prijzen variëren van 50 tot 80 uur voor dezelfde box.

heb ergens gelezen als je ketel nog IRC ondersteund dat je dan Ketel=>Nefit OpenTherm converter=> Bosch easy control => heatlink module => thermostaat

hopelijk kan dit iemand helpen, heb ook moeten zoeken of mijn ketel wel kon werken met een Nest thermostaat
Goedemiddag, hopelijk wordt dit topic nog gelezen want ik heb dus een ketel van Nefit type Ecomline Excellent welke via iRT communiceert. N.a.v. diverse posts op diverse fora heb ik dus ook een Nefit EMS-openTherm converter, Bosch EasyControl adapter en Nest v3 thermostaat / Heatlink gekocht in de hoop dit werkend te krijgen. Als ik alles aansluit volgens de volgorde: Ketel<>Bosch EasyControl adapter<>Nefit EMS-openTherm Convertor<>Nest dan branden alle lampjes groen maar de Nest blijft code H73 geven. Als ik de bedrading van de Nefit EMS-openTherm Convertor omdraai dan gaat het lampje op de Bosch EasyControl adapter blauw branden (protocol initialisatie) maar gebeurd er verder ook niets. Als ik de iRT volgorde uit de post van albos69 lees wijkt deze af van 'mijn' methode, kan iemand bevestigen of bovenstaande volgorde correct is voor ik iets opblaas (ook wel eens ergens gelezen...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papmeister
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 19-01 21:18
Deze luie donder met 2 linkerhanden heeft maar net besloten na het lezen van jullie berichten om zo'n pro in te schakelen. Ik dacht dat ding en plug and play zou zijn maar dat valt dus tegen bij Nefit. Ik heb de ketel nu 3 a 4 jaar denk ik maar zag pas later dat het eerste model al weer uit 2011 is. Dan snap ik het wel met die converter er tussen maar ik laat deze wel langs me heen gaan voor € 80,- en een kop koffie voor de monteur :-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• welton
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08-12-2021
This thread help me a lot and I created a diagram that might help other people. It's not perfect, but (I hope) good enough.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9kVuHsDVUGyyImJGISfw55h0hyo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VzmRR8vYeGW9B7hBAF8DXufD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kronatia
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 03-04-2024
welton schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:22:
This thread help me a lot and I created a diagram that might help other people. It's not perfect, but (I hope) good enough.

[Afbeelding]
Vandaag gekocht ter vervanging van de (te dure) Toon en meteen maar even hier gekeken. Dankjewel voor het schema, hier ga ik dit weekend mee aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OvI76
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-07-2023
Bedankt allemaal voor de duidelijke info. Bij nader inzien had ik dit eerst even moeten opzoeken voordat ik het ding kocht ... maar goed, we gaan er nu maar vrolijk mee aan de slag.

Nog 2 dingen niet helemaal duidelijk voor mij;
1. de 230v netstroom van de Heatlink moet je gewoon met een stekker in het stopcontact steken? Of is er een aansluiting op de Nefit ketel hiervoor?
2. waarom kan je ook een aansluiting maken voor Warm Water op de Heatlink (poortjes 4-5-6)? Wat heeft de HeatLink/Nest daar mee te maken?

Alvast bedankt!

groet,
Ivo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spencer_830
OvI76 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:55:
Bedankt allemaal voor de duidelijke info. Bij nader inzien had ik dit eerst even moeten opzoeken voordat ik het ding kocht ... maar goed, we gaan er nu maar vrolijk mee aan de slag.

Nog 2 dingen niet helemaal duidelijk voor mij;
1. de 230v netstroom van de Heatlink moet je gewoon met een stekker in het stopcontact steken? Of is er een aansluiting op de Nefit ketel hiervoor?
2. waarom kan je ook een aansluiting maken voor Warm Water op de Heatlink (poortjes 4-5-6)? Wat heeft de HeatLink/Nest daar mee te maken?

Alvast bedankt!

groet,
Ivo
1. 230v netstroom is inderdaad gewoon in het stopcontact.
2. dit weet ik even niet zo snel, zelf gebruik ik dit niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:38
OvI76 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:55:

Alvast bedankt!

groet,
Ivo
bij sommige ketels kan de thermostaat de tapwater temperatuur bedienen. Bij mijn Nefit combi ketel kan dat alleen niet, dus ik zie wel die optie in de app ed, maar krijg alleen de tapwater temp te zien, maar kan deze niet bedienen. Mocht je een CV ketel hebben die dit wel kan, kan je dus de heatlink aansluitingen daaraan verbinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Klaasmans
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 06-06 11:57
Mocht iemand nog een open therm converter voor nefit zoeken. Ik heb er nog een liggen die ik niet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len_P
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 27-06 09:44
lol vandaag 1 gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len_P
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 27-06 09:44
Ik heb hem net aangesloten (via bovenstaand diagram, dus Nest => Heatlink => opentherm => ketel) alleen als ik bij de Nest opentherm selecteer dan zegt hij dat hij geen opentherm verbinding kan detecteren :-(

Ik heb hem gister aan/uit aangesloten en toen werkte alles... Ik wilde hem graag weer modulerend hebben, dus vandaar die converter gekocht

Edit #3:

Ik zie het waarschijnlijk... ik heb de "Nefit EcomLine HR Excellent" uit 2003 alweer. Die heeft geen EMS maar iRT

[ Voor 40% gewijzigd door Len_P op 11-12-2021 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KovaK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-12-2024
hoi @Len_P heb je het nog geprobeerd met deze opstelling?

Nest Thermostaat => Nest HeatLink (OpenTherm) => Nefit OpenTherm converter (OpenTherm->EMS) => Nefit Bosch EasyControl adapter (EMS -> iRT) => Nefit EcomLine

De adapter convert EMS naar iRT
De Nefit Easy Control Adapter ondersteunt alle cv-toestellen met een OpenTherm protocol en Nefit HR-ketels voorzien van het iRT-protocol.
Die ga ik volgende week proberen,
KovaK schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 15:24:
Hey @toppertje1 , is het inmiddels alsnog gelukt?

Volgende week dezelfde opzet proberen, als het goed is is de ketel ook een EcomLine.

Ik kreeg de heatlink niet werken met Aan uit modus op de ketel trouwens, dus zal maandag nog bekijken waarom dat mislukt is (misschien staat de ketel op modulerend)

Ik ga dezelfde opzet als @J-East heeft.

Volgens deze pagina https://www.comwo.nl/nl/1...osch-easycontrol-adapter/ is de adapter geschikt voor Nefit EcomLine

[...]

Dat wij er een Nefit OpenTherm converter tussen plaatsen voor de Nest HeatLink zou dan niet uit moeten maken lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 27-06-2022
Even kijken of iemand mij hier wellicht kan helpen in dit oude draadje. Zodra ik de thermostaat instel op OpenTherm krijg ik de H73 error.

De situatie is als volgt:
* Er is een nieuwe Nefit Trendline HRC25 geïnstalleerd
* Google Nest V3 thermostaat & Heatlink is aanwezig

Het volgende heb ik gedaan dusver:
1. Aansluiten van de Nefit OpenTherm converter op de ketel (originele oranje blokje vervangen door het oranje blokje van de converter)
2. Het groene blokje van de converter verbonden met OT1/OT2 in de Heatlink
3. De Nest thermostaat is verbonden met T1/T2 in de Heatlink
4. Heatlink is voorzien Nuldraad en Fasedraad

5. Zodra ik de stroom er weer op zet dan gaat het bovenste groene lampje van de heatlink branden
6. Vervolgens bij de installatie van de thermostaat loop ik vast bij de stap dat ik OpenTherm select. Er wordt aangegeven dat er geen OpenTherm is gedetecteerd.

Heeft 1 van jullie helden nog tips? Voor mijn gevoel ben ik er bijna.

Groet en dank,
Niels

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lrmz9ofcO6tmPJyaxcE1tVKnLVE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dmHOmGJ9DqrJAtAX944Qcwu5.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0fYBe2ummSvvFzYAy9ZtACfwu5s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/koP3GQ8yBHwpBILy76beXdgv.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07 23:02
Nero schreef op woensdag 6 april 2022 @ 08:57:
Even kijken of iemand mij hier wellicht kan helpen in dit oude draadje. Zodra ik de thermostaat instel op OpenTherm krijg ik de H73 error.
De Nest is een fantastisch product qua integratie en design, zowel aan de wand als losstaand.
Maar de klachten stapelen zich op, zeker als het om de befaamde H73 error gaat.

Ik zelf heb 3 Nest-sets gehad.
- De eerste: Defecte Heatlink uit het niets (na 4 maanden correct te werken)
- De tweede: Heeft het welgeteld twee weken gedaan, tot de H73 error naar voren kwam
- De derde: OpenTherm nooit werkend gekregen, vanaf het begin H73 error.

En dat allemaal met dezelfde ketel.

Mocht je het toch willen proberen:
- Wees secuur met het aansluiten van de aansluiting tussen de ketel(module) en de Heatlink. Strip desnoods de draden opnieuw om zeker te zijn dat ze 'schoon' zijn
- Er wordt weleens verwezen naar het aarden van de heatlink. Vanaf de aarde van de heatlink een aardedraad spannen naar een cv-buis bijv.
- Aansluitingen binnen in de ketel bekijken of daar niets geks zit
- En zo nog wat zaken die via Google te vinden zijn

Bij mij mocht het niet meer baten. Ik ben juist weer terug gegaan naar Toon. Die heeft het altijd en direct op Opentherm gedaan. Nooit problemen mee gehad.

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
Griffin2k schreef op woensdag 6 april 2022 @ 09:12:
[...]

De Nest is een fantastisch product qua integratie en design, zowel aan de wand als losstaand.
Maar de klachten stapelen zich op, zeker als het om de befaamde H73 error gaat.

Ik zelf heb 3 Nest-sets gehad.
- De eerste: Defecte Heatlink uit het niets (na 4 maanden correct te werken)
- De tweede: Heeft het welgeteld twee weken gedaan, tot de H73 error naar voren kwam
- De derde: OpenTherm nooit werkend gekregen, vanaf het begin H73 error.

En dat allemaal met dezelfde ketel.

Mocht je het toch willen proberen:
- Wees secuur met het aansluiten van de aansluiting tussen de ketel(module) en de Heatlink. Strip desnoods de draden opnieuw om zeker te zijn dat ze 'schoon' zijn
- Er wordt weleens verwezen naar het aarden van de heatlink. Vanaf de aarde van de heatlink een aardedraad spannen naar een cv-buis bijv.
- Aansluitingen binnen in de ketel bekijken of daar niets geks zit
- En zo nog wat zaken die via Google te vinden zijn

Bij mij mocht het niet meer baten. Ik ben juist weer terug gegaan naar Toon. Die heeft het altijd en direct op Opentherm gedaan. Nooit problemen mee gehad.
Ik vermoed ook dat bepaalde merken CV ketels net iets afwijkende varianten van OpenTherm hanteren, waar Nest dan mogelijk net niet lekker mee om kan gaan in sommige gevallen. Standaarden zijn helaas niet altijd 100% standaard ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 27-06-2022
Dank voor jullie reacties @Griffin2k @olafmol . Ik heb alle kabels vervangen en opnieuw gemonteerd, helaas zonder succes. De Nest thermostaat gaat de doos weer in en op marktplaats (30 dagen retour is helaas verlopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-07 09:40
Even een topic kick, ik probeer voor mijn ouders een nest v3 aan te sluiten op hun Nefit TrendLine HRC 25 CW4. Dit heb ik na poging een gestaakt omdat er geen OpenTherm communicatie was tussen de heatlink en de Nefit (volgens de Nest) naar aanleiding hiervan deze convertor besteld, maar helaas nogsteeds hetzelfde: geen communicatie tussen heatlink en ketel. Wat kan ik verkeerd hebben gedaan? Of is de heatlink bij/door poging een gewoon defect ? Of zie ik wat anders over het hoofd 😬

[ Voor 191% gewijzigd door Pimmetje651 op 30-09-2022 19:47 ]

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BolleBibs
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 08-03 13:37
Beste tweakers,

Ik ben bezig met het installeren van een nest v3 bij mijn schoonzus. Deze heeft een Nefit Topline compact (HRC 25/CW4 of 30/CW5).
Echter heeft de converter een (veel te) lange levertijd. Daarom wil ik de Nest tijdelijk op aan/uit werkend krijgen, zodat ze vast een schema kan maken en er aan kan wennen tot dat de converter binnen is.

Ik heb het op de volgend manier aangesloten:
Thermostaat: Polariteit maakt niet uit dus 2 draadjes aangesloten. Instellingen op aan/uit (en geen opentherm)

Bestaande kabel van thermostaat naar heatlink.

Heatlink: Deze gevoed met een 'zelf gemaakte' kabel met 230v. (aan de N en de L). De bestaande kabel vanuit de thermostaat aangesloten op de 'T1 en T2'. De kabel vanuit de ketel aangesloten op de (en dit is tevens ook mijn vraag) 2 en 3. Dit is 'verwarming', normally closed. Aan de ketel-zijde zit deze op het oranje blokje.

Helaas is het nu dat wanneer ik de thermostaat een zwengel geef en oranje wordt (verwarmen), reageert de ketel hier niet op. Warm (kraan) water doet het wel normaal.
Ergens doe ik iets dus niet goed, en mijn vraag aan jullie is waar ik mijn draden van (ik denk) de ketel in de heatlink aan moet sluiten.

Mvg,
Stijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BolleBibs
  • Laatst online: 08-03 13:37
BolleBibs schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 18:55:
Beste tweakers,

Ik ben bezig met het installeren van een nest v3 bij mijn schoonzus. Deze heeft een Nefit Topline compact (HRC 25/CW4 of 30/CW5).
Echter heeft de converter een (veel te) lange levertijd. Daarom wil ik de Nest tijdelijk op aan/uit werkend krijgen, zodat ze vast een schema kan maken en er aan kan wennen tot dat de converter binnen is.

Ik heb het op de volgend manier aangesloten:
Thermostaat: Polariteit maakt niet uit dus 2 draadjes aangesloten. Instellingen op aan/uit (en geen opentherm)

Bestaande kabel van thermostaat naar heatlink.

Heatlink: Deze gevoed met een 'zelf gemaakte' kabel met 230v. (aan de N en de L). De bestaande kabel vanuit de thermostaat aangesloten op de 'T1 en T2'. De kabel vanuit de ketel aangesloten op de (en dit is tevens ook mijn vraag) 2 en 3. Dit is 'verwarming', normally closed. Aan de ketel-zijde zit deze op het oranje blokje.

Helaas is het nu dat wanneer ik de thermostaat een zwengel geef en oranje wordt (verwarmen), reageert de ketel hier niet op. Warm (kraan) water doet het wel normaal.
Ergens doe ik iets dus niet goed, en mijn vraag aan jullie is waar ik mijn draden van (ik denk) de ketel in de heatlink aan moet sluiten.

Mvg,
Stijn
Blijkbaar is het oranje blokje voor modulair (open therm) en het groene blokje ernaast voor aan/uit. Groene gebruiken en voila!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:16
Ik ga binnenkort verhuizen naar een woning met een jonge Nefit Trendline ketel (2020) maar met een handmatig bediende thermostaat.
Ik wil een thermostaat met minimaal de mogelijkheid voor het instellen van een weekplanning, maar ben me ook aan het verdiepen in een slimme thermostaat. Daarbij ben ik ook geïnteresseerd in de Nest V3.

De draden die nu aangesloten zijn op de huidige thermostaat kan ik aan de ene kant (woonkamer) aansluiten op de Nest en aan de andere kant (zolder bij de ketel) op de heatlink.

Worden deze draden alleen gebruikt voor de voeding of ook voor de communicatie? Of wordt de communicatie tussen Nest en de heatlink draadloos verzorgd? In dat geval kan de heatlink beter niet op zolder bij de ketel vanwege de draadloze verbinding, of is die beter dan een wifi verbinding? (Of is dit een soort wifi)?

• SvenA
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-12-2022
BolleBibs schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 18:55:

Mvg,
Stijn
Beste BolleBibs,

Bedoel jij hier niet poort 1 (Reaction: Normally closed) en poort 2 (Common) in plaats van poort 2 en 3?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whitelock
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 29-03-2023
Heeft iemand uit deze thread toevallig nog zo'n OpenTherm converter liggen die ze niet meer nodig hebben? Ik ben bereid er 100,- voor te betalen want ze zijn nergens meer te koop. Heb bij warmteservice en bij de sanitairwinkel al 6 maanden geleden een bestelling gedaan en nog steeds gaat het meer dan een half jaar duren :/.

We zijn die loshangende oude thermostaat nu wel beu, tijd voor de NEST die ik al maanden heb liggen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spencer_830
Whitelock schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 16:19:
Heeft iemand uit deze thread toevallig nog zo'n OpenTherm converter liggen die ze niet meer nodig hebben? Ik ben bereid er 100,- voor te betalen want ze zijn nergens meer te koop. Heb bij warmteservice en bij de sanitairwinkel al 6 maanden geleden een bestelling gedaan en nog steeds gaat het meer dan een half jaar duren :/.

We zijn die loshangende oude thermostaat nu wel beu, tijd voor de NEST die ik al maanden heb liggen :).
Ik heb je een bericht gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3R03N89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
Zijn er nog meer mensen die toevallig de OpenThermConverter hebben liggen en er niets meer mee doen? :) Ik ben namelijk ook al een tijd aan het wachten totdat er eindelijk 1 beschikbaar komt. De prijs komen we wel uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
J3R03N89 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 09:11:
Zijn er nog meer mensen die toevallig de OpenThermConverter hebben liggen en er niets meer mee doen? :) Ik ben namelijk ook al een tijd aan het wachten totdat er eindelijk 1 beschikbaar komt. De prijs komen we wel uit
Die van mij is helaas toendertijd met vervangen ketel meegenomen door installatie-bedrijf. Ik kan me dus voorstellen dat een rondje bellen langs wat lokale installatiebedrijven mss wel een hit kan geven,....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Braaaii
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-12-2024
Ik heb een converter liggen. Mag weg want krijg net als eerder aangegeven niks aan de praat met dit ding.

EV rijder, Home automation, verduurzamen en Gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonDoornink
  • Laatst online: 16-01-2024
Ik heb sinds 2 weken ook de nest--> heatlink-->openterm--> nefit proline

Helaas kan ik in de nest alleen kiezen voor aan/uit verwarmen en duurt het erg lang voordat het warm wordt en blijft.

Iemand een idee?

Ron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
RonDoornink schreef op maandag 15 januari 2024 @ 17:24:
Ik heb sinds 2 weken ook de nest--> heatlink-->openterm--> nefit proline

Helaas kan ik in de nest alleen kiezen voor aan/uit verwarmen en duurt het erg lang voordat het warm wordt en blijft.

Iemand een idee?

Ron
Welke Nest heb je? En heb je de kabels op de OT aansluitingen aangesloten?
Kun je zien tot welke aanvoertemp je cv ketel water opwarmt?

[ Voor 6% gewijzigd door olafmol op 15-01-2024 18:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RonDoornink
  • Laatst online: 16-01-2024
Hoi Olaf, inmiddels heb ik hem op hem op openterm gekregen. Stond in het pro-menu op aan/uit. Nu even dagje testen of het wat warmer blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthonio073
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 18-01-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zc_t9jf9RTyeK9dg_DhaJ5flH68=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/57Tt1ccieSKmOhEkYWLpYeV6.jpg?f=user_large

Hallo Allemaal,

Ik heb een Ik heb een Nefit trendline HRC 30 CW5 II, de bekabeling loopt nu volgens de bijgevoegde foto.
ik wil hier graag de heatlink op aansluiten alleen weet ik niet zeker welk kleur blokje ik moet gebruiken.

Kan iemand mij helpen? mijn dank is groot!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
Anthonio073 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 12:35:
[Afbeelding]

Hallo Allemaal,

Ik heb een Ik heb een Nefit trendline HRC 30 CW5 II, de bekabeling loopt nu volgens de bijgevoegde foto.
ik wil hier graag de heatlink op aansluiten alleen weet ik niet zeker welk kleur blokje ik moet gebruiken.

Kan iemand mij helpen? mijn dank is groot!
Hier is dit volgens mij ook beantwoord, ik denk dat je een OpenTherm converter nodig hebt voor je ketel: Nest Thermostaat (V3) op Nefit ketel --> OpenThermConverter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthonio073
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 18-01-2024
olafmol schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 12:39:
[...]

Hier is dit volgens mij ook beantwoord, ik denk dat je een OpenTherm converter nodig hebt voor je ketel: Nest Thermostaat (V3) op Nefit ketel --> OpenThermConverter?
Hi Olaf,

Thanks voor je Response, is het noodzakelijk om zo'n converter te halen of niet?
Zo niet, op welk blokje moet ik m dan aansluiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
Anthonio073 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:44:
[...]

Hi Olaf,

Thanks voor je Response, is het noodzakelijk om zo'n converter te halen of niet?
Zo niet, op welk blokje moet ik m dan aansluiten?
Dat kun je allemaal teruglezen in die thread die ik hierboven postte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ekotera
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 25-05-2024
Hi all,

I didn't find too much resources but lately i found an article that is about the issue.

I tried to follow your entries. I bought ems converter and tried to connect nest learning thermostat but it didn't work and i gave up, and return to use ild nefit thermostat.

I didnt try but Martijn tried and achieved to use it. You may follow his steps and implement nest learning thermostat for your house.

https://medium.com/@marti...onomy-series-c4aca18349bd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:45

Vos

AFCA

Even een kick. Is het perse nodig dat je de Nest bedraad aansluit via T1 en T2?

Heb nu zo'n converter ertussen die vanaf de converter naar de OT gaat van de Heatlink maar blijf de h73 melding houden. En de ketel gaat stoken zonder dat ik dit instel. Heb hem nu dus draadloos aangesloten, dat is de wens.

[ Voor 8% gewijzigd door Vos op 13-05-2025 21:33 ]

Pagina: 1