Camera-upload in OneDrive op iPhone slaat foto's over

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-06 14:37
Ik gebruik sinds kort OneDrive om een backup te maken van m'n foto's op m'n iPhone XS. Toen ik de optie camera-upload aanzette in OneDrive, werd er een backup gemaakt van de reeds aanwezige foto's (1500 stuks) op m'n iPhone. Tenminste, dat dacht ik. Ik kom er nu achter dat er flinke aantallen foto's zijn overgeslagen in de backup. Heeft iemand tips om dit op te lossen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
iOS 12.4.1
Microsoft OneDrive-app, up-to-date

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb hier al op gegoogled, maar kom geen vergelijkbare problemen tegen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gebruik je OneDrive App for iOS ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
Hackus schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:05:
Gebruik je OneDrive App for iOS ?
Ja, inderdaad. Ik heb het even aangepast in de beschrijving.

Zojuist nog even nagekeken; ik heb in augustus de initiële backup gemaakt. In juli van dit jaar heb ik ongeveer 100 foto's gemaakt met m'n iPhone en er zijn er maar 75 in OneDrive terecht gekomen. De foto's die ik na de initiële backup heb gemaakt, worden wel allemaal gesynchroniseerd, maar goed, dat is pas 1 maand aan foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wromsi
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-04 13:05
Zijn de 25 foto's die je mist toevallig Live Photos of foto's gemaakt met de portretmodus van je iPhone? Het zou zomaar kunnen dat de OneDrive app niet weet hoe hier mee om te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
Wromsi schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:22:
Zijn de 25 foto's die je mist toevallig Live Photos of foto's gemaakt met de portretmodus van je iPhone? Het zou zomaar kunnen dat de OneDrive app niet weet hoe hier mee om te gaan.
Voor zover ik kan zien is er geen onderscheid in soorten foto's die wel/niet worden geupload. Dit weekend heb ik enkele gewone en portret-foto's gemaakt en die zijn allemaal gesynchroniseerd. Ik heb ondertussen ook de vraag bij Microsoft neergelegd. Misschien hebben die een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheopsChefren
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-06 22:40
Wat is de capaciteit van je Onedrive, hoe groot zijn de 1500 foto’s samen? 1500 foto’s uploaden naar onedrive duurt volgens mij ook een eeuwigheid, dus misschien ook een paar verstoringen geweest tijdens het uploaden?

[ Voor 48% gewijzigd door CheopsChefren op 03-09-2019 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
CheopsChefren schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 18:05:
Wat is de capaciteit van je Onedrive, hoe groot zijn de 1500 foto’s samen? 1500 foto’s uploaden naar onedrive duurt volgens mij ook een eeuwigheid, dus misschien ook een paar verstoringen geweest tijdens het uploaden?
Ik heb 1TB ruimte bij OneDrive en de foto's nemen ongeveer 7GB in. Het duurde inderdaad wel een paar uurtjes voordat het klaar was en misschien zijn er inderdaad verstoringen geweest, maar dit geeft niet heel veel vertrouwen in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
Reactie van Microsoft gehad en die geven aan dat ik toch handmatig de missende foto's moet overzetten. Ze houden het op een storing tijdens het synchroniseren. Ik ga nog wat uitgebreidere steekproeven houden om te kijken of dit de enige foto's waren, of dat er meer mist.
Thanks voor de tips in ieder geval!
Pagina: 1