Beste tweakers, ik zit te kijken voor een ITX systeem voor een vriend. Alvast bedankt voor enige advies!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk series en films kijken. Af en toe gamen, maar niet de hoofdprioriteit. Heb nu zo geconfigureerd dat hij kan gamen mocht hij 't willen met een 1650 kaartje.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo goedkoop mogelijk. Minste prijs met een aparte videokaart erin.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik twijfel over de wattage van voeding, maar als er niet wordt overgeklokt, dan moet de 350 ingebouwde watt voldoende zijn voor een 1650 en i5?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb goede ervaringen met MSI en Asus, verder niet echt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Misschien of andere componenten beter zijn? Heb nu iets meer 'geld' gestopt in de CPU zodat hij future proof is en videokaart geprobeerd minimaal te houden (nieuwste generatie kaart though). Vanwege films en series een iets grotere SSD?
Ga je overklokken?
Niet nodig, indien nodig dan wel, maar max 10% extra performance. Denk de 350W moet dat wel trekken?
Wat verwacht je van ons?[i]
Heb hier voorheen nooit een Intel gebouwd. Volgens mij past alles wel in dit syteem (heb gekeken naar hoogte van GPU, CPU koeler). En de sockets matcht met CPU etc. Misschien een snelle check of alles past?
Weet alleen niet welk RAM ik moet nemen, maar ik gok een 8G DDR? is genoeg? (Weet alleen dat Ryzen CPU's veel vereisen).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk series en films kijken. Af en toe gamen, maar niet de hoofdprioriteit. Heb nu zo geconfigureerd dat hij kan gamen mocht hij 't willen met een 1650 kaartje.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo goedkoop mogelijk. Minste prijs met een aparte videokaart erin.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik twijfel over de wattage van voeding, maar als er niet wordt overgeklokt, dan moet de 350 ingebouwde watt voldoende zijn voor een 1650 en i5?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb goede ervaringen met MSI en Asus, verder niet echt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Misschien of andere componenten beter zijn? Heb nu iets meer 'geld' gestopt in de CPU zodat hij future proof is en videokaart geprobeerd minimaal te houden (nieuwste generatie kaart though). Vanwege films en series een iets grotere SSD?
Ga je overklokken?
Niet nodig, indien nodig dan wel, maar max 10% extra performance. Denk de 350W moet dat wel trekken?
Wat verwacht je van ons?[i]
Heb hier voorheen nooit een Intel gebouwd. Volgens mij past alles wel in dit syteem (heb gekeken naar hoogte van GPU, CPU koeler). En de sockets matcht met CPU etc. Misschien een snelle check of alles past?
Weet alleen niet welk RAM ik moet nemen, maar ik gok een 8G DDR? is genoeg? (Weet alleen dat Ryzen CPU's veel vereisen).
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-9400F Boxed | € 150,71 | € 150,71 |
| 1 | Moederborden | MSI H310I Pro | € 88,33 | € 88,33 |
| 1 | Videokaarten | Asus Dual GeForce GTX 1650 | € 173,99 | € 173,99 |
| 1 | Behuizingen | Chieftec BT-04B-U3 | € 71,45 | € 71,45 |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-L9i | € 39,- | € 39,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M1D3000C16 | € 44,- | € 44,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 66,55 | € 66,55 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 634,03 | ||