Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mini-ITX (mainstream - TV kijken, minimaal gamen)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Hexxagon
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-10 04:47
Beste tweakers, ik zit te kijken voor een ITX systeem voor een vriend. Alvast bedankt voor enige advies!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk series en films kijken. Af en toe gamen, maar niet de hoofdprioriteit. Heb nu zo geconfigureerd dat hij kan gamen mocht hij 't willen met een 1650 kaartje.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo goedkoop mogelijk. Minste prijs met een aparte videokaart erin.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik twijfel over de wattage van voeding, maar als er niet wordt overgeklokt, dan moet de 350 ingebouwde watt voldoende zijn voor een 1650 en i5?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb goede ervaringen met MSI en Asus, verder niet echt.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Misschien of andere componenten beter zijn? Heb nu iets meer 'geld' gestopt in de CPU zodat hij future proof is en videokaart geprobeerd minimaal te houden (nieuwste generatie kaart though). Vanwege films en series een iets grotere SSD?

Ga je overklokken?
Niet nodig, indien nodig dan wel, maar max 10% extra performance. Denk de 350W moet dat wel trekken?

Wat verwacht je van ons?[i]
Heb hier voorheen nooit een Intel gebouwd. Volgens mij past alles wel in dit syteem (heb gekeken naar hoogte van GPU, CPU koeler). En de sockets matcht met CPU etc. Misschien een snelle check of alles past?

Weet alleen niet welk RAM ik moet nemen, maar ik gok een 8G DDR? is genoeg? (Weet alleen dat Ryzen CPU's veel vereisen).

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-9400F Boxed€ 150,71€ 150,71
1MoederbordenMSI H310I Pro€ 88,33€ 88,33
1VideokaartenAsus Dual GeForce GTX 1650€ 173,99€ 173,99
1BehuizingenChieftec BT-04B-U3€ 71,45€ 71,45
1ProcessorkoelingNoctua NH-L9i€ 39,-€ 39,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK8GX4M1D3000C16€ 44,-€ 44,-
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 500GB€ 66,55€ 66,55
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 634,03

Beste antwoord (via Hexxagon op 03-09-2019 13:00)

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-10 10:19
Helemaal geen gekke build. Het enige waar ik nog iets dieper in zou duiken is de voeding. Ja, zonder veel randapparatuur is 350W genoeg vermogen, alleen of deze voeding stabiel dit soort vermogens kan leveren weet ik niet. Als je aan de max gaat zitten van wat een voeding kan leveren dan vallen slechte voedingen door de mand en blijven kwaliteitsvoedingen stabiel. Is er ook een alternatief zonder bijgeleverde voeding waar je dus je eigen voeding kan kiezen? Overklokken zou ik zeker weten niet doen met deze voeding.

Daarnaast moet je je afvragen hoe veel je gaat gamen op dit systeem. Je betaald immers een forse meerprijs. Laat je de eis gamen weg, dan bespaar je makkelijk 250 euro. Het is aan jou/jullie om in te schatten of de meerprijs het waard is.

Overigens is 500GB een beetje weinig voor HTPC taken. Tenzij je natuurlijk 95% van je video's streamt, maar dan is de vraag of je niet gewoon een console wil hebben waar je netflix op kan afspelen... (en kan gamen)

Overigens zie ik in de specs van de behuizing dat deze een videokaart kan hebben van 190mm. De door jou uitgezochte kaart is 204mm. Als ik hierop afga, dan gaat dit niet passen.

Edit:
Misschien is de pricewatch: Cooler Master Elite 110 iets voor deze build? Wordt gebruikt in een BBG voor een SSF gamesysteem. reviews: Desktop Best Buy Guide - september 2018

[ Voor 24% gewijzigd door jaapsander op 03-09-2019 12:13 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-10 10:19
Helemaal geen gekke build. Het enige waar ik nog iets dieper in zou duiken is de voeding. Ja, zonder veel randapparatuur is 350W genoeg vermogen, alleen of deze voeding stabiel dit soort vermogens kan leveren weet ik niet. Als je aan de max gaat zitten van wat een voeding kan leveren dan vallen slechte voedingen door de mand en blijven kwaliteitsvoedingen stabiel. Is er ook een alternatief zonder bijgeleverde voeding waar je dus je eigen voeding kan kiezen? Overklokken zou ik zeker weten niet doen met deze voeding.

Daarnaast moet je je afvragen hoe veel je gaat gamen op dit systeem. Je betaald immers een forse meerprijs. Laat je de eis gamen weg, dan bespaar je makkelijk 250 euro. Het is aan jou/jullie om in te schatten of de meerprijs het waard is.

Overigens is 500GB een beetje weinig voor HTPC taken. Tenzij je natuurlijk 95% van je video's streamt, maar dan is de vraag of je niet gewoon een console wil hebben waar je netflix op kan afspelen... (en kan gamen)

Overigens zie ik in de specs van de behuizing dat deze een videokaart kan hebben van 190mm. De door jou uitgezochte kaart is 204mm. Als ik hierop afga, dan gaat dit niet passen.

Edit:
Misschien is de pricewatch: Cooler Master Elite 110 iets voor deze build? Wordt gebruikt in een BBG voor een SSF gamesysteem. reviews: Desktop Best Buy Guide - september 2018

[ Voor 24% gewijzigd door jaapsander op 03-09-2019 12:13 ]