Toon posts:

Bios target temp.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vraagje, ik heb een Duron 800 en ben laatst van mobo gewisseld. De rest van de configuratie is ongewijzigd gebleven.

Maar op het nieuwe mobo loopt-ie 40 C Stressed (povray) en net effe boven de 33 C idle. Op het oude was met dezelfde trace in pov de temp na 4 uur stressed nog maar 34 C en idle 24 C.....

Kan er in de bios een target temperatuur zitten verwerkt waar de koeling naartoe werkt???? En zo ja zijn er gizmo's om die te wijzigen????? Ik heb er eens op gelet de fan speeds zijn ook lager op het nieuwe mobo....

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op zondag 29 juli 2001 23:45 schreef Deedle het volgende:
Een vraagje, ik heb een Duron 800 en ben laatst van mobo gewisseld. De rest van de configuratie is ongewijzigd gebleven.

Maar op het nieuwe mobo loopt-ie 40 C Stressed (povray) en net effe boven de 33 C idle. Op het oude was met dezelfde trace in pov de temp na 4 uur stressed nog maar 34 C en idle 24 C.....

Kan er in de bios een target temperatuur zitten verwerkt waar de koeling naartoe werkt???? En zo ja zijn er gizmo's om die te wijzigen????? Ik heb er eens op gelet de fan speeds zijn ook lager op het nieuwe mobo....
vaak wil de ene bios (type/serie) nog wel eens verschillen met de ander (zoals je al hebt gemerkt).
Soms zijn de temperatuur verschillen oko wel eens te wijden aan de sensor zelf, zoals b.v. op de abit kt7 zit zon thermal diode die je zelf kan buigen, als je die te ver naar beneden buigt meet die sensor ook minder.

39

Verwijderd

van en naar welk merk mobo ben je overgestapt?
een vriend van mij had hetzelfde toen hij van MSI naar ASUS ging

z'n proc. werd stukkie warmer, gelukkig met maar een paar graden en niet met 15 ofzo :P

Verwijderd

Topicstarter
Van een ECS K7ZVA naar een MSI K7T Pro (weet niet zeker is wel MSI)