Hallo,
ik ben van plan om een pc voor de eerste keer zelf te bouwen, met deze topic zou ik graag wat feedback krijgen over mijn voorlopige componenten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 1080p. Uiteraard ook de standaard zaken op het internet maar niets om de build rond te focusseren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+- €1100
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn keuze voor een AMD processor en grafische kaart staat zo goed als vast. Het biedt denk ik wel de beste pijs/kwaliteit producten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn voorlopige lijst met componenten:
Extra toelichting
Een extra intake fan in de meshify c case leek mij geen slecht idee. Welke dit is maakt mij niet zo veel uit, zo lang het maar zeer effectief is.
De ssd heb ik al gekocht met korting, voor €119.
Ik dacht ook de msi rx 5700 xt mech oc voor €339 op azerty gezien te hebben.
Ik ben van plan om op 1080p te gamen.Ik weet echter dat deze build normaal 1440p wel aankan, de kan bestaat er dan ook in dat ik in de toekomst een dergelijk scherm aanschaf. Mede voor die reden zou ik mijn pc ook wel redelijk futureproof willen, of meer; dat ik de processor (en koeler) later nog kan upgraden. Dit brengt mij bij de volgende sectie.
Concrete vragen
De msi B450 Tomahawk MAX lijkt mij de beste value optie voor deze build, maar zoals zoals hierboven vermeld zou ik graag de mogelijkheid hebben om een upgrade te maken binnen ongeveer 2 jaar. Ik betwijfel echte of dit moederbord een upgrade naar toekomstige ryzen cpu aankan. Ik dacht dan aan een betaalbaar X570 bord? Of is na 2 jaar (kan goed zijn dat het langer wordt) te lang om een upgrade te voorzien en kan ik tegen dan gewoon beter een volledige refresh van componenten (inclusief moederbord dus) doen?
Verdere feedback en advies wordt geapprecieert!
Alvast bedankt!
ik ben van plan om een pc voor de eerste keer zelf te bouwen, met deze topic zou ik graag wat feedback krijgen over mijn voorlopige componenten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 1080p. Uiteraard ook de standaard zaken op het internet maar niets om de build rond te focusseren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+- €1100
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn keuze voor een AMD processor en grafische kaart staat zo goed als vast. Het biedt denk ik wel de beste pijs/kwaliteit producten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn voorlopige lijst met componenten:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 195,- | € 195,- |
1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 109,- | € 109,- |
1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 5700 XT MECH OC | € 459,- | € 459,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C - Dark TG | € 86,- | € 86,- |
1 | Monitoren | AOC G2590FX Rood, Zwart | € 179,- | € 179,- |
1 | Ventilatoren | be quiet! Silent Wings 3 High Speed PWM, 140mm | € 20,30 | € 20,30 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 91,- | € 91,- |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 600W CM | € 82,26 | € 82,26 |
1 | Solid state drives | Samsung 860 EVO 1TB | € 138,68 | € 138,68 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.360,24 |
Extra toelichting
Een extra intake fan in de meshify c case leek mij geen slecht idee. Welke dit is maakt mij niet zo veel uit, zo lang het maar zeer effectief is.
De ssd heb ik al gekocht met korting, voor €119.
Ik dacht ook de msi rx 5700 xt mech oc voor €339 op azerty gezien te hebben.
Ik ben van plan om op 1080p te gamen.Ik weet echter dat deze build normaal 1440p wel aankan, de kan bestaat er dan ook in dat ik in de toekomst een dergelijk scherm aanschaf. Mede voor die reden zou ik mijn pc ook wel redelijk futureproof willen, of meer; dat ik de processor (en koeler) later nog kan upgraden. Dit brengt mij bij de volgende sectie.
Concrete vragen
De msi B450 Tomahawk MAX lijkt mij de beste value optie voor deze build, maar zoals zoals hierboven vermeld zou ik graag de mogelijkheid hebben om een upgrade te maken binnen ongeveer 2 jaar. Ik betwijfel echte of dit moederbord een upgrade naar toekomstige ryzen cpu aankan. Ik dacht dan aan een betaalbaar X570 bord? Of is na 2 jaar (kan goed zijn dat het langer wordt) te lang om een upgrade te voorzien en kan ik tegen dan gewoon beter een volledige refresh van componenten (inclusief moederbord dus) doen?
Verdere feedback en advies wordt geapprecieert!
Alvast bedankt!