Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Xiaomi Notebook Pro 15.6 of toch niet?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SanderV_
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 01-09-2023
Hallo,
Ik moet nu een nieuwe laptop voor school kopen en ik ben opzich een beetje laat maar het is niet heel erg aangezien ik een prima desktop thuis heb waar ik van kan werken. Ik zat rond te kijken maar vond alle laptops een beetje te duur of een beetje ontbrekend aan bepaalde dingen.
De laptop die ik nu van plan ben te halen is de Xiaomi Notebook Pro 15.6 inch: https://bit.ly/2lURozp (I5 256GB SSD versie. 815 euro).
Ik maak deze topic voornamelijk om te vragen of er iets is wat ik over het hoofd heb gezien bij deze laptop.
De pluspunten zijn:
Goeie build quality
Pittig goeie batterijduur (10 uur+)
Prima CPU en GPU (I5 8250U en MX250)
Niet te dik
15.6 inch
Goeie keyboard
Prima scherm (IPS 1920x1080)

Nadelen:
2 kg
Chinese OS wordt geleverd (niet een probleem kan opnieuw installeren)
Niet echt goeie garantie aangezien het uit China komt.

Wat ga je met je laptop doen?
Studeren voor Computer Science bachelor

Wat is je budget?
Rond de 700-800

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja naar de universiteit

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik maak eigenlijk alleen deze topic om te kijken of die Xiaomi notebook het waard is of niet, ik kon namelijk nergens iemand vinden die het aanraadde maar ook niemand die het afraadde. Vandaar dat ik het hier vraag.
Ik sta natuurlijk ook open voor andere laptops, maar ik heb redelijk lang gezocht en vrijwel alles mist een bepaald kenmerk (heeft alles goed behalve battery life bijvoorbeeld).
Acer Aspire 5 is hier een voorbeeld van, prima laptop voor de prijs maar de battery life en keyboard zijn wat minder.

Ik heb geen idee of deze topic goed gemaakt is, ik hoop van wel en excuses zo niet. Ik zoek voornamelijk naar nadelen van de Xiaomi Notebook zodat ik kan overwegen of het het waard is te halen.