Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olivergame
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-04-2020
Beste Tweakers

ik heb voor mijn laser tag game een speel hub (wifi router)
nu ziet dat ding er een beetje zwakjes uit. ik hoop hier graag advies in te winnen dat ik snap.
ik heb op reddit gelezen dat mensen met de zelfde hub mods hebben uitgevoerd.
dit is wat ze hebben gedaan:

IPX naar RP SMA kabel vervangen zodat er een nieuwe antenne gezet kan worden (groter en langer)

of inplaats van een antenne hebben ze een wifi versterker er opgezet (werd vermeld dat het illegaal is)
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/09uko5pod2511.jpg

wat ik wil is mijn zielige hub er beter van word

dingen die ik mij afvraag:
tot hoever heeft een wifi booster nut want wat ik heb gelezen maakte het niet zoveel uit
volgens deze website https://www.wirelessinfo.be/wifi-wetgeving/

heeft het nut om RP SMA MALE naar Twee RP SMA te gebruiken
of is dat juist slecht omdat het sinaal dan over 2 antennes zou gaan

raden jullie mij een bepaalde antennes aan

bij voorbaat dank olivergame

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:04

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Snuffel gewoon eens in een WiFi shop, dan kom je div antennes tegen die het signaal met de nodige +dB's kunnen verbeteren.

Antenneversterker is inderdaad illegaalen zou ik niet eena een beginnen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Verloopkabeltje en daar een goeie antenne aan (zelf kiezen of je omnidirectional wil gebruiken, of juist een gerichte antenne) lijkt mij het meest logische.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:02

SA007

Moderator Tweaking
Een goede antenne met meet dB's is een goed idee, die extra kracht heb je namelijk bij zenden en ontvangen.

Een antenneversterker geeft je alleen extra vermogen bij het zenden, waardoor je laptop dus prima een accesspoint kan ontvangen, maar de accesspoint kan nog steeds de laptop niet ontvangen, want die stuurt zijn signaal niet harder.

Legaliteit is altijd moeilijk, met een versterker zit je heel er snel over het limiet heen, maar met een antenne kan je er ook overheen gaan, de limieten zijn niet op hoeveel vermogen je de antenne in stuurt, maar hoeveel er de lucht ingaat. Dus efficienter zenden kan ook voor teveel zendvermogen zorgen.

Dat limiet is moeilijk te bereiken, gezien de meeste chipsets niet meer dan het toegestane vermogen zenden, maar mocht de chipset harder sturen omdat de antenne inefficient is kan je door het aanpassen van de antenne over de limiet gaan.