Toon posts:

Computer bouwen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.
Ik ben een computer aan het bouwen voor het eerst. Ik heb alles er in gezeg kabeltjes aangesloten zoals het in het boekje staat. Ik blij alles na gekeken wil ik hem starten... niets. Of naja niets alles begint te draaien. Maar dan de muis en toetsenbord krijgen geen stroom om een of andere reden. Het beeldscherm reageert 2 sec en dan staat er geen signaal. Wat moet ik doen.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Moederboard: mdi mpg 2390 gaming pro carbon ac.
Voeding: coolmaster v850
Intel core i7 8th gen.
Masterliquid ml240l rgb coolermaster.
Videokaart: Gigabyte geforce Gtx 1050 Ti 4gb oc.
Geheugen: seagate barracuda 1tb
Monitor: msi optix mpg 27cq

Het geheugen en de videokaart is het eenigste wat ik van mijn vorige pc heb overgenomen en die is een half jaar oud nu de test heb ik nieuw.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb is de bekabeling losgehaalt en opnieuw aangesloten. Videokaart er uitgehaalt en de monitor op het moederboard aangesloten. Andere monitor. Andere hdmi geporbeerd. Ander geheugen. En andere voeding maar niets dat heeft geholpen.

Wie is mijn redder in nood!
...

Beste antwoord (via Verwijderd op 03-09-2019 00:20)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Of je hebt ergens iets niet goed gedaan, of er iets is kapot. Een foto kan handig zijn zodat we kunnen zien of alles goed in elkaar zit. Met de info die we nu hebben kan het van alles zijn omdat 1 van de onderdelen die nodig zijn om beeld te geven en door de post komen, of niet juist zijn aangesloten of kapot zijn. Met een foto kunnen we zien of alles goed zit en vanuit daar verder is wel zo handig. Misschien heb je bijvoorbeeld de 8 pins connector op het moederbord er niet in zitten, ik noem maar wat. Alleen zo zijn er nog meer dan genoeg andere dingen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Of je hebt ergens iets niet goed gedaan, of er iets is kapot. Een foto kan handig zijn zodat we kunnen zien of alles goed in elkaar zit. Met de info die we nu hebben kan het van alles zijn omdat 1 van de onderdelen die nodig zijn om beeld te geven en door de post komen, of niet juist zijn aangesloten of kapot zijn. Met een foto kunnen we zien of alles goed zit en vanuit daar verder is wel zo handig. Misschien heb je bijvoorbeeld de 8 pins connector op het moederbord er niet in zitten, ik noem maar wat. Alleen zo zijn er nog meer dan genoeg andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-09 19:23
Welk ram heb je erin gedaan ? Wat je nu geheugen noemt is de harde schijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een stome vraag maar hoe voeg ik een foto toe krij het niet voor mekaar.

En het ram geheugen is van consair vengeanCe rgb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Een foto zal je even moeten uploaden naar bijvoorbeeld https://imgur.com/

Dan kan je die hier plaatsen door de link naar de foto te posten of anders te zetten tussen deze tags [img]....[/]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://imgur.com/gallery/YVd3YYm

Hoop dat ik het goed heb gedaan.. ben niet zo handig met telefoon :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even een update. Ik heb letterlijk alles er uitgehaaly en het weer stap voor stap er terug in gezet. En hij doet het. Ik heb alles het zelfde gedaan als de vorige x maar nu heb ik wel beeld.

Alsnog super bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Dan zal er wel ergens iets niet helemaal goed hebben gezetten. Mooi dat er niets kapot is en het werkt :)
Pagina: 1