Toon posts:

Compacte laptop met mat scherm en GPU

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• LordLynx
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 27-11 23:35
Op dit moment heb ik een Asus UX303 welke voor de meeste dingen gewoon nog prima voldoet, echter zou ik graag een 'echte' videokaart in mijn laptop willen waardoor ik denk om deze te vervangen door iets nieuws.

Wat ga je met je laptop doen?

Ik zal de laptop voornamelijk gebruiken voor de standaard toepassingen, Office, boekhouden, af en toe een filmpje kijken en wat licht gamen (Jurassic World Evolution wil ik een keer aan gaan beginnen) en ik wil ook wat aan videobewerking gaan doen, vandaar dat ik een dedicated GPU in mijn nieuwe laptop wil.

Wat is je budget?
Ik zou het liefst onder de 1000 euro blijven.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, laptop gaat sowieso een aantal keer per week mee naar werk en ook in de trein. Ook op vakantie en op zakenreis gaat hij mee. Vandaar dat ik een compact model (14" of 13,3") wil en omdat ik niet altijd de lichtinval kan controleren wil ik perse een mat scherm om schitteringen te voorkomen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Er is helaas niet zoveel te vinden wat aan mijn eisen voldoet. Daar komt nog bij dat voornamelijk het matte scherm in de pricewatch nogal roet in het eten gooit, zo zag ik laatste bij de Mediamarkt een HP Envy welke volgens de pricewatch een mat scherm zou hebben terwijl deze dus glanzend was. Ook zie ik erg veel over problemen met throttlling van laptops met een Geforce MX150 (wat eigenlijk de enige optie is met mijn eisen) en dan voornamelijk is de hele kleine 13" modellen. Vandaar dat ik me afvraag of ik beter voor een 14"model kan kiezen zodat de koeling iets beter is. Verdere specs, minimaal i5 8250, 8GB ram en 250GB ssd. Tot slot wil ik absoluut geen Asus is die blauwe kleur.

Een aantal opties die ik gevonden heb:

pricewatch: Skikk green 14

pricewatch: Acer Swift 3 SF314-56G-52NZ

pricewatch: HP Envy 13-ah1100nd

pricewatch: Asus ZenBook 13 UX333FN-A3034T

pricewatch: MSI PS42 Modern 8RA-035NL

pricewatch: Asus ZenBook 14 UX433FN-A5083T

pricewatch: MSI PS42 Modern 8RA-032NL

Laatste 3 zijn eigenlijk duurder dan wat ik wil uitgeven en zeker de eerste MSI vind ik erg prijzig voor de specs die erin zitten. De 13" HP en Asus ben ik bang dat ik teveel last van throttling ga krijgen omdat ze te weinig kunnen koelen.

Qua specs spreekt die Skikk mij eigenlijk wel heel erg aan maar ik heb nog nooit van dat merk gehoord. Kan iemand mij hier iets over vertellen (bouwkwaliteit, toetsenbord, scherm etc)?

Alle reacties

• LordLynx
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 27-11 23:35
Andere optie waar ik nu aan denk is wachten tot de Ice Lake's verkrijgbaar zijn, als ik de eerste benchmarks zie denk ik dat ik aan een Iris Plus ook wel voldoende heb en dan dus helemaal geen Geforce meer nodig heb.....

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee