Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Vraag
Alle reacties
Polarisatiefilter geen optie?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nee, want de reflectie komt van ongepolariseerd licht van binnen, daar neem je dus hooguit de helft mee weg.
@g0tanks ik heb dit ook ooit gedaan, vanwege dezelfde reden. Je hoeft niet direct een (web)winkel in te duiken voor zoiets simpels. Als je zwarte stof hebt (een doek, t-shirts, een trui, ...) kan je die tegen het raam plakken en om je lens heen draperen (en daaraan vasttapen, of aan je body). Eventuele lichte dingen aan je lens/body kan je afplakken met zwarte tape als de stof dat niet bedekt.
@g0tanks ik heb dit ook ooit gedaan, vanwege dezelfde reden. Je hoeft niet direct een (web)winkel in te duiken voor zoiets simpels. Als je zwarte stof hebt (een doek, t-shirts, een trui, ...) kan je die tegen het raam plakken en om je lens heen draperen (en daaraan vasttapen, of aan je body). Eventuele lichte dingen aan je lens/body kan je afplakken met zwarte tape als de stof dat niet bedekt.
[ Voor 4% gewijzigd door DataGhost op 02-09-2019 22:34 ]
Action: zwarte deken, beetje tape en|of een lijmklem en je hangt er gewoon een lichtichte doek omheen.
De DIY-route is inderdaad een laatste optie. Echter vind ik het wel leuk om een 'professionele' oplossing te hebben. Op Amazon.de ben ik nu het volgende tegengekomen: https://www.amazon.de/Ant...Fotografen/dp/B07P1XSVMY/

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Pagina: 1