Toetsenbord molt pc????

Pagina: 1
Acties:

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:08
Ok, dit is mijn eerste dode pc ever in 8 jaar. Ik heb 2 dagen geleden een mooi Dell toetsenbord gekregen, omdat we bij www.lebox.nl een server hadden besteld en dat toetsenbord hadden we niet nodig op me werk, dus ik dat ding mee naar huis en aangesloten.

Op het moment dat ik het stekkertje in de PS/2 poort stopte ging me pc aan; deed ie met het andere toetsenbord niet. Maar goed, ik dacht, zal wel een verkeerde instelling zijn in het BIOS. Verder weinig aandacht aan besteed.

Toen ik hem afsloot en bijna alles uit was, sprong hij meteen weer aan. Dus ik geïrriteerd nog een keer op de power knop geramd en verder weer weinig aandacht aan besteed.

Volgende dag wilde me pc niet aan met de powerknop (alle 3 de ledjes brandden ook nog) dus toetsenbord ff losgekoppeld en weer aangesloten (waardoor de pc meteen weer aanging). Paar uur later uitgezet...

En toen net wilde ik hem weer aanzetten maar dit keer echt no go. Toetsenbord los gehad, stekker van de voeding een aantal keer losgetrokken en zonder toetsenbord aan proberen te zetten maar hij blijft gewoon dood.

Nu is dit niet een vraag of mijn pc dood is, want dat is wel duidelijk, moet er nog achter komen welk deel alleen. Maar heeft iemand een soortgelijke ervaring gehad?

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:43

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zondag 29 juli 2001 23:42 schreef Wannapuf het volgende:
Ok, dit is mijn eerste dode pc ever in 8 jaar. Ik heb 2 dagen geleden een mooi Dell toetsenbord gekregen, omdat we bij www.lebox.nl een server hadden besteld en dat toetsenbord hadden we niet nodig op me werk, dus ik dat ding mee naar huis en aangesloten.

Op het moment dat ik het stekkertje in de PS/2 poort stopte ging me pc aan; deed ie met het andere toetsenbord niet. Maar goed, ik dacht, zal wel een verkeerde instelling zijn in het BIOS. Verder weinig aandacht aan besteed.

Toen ik hem afsloot en bijna alles uit was, sprong hij meteen weer aan. Dus ik geïrriteerd nog een keer op de power knop geramd en verder weer weinig aandacht aan besteed.

Volgende dag wilde me pc niet aan met de powerknop (alle 3 de ledjes brandden ook nog) dus toetsenbord ff losgekoppeld en weer aangesloten (waardoor de pc meteen weer aanging). Paar uur later uitgezet...

En toen net wilde ik hem weer aanzetten maar dit keer echt no go. Toetsenbord los gehad, stekker van de voeding een aantal keer losgetrokken en zonder toetsenbord aan proberen te zetten maar hij blijft gewoon dood.

Nu is dit niet een vraag of mijn pc dood is, want dat is wel duidelijk, moet er nog achter komen welk deel alleen. Maar heeft iemand een soortgelijke ervaring gehad?
Wel eens vriend hiero met eigen pc, doet ie muis/tb verkeerd om, plof, bios leeg.. vonden we ook gek.. nooit eerder en daarna gehad.. maar hij had wel een nieuw bios nodig. :(

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
misschien veroorzaakt het keyboard sluiting, probeer hem eens op een ander pc-tje

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• tiguan
Op zondag 29 juli 2001 23:48 schreef Bamibal het volgende:
misschien veroorzaakt het keyboard sluiting, probeer hem eens op een ander pc-tje
Hehe, ja, en dan is me vorige pc ook naar de klote, nee dank je. Dat toetsenbord gaat linea recta de prullenbak in. Misschien morgen ff proberen op me werk, daar zit garantie op de pc's.

• tiguan
Oh my God, dit is echt de grootste blunder die ik heb gemaakt ooit. Ik heb in het BIOS ingesteld dat me computer aan moest gaan met de spatiebalk (tenminste, dat dacht ik) maar nou blijkt het dat je daar een wachtwoord in moest tikken. Daar had ik dus een spatie ingetikt. Wat blijkbaar niet werkt als wachtwoord.

Nadat ik me hele pc uit elkaar had gehaald en het mobo op een andere voeding had aangesloten kwam ik ook ff op het idee om me CMOS leeg te halen met de jumper en warempel, hij deed het opeens weer.

Tsjeempie, ik schaam me diep, maar hij werkt weer :P

Het toetsenbord doet nog steeds vaag trouwens, me pc springt nog steeds aan zodra ik hem aansluit.

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 23:09
Op maandag 30 juli 2001 03:39 schreef Wannapuf het volgende:
Oh my God, dit is echt de grootste blunder die ik heb gemaakt ooit. Ik heb in het BIOS ingesteld dat me computer aan moest gaan met de spatiebalk (tenminste, dat dacht ik) maar nou blijkt het dat je daar een wachtwoord in moest tikken. Daar had ik dus een spatie ingetikt. Wat blijkbaar niet werkt als wachtwoord.

Nadat ik me hele pc uit elkaar had gehaald en het mobo op een andere voeding had aangesloten kwam ik ook ff op het idee om me CMOS leeg te halen met de jumper en warempel, hij deed het opeens weer.

Tsjeempie, ik schaam me diep, maar hij werkt weer :P

Het toetsenbord doet nog steeds vaag trouwens, me pc springt nog steeds aan zodra ik hem aansluit.
:)

het is de warmte he?

Verwijderd

Nooit merkpc-onderdelen gebruiken!!!

mobo opgefikt door IBM floppy

Dell toetstenbord molt pc

mobo opgefikt door Packerd Hell geheugen.

• Avenger84
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-05 14:00
hahah, zoiets had ik ook een keer

ik heb een 1400 proc en die wil dus niet stabiel op 1400 draaien...

dus hij draait nu op 1050 todat ik een oplossing gezocht heb..

ik was dus aan het proberen om het ding stabiel op 1400 te krijgen...

ik het ding op 14 x 100 gezet
dikke windows errors dus

10.5 x 133 complete lockup
ik kreeg nieteens beeld.. dus ik wilde bios resetten. alles afgekoppelt zodat ik erbij kon... (behalve monitor)

reboot

wrong cmos settings
press f1 to edit settings
press f2 to run default

ik druk op f2, nietsss
nog eens, helemaal niets
hmm

ik kon dus helemaal geen zak meer..

todat ik na 2 uur erachter kom dat het keyboard helemaal niet aangesloten is |:(

tis wat je zegt, de warmte ;)
Pagina: 1