Matrox G400 DH op zijn kop!

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

Topicstarter
Mijn Matrox G400 DH hangt op zijn kop in de kast en kan z'n warmte dus niet echt goed kwijt (superwarm wordt ie niet, maar koel is ook anders). Het is niet de MAX dus een standaard koeler zit er niet bij. Ik hem hem niet overklokt en speel zelden (zware) spellen, is het verstandig om deze nog extra te koelen? Waarom zijn die kaarten eigenlijk niet precies andersom gefabriceerd? Dan kan de warmte gemakkelijker weg. En indien koeling wel noodzakelijk is weet iemand een goede koeler, die vooral muisstil moet zijn. Oh ja, ik heb nu ff geen zin om die kast open te maken maar er weet vast wel iemand of er op de kaart een aansluiting zit voor een fan.

Op mijn kamertje kan ik nu wel een fan gebruiken overigens, erg warm!

Uibeltje

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

als hij gewoon werkt en je niet overklokt, waarom zou je dan extra koelen? Bovendien is er geen stillere koeler dan een passieve koeler :)

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

Topicstarter
Da's waar! Mijn pc'tje staat nu heel de dag aan en de koellichaamp is redelijk warm, zal het eens bekijken na wat brute spelletjes. Iemand die wel fans heeft geinstalleerd? Of is dat echt alleen nodig als je gaat oc'en?

Verwijderd

Je kan er vanuit gaan dat je kaart, mits je niet oc't, niet te heet wordt. Anders hadden ze er actieve koeling op gezet. De koeling die er nu op zit is als het goed is berekend op zijn taak, ook tijdens spellen.

Een "domme" gebruiker (huisvrouw ofsow :)) die niets van computers af weet en dus gewoon gamed (ff potje UT na het stofzuigen >:)) daarbij mag hij ook niet kappen natuurlijk.
Als alles goe is kun je hem gewoon 100% belasten zonder dat er iets gebeurd, tenzij je er eentje hebt met een foutje dat de heatsink slecht contact maakt ofsow maar dat is niet zo vaak.