Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joswloo
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14-10-2022
Dag Allemaal!

Ik ben op zoek naar een leuk HIFI setje voor mij in huis..
Nu kwam ik het volgende tegen
de Ultima 40 active
https://www.teufelaudio.n...0-active-2017-p16060.html
of de
Kombo 42 BT Power edition.
https://www.teufelaudio.n...-edition-2017-p17071.html

wat zouden jullie zelf doen? Mijn budget is ook rond dat bedrag van 500 euro!

Ik hoor graag van jullie!

Met vriendelijke Groet!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-07 19:55

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat zijn wel 2 heel verschillende dingen.

De ene is een home cinema set met passieve speakers, de andere een set van 2 actieve vloerstaanders.

Wat wil je aansluiten, bekijken, beluisteren? Welke functies heb je nodig? Zonder dat je dat vertelt, kan niemand je een goed advies geven.

Teufel wordt overigens vaak aangeraden vanwege de uitstekende prijs-kwaliteitverhouding.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Kan je ze ergens beluisteren? Bij luidsprekers is het een goed idee om dat te doen voordat je ze koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:14

DjVe

Hatsaflats!

Bestel ze beide en luister er goed naar en maak je keuze. Vervolgens stuur je 1 set kosteloos terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joswloo
Dag allemaal!

Sorry voor de weinige info!
Maar ik wil hem aansluiten op de tv ! Voor films, series. Muziek luisteren met de Chrome cast audio

Ik vraag me namelijk af of de teufel ultima 40 genoeg laag heeft! Daarom. Kwam ik met de andere set !

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Joswloo schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 13:49:
Dag allemaal!

Sorry voor de weinige info!
Maar ik wil hem aansluiten op de tv ! Voor films, series. Muziek luisteren met de Chrome cast audio

Ik vraag me namelijk af of de teufel ultima 40 genoeg laag heeft! Daarom. Kwam ik met de andere set !

Mvg
Dat ligt eraan wat jij 'genoeg' vind. Als je niet tevreden bent met bass tenzij de ramen van de overburen ook gezellig meetrillen; dan nee. Als je gewendbent om te luisteren door speakers waar alleen chinese tekens of een goedkoop logo'tje van mediamarkt huismerk op staat; dan waarschijnlijk wel.

Ik sluit me dan ook aan bij wat hierboven gezegd wordt: allebei eens beluisteren, bij voorkeur thuis uiteraard.

Ik ben ook van mening dat een subwoofer wel iets toevoegt, mits je hem zo afstelt dat je niet merkt dat hij er bij zit. Als het laag gaat overheersen is het n.m.m. geen fijn geluidsbeeld meer.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-07 10:46

FeaR

In GoT we trust

Dus voortaan de template even invullen als je een nieuw topic opent, de template is er zodat er voldoende informatie wordt gegeven ;)
Maar ik wil hem aansluiten op de tv ! Voor films, series. Muziek luisteren met de Chrome cast audio.
Welke TV? Heb je al gekeken of de "gekozen" apparaten genoeg ingangen hebben om beide devices te ondersteunen? De Ultima 40 Active heeft maar één S/PDIF In, één HDMI ARC en één analoge RCA. Als je TV geen HDMI ARC heeft (of niet naar behoren werkt) wordt het al lastiger om bijvoorbeeld twee digitale bronnen aan te sluiten. De Kombo 42 is op het vlak van ingangen nog kaler. Nu kan de Chromecast Audio geloof ik analoog aan worden gesloten, maar met het oog op de toekomst kan een device direct op een Teufel lastig worden. Dan zal je - afhankelijk van het apparaat - mogelijk de TV als hub moeten gebruiken.
Omdat een set een subwoofer heeft wil niet zeggen dat deze (veel) lager gaat. De subwoofer bij de Kombo 42 is er vooral om de UL 20 Mk2 (de meegeleverde speakers) aan te vullen in het laag. Kleinere speaker dus minder kastruimte en minder ruimte voor grote units om lage frequenties op te bouwen. Al gaan ze volgens de specs tot 70 Hz (al staat er niet bij of dit op -3 dB of meer is gemeten) en dat is niet verkeerd. Maar wel te hoog om echt het laag te missen. De subwoofer bij de Kombo is een 8" woofer, dat is leuk voor de aanvulling maar broekwapperend laag krijg je daar niet mee. Met de Ultima 40 Active ook niet trouwens.

In dat opzicht heb je twee heel verschillende sets te pakken. Ik weet ook niet wat je nu hebt of als referentie gebruikt. "Genoeg laag" is voor iedereen wat anders. Ik zou eerder voor de Ultima gaan (puur omdat je niet aangeeft de functies als CD-speler van de andere set nodig te hebben) en dan nog een subwoofer er bij. Al zal dat wel geen optie zijn in verband met het budget van 500 euro (waarbij ik dan een set van 600 euro behoorlijk ver over budget vind).

Tevens doen we aankoopadvies in Consumentenelektronica Aankoopadvies dus daar verhuis ik dit topic even heen: AUD > CEA

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 03-09-2019 15:04 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joswloo
Ik heb nu een setje van philips
https://www.philips.be/c-p/HTL3110B_12/soundbar-luidspreker

en deze heb ik aangesloten op mijn TV via HDMI ARC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Dan ga je er qua laag (puur op specs, ruimte/akoestiek doet ook veel met het geluid) op vooruit. De Philips heeft een subwoofer die tot 45 Hz gaat (beide Teufels duiken daar onder met 38 dan wel 33 Hz). Zou me niet verbazen als de waardes van de Philips niet eens bij -3 dB gemeten zijn maar bij -6 of zelfs -10 dB. Ding heeft een 5,25" unit, dat is haast geen subwoofer te noemen. Maar goed, wat verwacht je voor 200 euro (advies verkoopprijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joswloo
Dank je wel!
allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joswloo
en als je de passieve versie van de teufels pakt met deze receiver?
https://www.bol.com/nl/p/...877024/?s2a=#productTitle
is dit iets ?

Met vriendelijke Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-07 01:51
Wellicht beter 5.1 versterker pakken? Ivm eventuele toekomstige uitbreidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joswloo
kever678 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 22:25:
Wellicht beter 5.1 versterker pakken? Ivm eventuele toekomstige uitbreidingen.
sorry maar nee dat wil ik echt niet! vind het nooit mooi zon speakers achter de bank :X .

[ Voor 13% gewijzigd door Joswloo op 03-09-2019 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
Toekomstige sub? Ook al blijf je op 2.0 dan zou ik nog een 5.1 pakken gezien het aanbod veel groter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joswloo
kever678 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 23:36:
Toekomstige sub? Ook al blijf je op 2.0 dan zou ik nog een 5.1 pakken gezien het aanbod veel groter is.
er zit een sub out op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
Lijkt een prima apparaat te zijn maar gezien er geen HDMI opzit niet heel ideaal. Makkelijkste is 1 kabel van je tv naar versterker en alle apparatuur op de versterker aansluiten.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Waar moet je apparatuur aan voldoen? Zet dat allereerst eens op een rijtje voor jezelf.
  1. Aantal nu benodigde HDMI-aansluitingen; minimaal + 1, waarbij het gaat om HDMI 2.x (2.0a, 2.0b of 2.1) met HDCP 2.2 → zo ben je voorbereid op de aanschaf van een nieuw apparaat en zorg je er meteen ook voor dat alle huidige standaards worden ondersteund.
  2. Aantal nu benodigde speakerkanalen én hoger. Dus niet alleen 2.0 of 5.1, maar ook 7.1, etc. (7.1 kan namelijk ook prima 5.1 afspelen; 5.1.4 ook prima stereo) en wat voor geluidsfilters: Dolby Digital, DTS HDMA, en Atmos bijv.
  3. Aantal overige aansluitingen zoals RCA (tulp) en optisch. Kijk dus goed naar de apparaten die er op aangesloten dienen te worden.
  4. Belangrijke opties die er voor jou op moeten zitten: 4k, FM, Spotify, HDR, draadloze speakers, DAB+, etc
  5. Extra opties die leuk zijn, maar niet noodzakelijk
  6. Vanzelfsprekend de prijs.
Op 1 t/m 4 vergelijk je in de Pricewatch. Als je dan enkele geschikte modellen hebt gevonden, kijk je naar punt 5. Wat zijn de extra's die elk apparaat biedt. Wat spreekt je het meeste aan?
En als laatste natuurlijk 6. Zijn 2 apparaten gelijk qua vervulling van je wensen? Koop dan gewoon degene die het beste aansluit bij je portemonnee. Weet je het dan nog niet? Kies dan degene die het beste in je interieur past ;)

• Joswloo
Ik wil graag +/- 600 euro uitgeven aan een systeem dat ik aan mijn LG smart tv kan koppelen (hdmi ARC en/of optical)..
en het liefst geen A/V receiver die het allemaal regelt.
het liefst een 2.0 Stereo receiver met Sub out.. zodat ik hem altijd nog om kan toveren tot 2.1.
graag zou ik er Spotify Connect op willen zodat ik altijd weg kan lopen met mijn telefoon zonder dat het gaat haperen.

Mijn ogen zijn gevallen op de Teufels ultima 40's (uiterlijk vooral)
dus hier moet ik nog een reciever voor vinden..

is dit eventueel een optie?
https://www.coolblue.nl/p.../denon-rcd-n10-zwart.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Waarom geen 5.1 of meer receiver? Die spelen ook prima stereo hoor. ;) je moet bij receivers niet kijken naar wat je niet gaat gebruiken, maar naar wat je wel gaat gebruiken. Bovendien zit er op stereo-apparaten over het algemeen geen hdmi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Wat hierboven wordt gezegd plus dat het aanbod van receivers (vele malen) groter is waardoor de prijzen ook interessanter zijn. Waarom 400 euro uitgeven aan een Denon RCD-N10 die nog niet eens over de helft van de aansluitingen beschikt ten opzichte van een receiver van hetzelfde geld. De Denon RCD-N10 heeft dan wel een fysieke drive voor schijfjes maar of je daarvoor een dergelijk product moet kiezen?

Ik zou ook je budget even in de gaten houden. In de TS is het nog 500 euro en nu is het circa 600 euro. De Teufel Ultima 40 kosten je zo'n €444,- (nu ze in de aanbieding zijn) en je komt met een receiver van ook €400,- Dat is totaal al ruim over het budget van 600 euro. Tevens worden er bij speakers geen kabels geleverd dus die zal je ook aan moeten schaffen. Nu zijn dat echt niet de grootste kosten maar het telt wel op bij de reeds ruime overschrijding van het budget. Neem in plaats van de Denon RCD-N10 van 400 euro bijvoorbeeld een Denon AVR-X1500. Ben je honderd euro minder kwijt (nog steeds over budget) maar je hebt meer waar voor je geld dan met een Denon RCD-N10. Mocht je per se een kleine receiver willen, die zijn er wel maar dan beperk je je gigantisch in de keuze en kom je met budget nog meer in de knoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joswloo
Ik ben er achter gekomen dat ik het budget sowieso beetje op moet schroeven...
En ik ben gewoon erg aan het rond neuzen.. ik zou graag een zo klein mogelijke reciever willen hebben (liefst geen eigenlijk maarja)
want ik vind het gewoon niet staan in mijn kamer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Als je geen receiver wilt dan zal je naar actieve speakers moeten kijken, weinig andere keuze. Ik weet niet hoe je de set neer wilt zetten maar ik zou liever haast alles kabels naar een receiver nabij de TV leiden en dan twee speaker kabels naar de speakers dan bij een actieve speaker alle bronnen rechtstreeks op een speaker aansluiten. Dan loopt er bijvoorbeeld ook een HDMI en optische kabel naar de speaker die je als master gebruikt.

Er zijn wel kleine receivers zoals bijvoorbeeld de NAD D3020 (V2) of de NAD D3045 als je HDMI ARC en iets meer ingangen wilt. Echter ga je met de eerste al richting top van het budget en de tweede gaat er al ruim overheen. Teufel heeft zo te zien de "CoreStation", ook redelijk klein voor receiverbegrippen. Mogelijk dat er nog wat merken zijn met dergelijk formaat receivers maar ik ken ze zo 1-2-3 niet.

Wat is het probleem met de receiver? De breedte of de hoogte? Breedte van het apparaat zal in het gros van de gevallen 43 centimeter zijn, er zijn maar enkele receivers die kleiner zijn. Als het de hoogte is, er zijn ook slimline receivers. Ook niet tientallen qua aanbod maar ze zijn er wel. Dan zit je niet met een receiver van 15-20 centimeter hoog maar tussen de 9 en 14 centimeter afhankelijk van het model. Een surround receiver is niet per definitie groter dan een stereo receiver en zoals gezegd speelt een surround receiver ook perfect stereo geluid. Als de hoogte het issue is dan zou je bijvoorbeeld naar een TX-L20D van Onkyo kunnen kijken. Redelijk klein voor een receiver, stereo en HDMI. Alleen veel duurder dan de X1500 van Denon die ik eerder als voorbeeld aanhaalde. Ik weet niet tot waar je je budget op wilt rekken maar met de eisen die je nu stelt en het budget wat je hebt wordt het gewoon erg lastig.

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 06-09-2019 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-07 22:57
Joswloo schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 16:22:
Ik ben er achter gekomen dat ik het budget sowieso beetje op moet schroeven...
En ik ben gewoon erg aan het rond neuzen.. ik zou graag een zo klein mogelijke reciever willen hebben (liefst geen eigenlijk maarja)
want ik vind het gewoon niet staan in mijn kamer..
Als het je vooral gaat om de looks van een receiver, is de Denon Heos AVR dan misschien iets voor je? Die ziet er wat 'moderner' uit dan de gemiddelde receiver die in de jaren '80 lijkt te zijn blijven hangen met 300 knopjes voorop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joswloo
Dag allemaal,
ik begrijp dat het allemaal best moeilijk is wat ik wil voor dit budget..
Ik heb de Ultima 40's active besteld om te testen..
en dan ga ik beslissen of ik meer nodig heb!
ik kan ze altijd terug sturen!

in iedergeval bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Joswloo schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 13:57:
Het is vooral lastig omdat je niet ingaat op wat er gepost wordt, de voorstellen, alternatieven en de vragen die worden gesteld. Een forum is geen eenrichtingsverkeer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dag allemaal,

Ja lijkt me gezien je wensen een goede keuze. Hoop dat je ze goed vindt klinken.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Dag allemaal,

Ik ken alleen de passieve variant, maar dat zijn wel redelijke allemans vriendjes en zeker het geld meer dan waard. Laat ons even weten wat je vindt :)

[ Voor 3% gewijzigd door s0ulmaster op 07-09-2019 15:52 ]

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joswloo
FeaR schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 14:35:
[...]

Het is vooral lastig omdat je niet ingaat op wat er gepost wordt, de voorstellen, alternatieven en de vragen die worden gesteld. Een forum is geen eenrichtingsverkeer...
Ja sorry dat klopt.. het probleem bij mij is als ik iets vind krijg ik een beetje oogkleppen op en hoop ik dat jullie het mij eens zijn over mijn keuzes..

Ik laat jullie wel weten hoe ze bevallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joswloo
Ik heb een vraag over de ''sub out'' uitgang op de Teufel ultimate 40 active..

deze uitgang geeft deze al gefilterde signaal uit? of filtert de sub hem zelf ?

Morgen komen ze binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

Gefilterd uiteraard. Dat kan je zien aan het crossover draaiknopje bij de sub out.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

JvS schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 12:28:
Gefilterd uiteraard. Dat kan je zien aan het crossover draaiknopje bij de sub out.
Draaiknopje naast de Subwoofer Pre-Out is de "Ultima 40 Active (2017)". Dit is de nieuwe Ultima 40 Active, met geen draaiknop naast de Subwoofer Pre-Out (foto). Wel met display in de speaker en een heel menu om alles in te stellen inlcusief crossover.

Voordat TS morgen het draaiknopje niet kan vinden :P

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 10-09-2019 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:00
Als je actieve vloerstaanders heb zal ik eerder voor deze gaan

https://www.hifiklubben.n...3okwdmEAUYASABEgKBavD_BwE

Mooie aanbieding nu, en een echt speakermerk. Vind Teufel altijd maar wazig: ziet ze nooit in de winkel oid.
Zensor (AX)5 heeft zeer goede reviews (oa what hifi! https://www.whathifi.com/dali/zensor-5-ax/review) en gaat eruit: dus goedkoop te scoren.

maar: altijd luisteren!

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 98% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joswloo
Gisteren de Teufels (ultima active mk3) binnen gekregen.
meteen uitgepakt en geinstalleerd.
Ze zijn een beetje groter dan verwacht! maar wat een geluid komt eruit!
en het werkt ook perfect met hdmi ARC..
en voor muziek luisteren heb ik niks te klagen..
Ik ben er tevreden mee.. alleen moet mijn vriendin nog wel wennen :X
Pagina: 1