Dus voortaan de template even invullen als je een nieuw topic opent, de template is er zodat er voldoende informatie wordt gegeven

Maar ik wil hem aansluiten op de tv ! Voor films, series. Muziek luisteren met de Chrome cast audio.
Welke TV? Heb je al gekeken of de "gekozen" apparaten genoeg ingangen hebben om beide devices te ondersteunen? De Ultima 40 Active heeft maar één S/PDIF In, één HDMI ARC en één analoge RCA. Als je TV geen HDMI ARC heeft (of niet naar behoren werkt) wordt het al lastiger om bijvoorbeeld twee digitale bronnen aan te sluiten. De Kombo 42 is op het vlak van ingangen nog kaler. Nu kan de Chromecast Audio geloof ik analoog aan worden gesloten, maar met het oog op de toekomst kan een device direct op een Teufel lastig worden. Dan zal je - afhankelijk van het apparaat - mogelijk de TV als hub moeten gebruiken.
Ik vraag me namelijk af of de teufel ultima 40 genoeg laag heeft! Daarom. Kwam ik met de andere set !
Omdat een set een subwoofer heeft wil niet zeggen dat deze (veel) lager gaat. De subwoofer bij de Kombo 42 is er vooral om de UL 20 Mk2 (de meegeleverde speakers) aan te vullen in het laag. Kleinere speaker dus minder kastruimte en minder ruimte voor grote units om lage frequenties op te bouwen. Al gaan ze volgens de specs tot 70 Hz (al staat er niet bij of dit op -3 dB of meer is gemeten) en dat is niet verkeerd. Maar wel te hoog om echt het laag te missen. De subwoofer bij de Kombo is een 8" woofer, dat is leuk voor de aanvulling maar broekwapperend laag krijg je daar niet mee. Met de Ultima 40 Active ook niet trouwens.
In dat opzicht heb je twee heel verschillende sets te pakken. Ik weet ook niet wat je nu hebt of als referentie gebruikt. "Genoeg laag" is voor iedereen wat anders. Ik zou eerder voor de Ultima gaan (puur omdat je niet aangeeft de functies als CD-speler van de andere set nodig te hebben) en dan nog een subwoofer er bij. Al zal dat wel geen optie zijn in verband met het budget van 500 euro (waarbij ik dan een set van 600 euro behoorlijk ver over budget vind).
Tevens doen we aankoopadvies in
Consumentenelektronica Aankoopadvies dus daar verhuis ik dit topic even heen: AUD > CEA
[
Voor 9% gewijzigd door
FeaR op 03-09-2019 15:04
]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.