Slimme deurbel maar welke ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 06-10 21:15
Hallo beste mede tweakers.

Wij hebben een bel gekocht via de lidl die werkt op 3aa batterijen.

Bel gaat goed enkel gaan de batterijen snel op en als dan een pakketbezorger komt lopen we deze soms mis.

Ook krijgen we vaak 'ongewenst' bezoek denk maar aan jehova of om een of ander doel te steunen of hellofresh enzovoort. :O

Mijn vriendin durft ook niet goed nee te zeggen vandaar dat ik afkwam voor een slimme deurbel.

Ook omdat ik in posten werk is dit voor haar fijner savonds zodat ze zich wat veiliger voelt.

We willen vooral geen 300 euro uitgeven dus ring valt zowiezo af.

Er is al een topic van de eken v5 wat ons ook niet zo heel slecht leek.
Maar mijn voorkeur valt meer op de ezviz db1 heel mooi toestel met goed beeld ook en volgens de reviews ook zeer goede prijs kwaliteit.

De enige wens wat ik heb is dat de bel bedraad aangesloten kan worden en er geen bijkomende abbo kosten bijkomen (daar zie ik het nut niet zo van in)

Ik sta open ook voor andere natuurlijk dus jullie mogen de ervaringen neerpennen en eventuele plus en minpunten aankaarten wat de keuze voor ons wat makkelijker kan maken.

Alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07-10 07:42
Je hebt de Ring 2 voor €160. Ik weet niet wat je budget is, maar €300 kosten ze dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
AlxRoelofs schreef op maandag 2 september 2019 @ 20:15:
Je hebt de Ring 2 voor €160. Ik weet niet wat je budget is, maar €300 kosten ze dus niet.
Heeft maandelijks abbonements kosten dus is geen optie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Philtjens schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 07:34:
[...]

Alleen als je de video’s een maand wil laten bewaren. De basis werkt gewoon zonder abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-10 22:10

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Wat @AlxRoelofs zegt, vanaf 160 euro heb je ze al en zonder abonnement. De goedkopere deurbellen zijn allemaal het zelfde. De ring houd het ook niet enorm lang vol op zijn batterijen, vandaar de lader.

Je krijgt waar je voor betaald bij de Lidl... Weinig kwaliteit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:37
Philtjens schreef op maandag 2 september 2019 @ 20:11:

Mijn vriendin durft ook niet goed nee te zeggen vandaar dat ik afkwam voor een slimme deurbel.

Ook omdat ik in posten werk is dit voor haar fijner savonds zodat ze zich wat veiliger voelt.
Die tweede reden heb ik wel begrip voor, maar als je vriendin moeilijk nee kan zeggen zou ik aanraden haar daarbij te helpen ipv het als argument voor een slimme deurbel te gebruiken. ;)

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07-10 07:42
Philtjens schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 07:34:
[...]

Zoals @Teknix1982 reeds aangeeft is de basis gratis bij Ring.

Wil je je beeldgeschiedenis echter 30 dagen in kunnen zien dan kost dit een klein bedrag van €30 per jaar (€2,50 per maand). Dit is een optie, en dus geen verplichting. Hou er rekening mee dat Ring je beelden voor deze €2,50 opslaan in de cloud. Ik vind persoonlijk dat ze voor deze dienst ook wel geld mogen vragen. Ga maar eens op zoek naar een andere cloud dienst die dit aanbied voor €2,50 per maand.

Voor €160 heb je dus een prima deurbel die je real time gaan helpen met je problemen. Laat daarnaast 1 biertje in de maand staan, en je kan ook nog eens 30 dagen terug kijken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

coyote1980 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 07:49:
[...]maar als je vriendin moeilijk nee kan zeggen zou ik aanraden haar daarbij te helpen..[...]
Grapjas... wat is er mooier dan een vriendin die geen nee kan zeggen? :P O-)

Maar serieus, waar ik benieuwd naar ben, is het niet mogelijk die Ring 2 te koppelen aan een eigen cloud of NAS? Of is die optie dichtgetimmerd door Ring?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-10 08:07
(jarig!)
Han schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 08:40:
[...]

Grapjas... wat is er mooier dan een vriendin die geen nee kan zeggen? :P O-)

Maar serieus, waar ik benieuwd naar ben, is het niet mogelijk die Ring 2 te koppelen aan een eigen cloud of NAS? Of is die optie dichtgetimmerd door Ring?
Nope, dichtgetimmerd 8)7

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.neesticker.com/

2,50 ben je klaar. Ik had vorig jaar rond de kerst elke dag wel een vent aan de deur met een lulverhaal. Sinds de sticker, noppes.

Als je een slimme deurbel wilt moet je dat vooral doen maar als je echt last hebt van colportage is het goedkoper, sneller, en vriendelijker voor iedereen om gewoon zo'n sticker boven de bel te plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadRed
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-10 06:42
Verwijderd schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 08:46:

2,50 ben je klaar. Ik had vorig jaar rond de kerst elke dag wel een vent aan de deur met een lulverhaal. Sinds de sticker, noppes.

Als je een slimme deurbel wilt moet je dat vooral doen maar als je echt last hebt van colportage is het goedkoper, sneller, en vriendelijker voor iedereen om gewoon zo'n sticker boven de bel te plakken.
Ik gebruik zo'n sticker ook al jaren en buiten een verdwaalde kinderpostzegel verkoper komt er niemand meer aan de deur. Ideaal dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-10 21:13

Hier ook zo'n sticker geplakt met colportage erop, helaas al een aantal keren moeten uitleggen wat dat betekent.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:15

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

De Eken v5 kun je plaatsen op de standaard 1a/8v van een deurbel. Bevalt mij tot nu toe prima.

Ik ben alleen er nog niet achter hoe ik lokaal de stream zonder de app kan bekijken, dit zou wel moeten kunnen.

[ Voor 37% gewijzigd door Falcon op 03-09-2019 10:22 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Slimme deurbellen zijn meer iets voor Domotica. tikje die kant op.

[ Voor 5% gewijzigd door Señor Sjon op 03-09-2019 10:26 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Precies dit. Overlast door verkopers is 95% afgenomen. Ik heb overigens deze sticker:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.myonlinestore.eu/93f89d77-6be1-11e9-a722-44a8421b9960/image/cache/full/6b0ae073d40c9aba72c094fdf830e6933a47d5e9.jpg

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:29
afhankelijk van de hobby factor kan je altijd nog googlen op raspberry pi doorbel

https://www.bouvet.no/bou...ith-the-raspberry-pi-zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Wellicht niet wat je wilt horen :P

Ik heb ook tijden getwijfeld over een deurbel met camera. Uiteindelijk eerst een KaKu deurbel gekocht (we hadden een nieuwe nodig). Hoe vaak wordt er nou eigenlijk aangebeld als we er niet zijn (en als we er wel zijn). Dat is buiten de postbezorger (die iedere dag komt) eigenlijk helemaal niets, nada, noppes (onverwacht). Ik krijg nu dus een pushmessage op mijn telefoon als er wordt aangebeld. Kan er verder niets mee, maar geeft wel inzicht.

Zo'n sticker als hierboven genoemd heb ik al een jaar of 5, en er belt daardoor gewoon niemand meer aan die iets te verkopen heeft. En doen ze het onverhoopt toch, wijs ik naar de sticker, krijg ik excuses en gaan ze weer. Maar zelfs die zijn op 1 hand te tellen sinds de sticker.

Voor mij dus geen moverende redenen om een deurbel met camera te kopen, wellicht zijn die er voor jou wel. Als je dan al iets wilt kopen zou ik voor een gerenommeerd merk gaan, Nest of Ring.

[ Voor 11% gewijzigd door St@m op 03-09-2019 10:44 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 22:37

Idd. Deze sticker heb ik ook. Heeft mij zelfs nog minder gekost (1,95) en er komen echt werkelijk nooit meer verkopers, collectanten en geloofsovertuigers aan de deur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• veltnet
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-10 15:53
AlxRoelofs schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 08:35:
[...]

Zoals @Teknix1982 reeds aangeeft is de basis gratis bij Ring.

Wil je je beeldgeschiedenis echter 30 dagen in kunnen zien dan kost dit een klein bedrag van €30 per jaar (€2,50 per maand). Dit is een optie, en dus geen verplichting. Hou er rekening mee dat Ring je beelden voor deze €2,50 opslaan in de cloud. Ik vind persoonlijk dat ze voor deze dienst ook wel geld mogen vragen. Ga maar eens op zoek naar een andere cloud dienst die dit aanbied voor €2,50 per maand.
Je zou deze data graag op een plek van eigen keuze willen opslaan ipv de ringcloud. Dit onder andere vanwege het feit dat je data heel erg verspreid komt te staan.
- Ring heeft een ringcloud
- Foscam heeft een foscam cloud
- Merkxyz heeft xyz cloud

In plaats van al die verschillende wolken is het veel handiger om het in je eigen wolk te stoppen zodat je niet voor elke camera een apart abonnement hoeft aan te schaffen. Dat kan namelijk behoorlijk oplopen in prijs als je ze bij elkaar optelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-10 20:51
Netatmo heeft er bijna een die juist promoot voor eigen opslag keuze. Je hebt dan wel een wat hogere aanschaf. Ook hikvision heeft er een voor een wat lagere prijs

https://www.webstore4ipcameras.nl/hikvision_ds-kb6403-wip

https://www.50five.nl/blo...-toegang-tot-beelden.html

[ Voor 41% gewijzigd door joenevd op 03-09-2019 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:09

Standeman

Prutser 1e klasse

Dit topic hoort in CEA, dus een schopje daar naar toe.

[ Voor 6% gewijzigd door Standeman op 03-09-2019 12:33 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:28
Je kunt ook een bel met camera kopen waarbij een scherm zit die je in je woonkamer kunt plaatsen. Wordt vaak geleverd met sd-kaart zodat je dit gratis zelf kunt opslaan.

Enige nadeel zou voor sommigen kunnen zijn dat je niet op je telefoon kunt zien wie er voor de deur staat. Echter is dit voor mij persoonlijk eerder een voordeel. Niet alles hoeft op internet aangesloten te zijn met de bijbehorende risico's en betaalde abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
coyote1980 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 07:49:
[...]

Die tweede reden heb ik wel begrip voor, maar als je vriendin moeilijk nee kan zeggen zou ik aanraden haar daarbij te helpen ipv het als argument voor een slimme deurbel te gebruiken. ;)
Hoef ik niet als argument te gebruiken hebben al samen beslist dat dit zowiezo voor haar ook wat veiliger is dus de bel zal er hoe dan ook komen 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
joenevd schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:49:
Netatmo heeft er bijna een die juist promoot voor eigen opslag keuze. Je hebt dan wel een wat hogere aanschaf. Ook hikvision heeft er een voor een wat lagere prijs

https://www.webstore4ipcameras.nl/hikvision_ds-kb6403-wip

https://www.50five.nl/blo...-toegang-tot-beelden.html
De bel wat wij op het oog hadden is volgens mij ook van hikvision geen idee als het een dochtermerk of replica is maar deze viel bij ons wel in de smaak qua uiterlijk en kenmerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:58
Sunri5e schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:48:
[...]

Idd. Deze sticker heb ik ook. Heeft mij zelfs nog minder gekost (1,95) en er komen echt werkelijk nooit meer verkopers, collectanten en geloofsovertuigers aan de deur.
Hier ook idem dito. Werkt goed. Daarnaast hebben wij de Eken V5 met draad aangesloten. Werkt prima. Voorheen Ring 1 gehad, verkocht vanwege abo kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EJanus
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:12
Ik heb de volgende al een half jaar in gebruik: SecuFirst DID501

bol.com

Bevalt goed. Geen abonnementskosten, geen batterijen, en een bel kan bedraad worden aangesloten (ik gebruik hier een goedkoop draadloos Action deurbel voor). Enige nadeel dat ik ondervind is dat de video en audio stream alleen via de server van secufirst gaan en dus niet in mijn Home Assistant en SurveillanceStation krijg.

[ Voor 20% gewijzigd door EJanus op 03-09-2019 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:49

Thanks! Had 'm wel vaker gezien, maar nu maar een keer besteld.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo kijk gaatje in de deur geen optie. Als je kijken en je wilt niet doe toch niet open.

Ik ja de bezorger of tolerant gewoon zien lopen en hij mij ook maar als k geen zin heb om open te doen of ik verwacht niks zaai ik terug en daar kan die het mee doen .

Ik wil überhaupt geen sticker op mijn deur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philtjens
Verwijderd schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 16:32:
Zo kijk gaatje in de deur geen optie. Als je kijken en je wilt niet doe toch niet open.

Ik ja de bezorger of tolerant gewoon zien lopen en hij mij ook maar als k geen zin heb om open te doen of ik verwacht niks zaai ik terug en daar kan die het mee doen .

Ik wil überhaupt geen sticker op mijn deur
Is geen optie zijn overal grote ramen dus zodra de deur van de living open gaat zien ze ons al.
En we willen zowiezo een slimme bel ook voor de veiligheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philtjens schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 18:24:
[...]

Is geen optie zijn overal grote ramen dus zodra de deur van de living open gaat zien ze ons al.
En we willen zowiezo een slimme bel ook voor de veiligheid
Dat wil niet zeggen Dat je open moet doen. Dat is jou keuze. Zo doe ik dat ik hier ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Als je je vriendin nee leert zeggen, heb je 150 euro verdient. Man man man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
@Bart ® Die heb ik ook. Werkt uitstekend. Nooit meer last gehad. Nog een enkele keer, toen maar gebarentaal gedaan en hoppa die ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-10 17:08
Als het puur voor de veiligheid is, kun je volgens mij beter een (POE) camera ophangen en aan je NAS koppelen? Die zijn meer gemaakt voor dit werk en kunnen vaak een groter oppervlakte in beeld houden.
Pagina: 1